• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 4 خرداد 1400
کد مطلب : 131531
+
-

نکته بازی/ کلاً فوتبال در ‌شأن شما نبود



آدام همتی یکی از عجایب فوتبال ایران بود؛ پدیده‌ای که ناغافل در پرسپولیس ظهور کرد و با توانایی‌های بسیار معمولی، حتی در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم به میدان رفت. البته در مسیر وقوع این اتفاق بسته شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس خیلی نقش داشت و شرایط طوری پیش رفت که برانکو ناچار شد از تمام موجودی‌اش، ازجمله آدام همتی استفاده کند. همتی انسان محترمی است، اما حالا که فعالیتش را در حوزه املاک، آن هم در 26سالگی آغاز کرده، شاید خودش هم فهمیده است که در فوتبال آینده چندانی نداشت. روزی که او از پرسپولیس رفت، علیه گابریل کالدرون سرمربی وقت سرخپوشان موضع گرفت و گفت: «او چیزهایی می‌خواست که در‌شان من و خانواده‌ام نبود.» مشکل این نیست؛ کلا فوتبال در‌شان شما نبود.

اینجا هم رسول‌پناه ندارند، بیا!

شجاع خلیل‌زاده بد وقتی، بدجوری از پرسپولیس جدا شده و هنوز ماه‌ها بعد از آن اتفاق دنبال تراشیدن یک شریک جرم برای خودش است. همچنان هم کوتاه‌ترین دیوار، مال سرپرست قبلی باشگاه است. شجاع رفتنش از پرسپولیس را گردن مهدی رسول‌پناه انداخت و حالا برنگشتنش به این تیم را هم گردن همین آدم می‌اندازد. او گفته: «الریان رسول‌پناه ندارد. پس اینجا می‌مانم.» دوست عزیز بگو دستمزد دلاری بالا به مذاقم ساخته و دوست دارم یک فصل دیگر پول درشت بگیرم؛ دیگر پای رسول‌پناه را چرا وسط می‌کشی؟ خب الان اینجا هم دیگر خبری از رسول‌پناه نیست و طرف را با 4 تا فایل صوتی هوا کردند رفت؛ برگرد و تعصبت را نشان بده. اگر راست می‌گویی و پای پول بیشتر وسط نیست، همین فردا صبح برگرد.

الگو که باید بیشتر رعایت کند

حاشیه‌های محرومیت یک جلسه‌ای جلال حسینی حتی تا سوت آغاز بازی با ذوب‌آهن هم ادامه داشت. خود کاپیتان پرسپولیس خیلی به این حکم اعتراض کرد و شمار زیادی از پیشکسوتان هم پشت او درآمدند. در این میان اظهارنظر فرشاد پیوس هم جالب بود. آقای گل قدیمی سرخ‌ها گفته: «جلال حسینی الگو است. باید با او بهتر رفتار شود.» اول اینکه قانون برای همه یکسان است. اگر محرومیت حسینی مبنای منطقی داشته، نباید به صرف اینکه او کاپیتان پرسپولیس است و چنین پیشینه‌ای دارد رعایتش را می‌کردند. نکته دوم هم اینکه اتفاقا در مورد «الگو» باید سخت‌گیرتر بود. کسانی که سرمشق دیگران می‌شوند، لازم است خویشتن‌داری بیشتری داشته باشند و حسابی مراقب رفتار و گفتارشان باشند. جوانان خام را راحت‌تر می‌شود بخشید تا ستاره‌های کهنه‌کار.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید