• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 4 خرداد 1400
کد مطلب : 131537
+
-

آماربازی


20
سجاد شهباززاده در آخرین بازی سپاهان بالاخره تعداد گل‌ها و پاس گل‌هایش در این فصل را به عدد20 رساند. آقای گل فصل جاری چند هفته‌ای بود کنتور گل‌هایش روی عدد 16متوقف مانده و بعد از بازی با تراکتور در سال99 دیگر روی هیچ‌یک از گل‌های تیمش تأثیر نگذاشته بود. او بعد از خاموشی در 4بازی متوالی لیگ، بالاخره در جدال با مس رفسنجان پایش به گلزنی باز شد و نخستین گلش در سال1400 را به ثبت رساند. البته سجاد طی این مدت در جام‌حذفی یک گل در مصاف با خوشه‌طلایی ساوه زده بود اما در لیگ برتر روی هیچ‌یک از گل‌های تیمش تأثیرگذار نبود. او حالا با 17گل، 3پاس گل و میانگین نمره 7.42 از گروه متریکا، بهترین بازیکن لیگ برتر ایران است.

12
 بعد از سجاد شهباززاده که روی 20گل سپاهان تأثیر داشته، دومین بازیکن تأثیرگذار لیگ گادوین منشا‌ست. مهاجم گل‌گهر البته آخرین‌بار در بهمن‌ماه99 روی گل‌های تیمش تأثیر گذاشته اما رکورد خوبی که قبل از آن تاریخ ثبت کرده، او را همچنان در بالای جدول نگه داشته است. مهاجم پرحاشیه پرسپولیس و استقلال در سال‌های گذشته، در شروع این فصل طی 8بازی برای گل‌گهر 9گل زد و 2پاس گل داد! این آمار خیره‌کننده طی فقط 8بازی، این نوید را می‌داد که منشا در این فصل تمام رکوردهای لیگ را جابه‌جا خواهد کرد. اما بنزین او در همان هفته‌ها تمام شد و در 14بازی بعدی سهم این مهاجم فقط یک گل مقابل نساجی بوده است. به هر حال، او روی 12گل تیمش تأثیر داشته و از این لحاظ دومین بازیکن برتر لیگ است.

11
 فقط 3بازیکن در فصل جاری توانسته‌اند مجموع گل‌ها و پاس گل‌های خودشان را دورقمی کنند که این رقم نازلی برای یک لیگ است. بعد از سجاد شهباززاده و گادوین منشا، سومین بازیکنی که توانسته تعداد گل و پاس‌گلش را از عدد10 بگذراند، امین قاسمی‌نژاد از پدیده مشهد است. این بازیکن در نیم‌فصل اول 8گل زد و 2بار پاس گل داد. اما بعد از آنکه در پنجره زمستانی نتوانست به استقلال برود، در نیم‌فصل دوم فقط یک گل زد و هیچ پاس گلی هم نداد. تک‌گل قاسمی‌نژاد در نیم‌فصل دوم که آخرین گل او تا این مقطع بوده مقابل پرسپولیس به ثمر رسیده است. او حالا با 9گل و 2پاس گل سومین بازیکن تأثیرگذار لیگ است اما از لحاظ نمره متریکا با میانگین 7.34 رتبه دوم را بین بازیکن‌ها دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید