• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 2 خرداد 1400
کد مطلب : 131367
+
-

اعتبار ژاپنی

سالمندی در ژاپن تمام پس‌اندازی را که از زمان دبستان تا به حال جمع کرده بود برای امور خیریه به شهردار توکیو داد.
این مرد که خواسته است نامی از او منتشر نشود با ارائه اسناد و مدارکی از جمع‌آوری این پول از دوران مدرسه‌اش طی نامه‌ای  به شهردار توکیو از او خواسته است تا از این پول به بهترین نحو برای امور خیریه استفاده کند.
کاتسوآکی‌کامیج شهردار در این‌باره گفت:‌ داخل پاکت نامه و اسناد مبلغ 60میلیون ین ژاپن معادل تقریبا 550هزار دلار اسکناس بود و این وظیفه بزرگ بر عهده من گذاشته شده است، این نخستین بار نیست که شخصی سالمند تمام دارایی‌اش را برای من می‌فرستد. سال گذشته هم شخصی 30میلیون ین معادل تقریبا 200هزار پوند را با یادداشتی به من سپرد که طی آن خواسته بود تا به افراد نیازمند کمک کنم. جامعه‌شناسان و روان‌شناسان جامعه ژاپن را به‌دلیل دارا بودن فرهنگی غنی دارای چندین اصل اخلاقی بنیادین می‌دانند. برای نمونه احترام به والدین و مشتری یکی از این اصول اخلاقی است.
در این کشور سالمندان از احترام ذاتی برخوردارند و چه در حیطه خانواده و چه در حیطه جامعه افراد برای آنها ارزش زیادی قائل هستند. همچنین یکی از موتور‌های متحرکه اقتصاد قدرتمند ژاپن احترام به مشتری ارزیابی می‌شود.
به این معنی که مشتری کسی است که درآمد ارائه‌کننده خدمات و کالا را تامین می‌کند و بنابراین او هم دارای احترام خاصی است که باید از سوی کارکنان شرکت‌ها و ارائه‌کننده‌های خدمات و کالا رعایت شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید