• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 4 خرداد 1400
کد مطلب : 131529
+
-

جهان در یک ستون / سریع‌ترین مادر دنیا

جواد نصرتی-  روزنامه‌نگار

غافلگیری‌های الیسیون فلیکس، دونده استثنایی آمریکایی تمامی ندارد. فلیکس 35ساله، هفته گذشته سریع‌ترین 400متر خود را در 4 سال اخیر دوید و امیدهایش برای حضور در المپیک را تقویت کرد. او نه‌تنها یک دونده، که مادری نمونه هم هست و از سال 2018که نوزاد دخترش، کامیرین، به دنیا آمده، به الگویی برای زنان جوان در آمریکا و فراتر از آن تبدیل شده است. حضور در 4 المپیک آن هم در دوی سرعت، دستاوردی بی‌نظیر است اما تکرارش، آن هم به‌عنوان یک مادر، کاری است که فقط از ذهن یک قهرمان برمی‌آید. همه اینها می‌تواند حاوی این پیام برای ما باشد که اگر برای ندویدن هزار بهانه داریم، بهتر است همه را دور بریزیم و از همین امروز شروع کنیم. دویدن، در هر سنی و با هر شرایطی شدنی است، مثالش هم همین خانم فلیکس.

قاتل المپیکی
ملت هند دسته‌دسته در آتش کرونا می‌سوزند آن وقت ستاره ورزش این کشور مشغول کارهای وحشتناک‌تری است؛ سوشیل کومار کشتی‌گیر سرشناس هندی، همین 2 روز پیش به اتهام قتل دستگیر شد. او متهم است که در یک نزاع دسته‌جمعی، در آکادمی کشتی پایتخت، یک کشتی‌‎گیر دیگر را چنان زده که درنهایت درگذشته است. کومار اتهام قتل را رد کرده. او که پرچم‌دار هند در المپیک لندن بوده، در همین رقابت‌ها یک نقره و در المپیک پکن یک برنز گرفته است. دعوا در میان کشتی‌گیران خیلی رواج دارد، اما قتل؟ کومار نخستین چراغ را روشن کرده است.

آخرین دوی استقامت
مرگ دلخراش 21دونده اولتراماراتن در چین، جامعه دوندگان در این کشور و دنیا را شوکه کرده است. در دوی 100کیلومتر کوهستانی در استان گانسو، هوای منجمدکننده به یکباره دوندگان را دربرگرفت و درنهایت با مرگ دلخراش 21نفر از آنها به پایان رسید. 2 نفر از آنها، ستاره‌های دوی استقامت در چین و دنیا بوده‌اند. مقامات برگزارکننده، کمی باد و باران پیش‌بینی کرده بودند اما هوای منجمدکننده، به سرعت و به‌صورت مرگباری دوندگان را غافلگیر کرد. دوندگان اولتراماراتن به شرایط سخت عادت دارند اما این یکی، فراتر از طاقت هر انسانی بوده است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید