• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 30 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 131098
+
-

امجدیه / حداقل تبریک بگویید

لیلی خرسند- خبرنگار

شاهین موسوی، بوکسوری که برای بازی‌های المپیک توکیو سهمیه گرفته، تهرانی است و مثل همه ورزشکارانی که از تهران به تیم ملی رسیده‌اند، قهرمان شده‌ و حتی به المپیک رسیده‌اند، گلایه دارد که چرا مسئولان ورزش شهرشان توجهی به او نمی‌کنند. در شهرهای دیگر بازیکنانی که در یک تورنمنتی مدال می‌گیرند، مسئولان ورزش شهر را کنار خودشان می‌بینند یا برایشان جشن قهرمانی می‌گیرند و جایزه یا پاداش می‌دهند.

هیچ‌کدام از اینها هم که نباشد، یک عکس یادگاری می‌گیرند و قول‌هایی می‌دهند که شاید عملی هم نشوند، اما ورزشکاران تهرانی شاید حتی اسم مسئول ورزش شهرشان را هم نشنیده باشند. موسوی بعد از سهمیه انتظار داشته که حداقل یک نفر از اداره کل ورزش تهران با او تماس تلفنی بگیرد و تبریک بگوید. او به فارس گفته: «14ماه است که سهمیه گرفته‌ام، ولی یک نفر هم سراغی از من نگرفته‌ است. مگر می‌شود این‌قدر مسئولان اداره کل نسبت به موفقیت یک ورزشکار تهرانی بی‌تفاوت باشند؟»

تیم ملی والیبال زنان هم داریم

فدراسیون والیبال برای زنان هیچ برنامه‌ای ندارد؟ 3‌ماه دیگر مسابقات قهرمانی آسیا در فیلیپین برگزار می‌شود، اما هنوز خبری از تیم ملی نیست. به‌نظر می‌رسد فدراسیون همه تمرکزش را روی تیم‌های مردان گذاشته است؛ از نوجوانان گرفته تا تیم ملی. توجه به تیم ملی که قرار است در لیگ ملت‌ها و بازی‌های المپیک شرکت کند، توجیه دارد، اما چرا فدراسیون برای تیم نوجوانان و جوانان مردان برنامه دارد، ولی حاضر نیست تیم ملی زنان را هم تشکیل بدهد؟ فریبا محمدیان، نایب‌رئیس فدراسیون گفته است که از اول خرداد زنان به اردو می‌روند، ولی هنوز خبری از انتخاب سرمربی تیم ملی نیست. والیبال زنان در سطح پایینی است و مهم‌ترین دلیل ضعیف بودن این است که فدراسیون هیچ‌وقت برنامه بلندمدتی برای آنها نداشته است. تغییرات پی‌درپی کادر فنی تیم ملی، نداشتن اردوها و... هم شرایط را بدتر کرده است.

چرا همه‌‌چیز تکذیب شد؟

خبرگزاری‌ها موضع متفاوتی درباره عملکرد زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک دارند. یکی دوران 4ساله او را دوران طلایی ژیمناستیک ایران می‌داند و دیگری از بلاهایی می‌‌گوید که در 4سال گذشته سر ژیمناستیک آمده است. دوره 4ساله ریاست اینچه‌درگاهی 19تیر به پایان می‌رسد و وزارت ورزش که سابقه داشته برگزاری انتخاب رئیس جدید را تا یک سال طول بدهد، این بار برای انتخابات عجله دارد و اواسط اردیبهشت از نامزدها ثبت‌نام کرد و یکی از نامزدها خود درگاهی است. گفته می‌شود وزارت ورزش دل خوشی از درگاهی ندارد. این وسط موضع‌گیری مهین فرهادی‌زاد، معاون وزیر ورزش از همه عجیب‌تر است. با اینکه قبلا وزارت ورزش برای لباس «ژیمناستیک برای همه» مجوز صادر کرده بود، حالا فرهادی‌زاد گفته که هیچ لباسی تأیید نشده است.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید