• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 4 خرداد 1400
کد مطلب : 131526
+
-

قایقرانی که با وعده شغل از المپیک گذشت

بهمن نصیری به نفع نازنین ملایی از المپیک کنار کشید. قرار است حق و حقوق المپین‌ها به او داده شود

بهمن نصیری از حضور در بازی‌های المپیک توکیو انصراف داد تا نازنین ملایی به این بازی‌ها اعزام شود. ملایی و نصیری 2 قایقرانی هستند که در مسابقات انتخابی المپیک که چندی پیش در ژاپن برگزار شد، در روئینگ مدال نقره گرفتند. طبق قوانین فدراسیون جهانی، 2مدال نقره آنها یک سهمیه المپیک داشت. فدراسیون قایقرانی باید یکی از این دو نفر را برای حضور در توکیو انتخاب می‌کرد. مسئولان فدراسیون و مربیان تیم ملی گفته بودند که این انتخاب سخت‌ترین کار برای آنهاست. اما نصیری کار را ساده کرد. او روز گذشته به فدراسیون پیام داد که از المپیک کناره‌گیری کرده است.
در روزهایی که صحبت از انتخاب بین نصیری و ملایی بود، گفته می‌شد انتخاب ملایی برای فدراسیون و کمیته ملی المپیک در اولویت است؛ زنان سهم کمتری در کاروان اعزامی دارند و به‌نظر می‌رسد مسئولان ورزش علاقه دارند تعداد آنها بیشتر شود. نصیری در واکنش به این احتمالات گفته بود اگر انتخاب غیرفنی باشد، سکوت نمی‌کند. با این شرایط چطور راضی شده است به نفع ملایی کنار برود؟ او به همشهری می‌گوید: «دلایلم شخصی‌ هستند.» به‌نظر می‌رسد این دلایل به وعده‌هایی که فدراسیون داده است، ربط دارد.
علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی دیروز در نشست با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از کار بزرگ و پهلوانانه‌ای که نصیری انجام داده است، گفت. او همچنین مدعی شد که رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک وعده داده است همه حق ‌و حقوقی را که المپین‌ها می‌گیرند به نصیری هم داده می‌شود. خود سهرابیان هم وعده دیگری به نصیری داده است. نصیری بیکار است و سهرابیان دنبال پیداکردن شغل برای او است و این موضوع را در جلسه با نوبخت تأیید کرد. نصیری هیچ‌یک از این وعده‌ها را رد نمی‌کند: «ان‌شاءالله به چیزهایی که گفته‌اند عمل کنند.»
بهمن نصیری پیش از این به آذربایجان پناهنده شده بود و با پیگیری‌های فدراسیون به ایران بازگشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید