• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 25 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 130613
+
-

ماراتن فوتبال اروپا در ۱۰۰ متر آخر

در آلمان، انگلیس و ایتالیا تکلیف قهرمان فصل مشخص شده اما جنگ سهمیه در این سه لیگ و قهرمانی در لالیگا ممکن است به روز آخر کشیده شود

ماراتن فوتبال اروپا در ۱۰۰ متر آخر


لیگ‌های اروپایی به روزهای آخر خود نزدیک می‌شود. در پرتغال تیم اسپورتینگ لیسبون پس از 19سال قهرمانی‌اش را قطعی کرده و مادر کریستیانو رونالدو هم در جشن قهرمانی این تیم احساساتی شده و قول داده پسرش را برای بازگشت به لیسبون متقاعد کند. منچسترسیتی و بایرن‌مونیخ و اینترمیلان هم زودتر از پایان فصل قهرمان لیگ برتر و بوندس‌لیگا و سری‌آ شده‌اند اما رقابت‌های این لیگ‌ها برهه حساسی را برای مدعیان کسب سهمیه‌‌های اروپایی سپری می‌کند. در لالیگا و لیگ یک فرانسه هم به‌نظر می‌رسد قهرمان تا هفته آخر مشخص نشود.

سری‌آ


در اینتر پس از بیستمین قهرمانی و ثبت دومین ستاره روی پیراهن این تیم، جاروجنجالی بر پا شده است. لائوتارو مارتینس که گفته می‌شود مورد توجه رئال و بارسلونا قرار دارد، هنگام تعویض در آخرین مسابقه اینتر با کونته مشاجره داشته است. سرمربی اینتر که سابقه درگیری لفظی با بازیکنان و مربیان حریف را هم دارد، در نخستین جلسه تمرینی با وساطت لوکاکو که تولد 28سالگی‌اش را جشن می‌گرفت، با مهاجم آرژانتینی آشتی کرد. لوکاکو و 23نفر دیگر (از جمله بازیکنان اینتر) برای مهمانی در هتل میلان جریمه شدند. جشن به‌خاطر تولد روملو لوکاکو بود. حالا ساعت 20:30امشب یک دیدار حساس بین این تیم و یوونتوس برگزار می‌شود که به داربی ایتالیا شهرت دارد. حساسیت این دیدار از لحاظ نتیجه تنها برای یوونتوس است. یووه فقط 2‌بازی فرصت دارد تا خودش را به جمع 4تیم بالای جدول اضافه کند و به لیگ اروپا تبعید نشود. درصورتی که نتواند از آتالانتا، میلان یا ناپولی جلو بزند، فصل آینده احتمالا جذاب‌ترین لیگ اروپای تاریخ را در کنار لیورپول، دورتموند یا حتی چلسی و تاتنهام برگزار خواهد کرد. اینتر دیدار رفت را برده اما در جام حذفی مقابل بانوی پیر حذف شده است. یووه هم‌اکنون با توجه به بردهای عجیب و پرگل ناپولی در رده پنجم جای دارد و بازی‌های سخت‌تری هم در پیش‌رویش می‌بیند. در برد 3 بر یک یووه مقابل ساسولو کریستیانو رونالدو به نخستین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در 3باشگاه مختلف و تیم ملی حداقل 100گل به‌ثمر رسانده است؛ منچستریونایتد 118گل، رئال مادرید 450گل، یوونتوس 100گل و تیم ملی پرتغال 103گل. آمار ۱۰۰گل رونالدو برای یووه؛ ۹۳گل از داخل محوطه (شامل پنالتی‌ها)، ۷گل از خارج محوطه، ۱۸ضربه سر، ۲۱گل با پای چپ، ۲۹گل از روی نقطه پنالتی و ۶۱گل با پای راست بوده است. همزمان دیبالا هم تعداد گل‌هایش با پیراهن این تیم را به عدد100 رساند. برد پرگل میلان مقابل تورینو هم نخستین پیروزی با اختلاف 7گل در سری‌آ پس از پیروزی 7 - صفر مقابل اودینزه در سال1959 بود. ربیچ در 12دقیقه مقابل تورینو هت‌تریک کرد. این سریع‌ترین هت‌تریک یک بازیکن میلان در سری‌آ از زمان شوچنکو است که در ژانویه2000 در 7دقیقه 3گل زد. زلاتان هم فصل و حتی یورو را از دست داد. مهاجم سوئدی میلان قرار است پیش همان پزشکی که پارگی رباط صلیبی او در سال2017 را درمان کرده و باعث شده بود این بازیکن زودتر از موعد به فوتبال برگردد، جراحی کند. بازی هفته آخر میلان و آتالانتا ممکن است یکی از این دو تیم را از سهمیه لیگ قهرمانان اروپا دور کند؛ به سود یوونتوس. البته اگر یووه با پیرلو داربی امشب ایتالیا را ببرد.



لالیگا

لالیگا امسال دیوانه شده است. هیچ‌وقت این‌همه رقابت بر سر قهرمان‌نشدن بین غول‌های اسپانیایی در جریان نبود. بارسلونا با تساوی 3-3 مقابل لوانته که این فصل 8 امتیاز از 3تیم بالای جدول گرفته، تقریبا شانس قهرمانی را از دست داد. البته روی کاغذ هنوز شانس دارد، به شرطی که رونالد کومان روی کاغذ ترکیب نچیند! بارسا به هانسی فلیک، سرمربی بایرن‌مونیخ پیشنهاد داده؛ مربی‌ای که از یوونتوس هم پیشنهاد دارد اما ترجیح می‌دهد جای یواخیم لوو را در تیم ملی آلمان بگیرد. لاپورتا می‌خواهد در پایان فصل انقلابی در رختکن تیم ایجاد کند و 14بازیکن را بفروشد. آگوئرو و ممفیس و اریک گارسیا فعلا محتمل‌‌ترین گزینه‌های خرید هستند؛ همگی رایگان. اتلتیکو سخت‌ترین دیدار پایان فصلش را از سوسیداد که زورش فقط به رئال می‌رسد، 2 بر یک برد و حالا تنها درصورت لغزش در یکی از 2دیدار ساده باقیمانده‌اش قهرمانی را به رئال مادرید تقدیم می‌کند. رئال موفق شد گرانادا را 4 بر یک ببرد. بازی‌های همزمان یکشنبه‌شب شاید معادله قهرمانی را ساده‌تر کند. در پایان هفته قبل کریم بنزما با 234‌گل، دومین گلزن برتر فرانسه در تاریخ 5لیگ معتبر اروپا قرار گرفت. او تیری هانری (233) را شکست داده و به برنارد لاکومب (255) نزدیک است. مودریچ هم تعداد گل‌هایش برای رئال را به 27 و تعداد بازی‌های این فصل خود در همه رقابت‌ها با رئال و کرواسی را به 55رساند. از 11بازیکن ترکیب رئال مادرید در این بازی 7تای آنها سابقه پوشیدن پیراهن کاستیا - تیم دوم باشگاه - را داشته‌اند یا همچنان عضو این تیم هستند.

لیگ یک

هر 4تیم لیل، پاری‌سن‌ژرمن، موناکو و حتی لیون روی کاغذ شانس قهرمانی دارند. در دیدارهای همزمان فرداشب شاید تکلیف یک تا 3 تیم از این جمع مشخص شود. پاریس باید با تیم رده دوازدهمی رنس بازی کند و لیل با تیم دهمی سن‌اتین. فاصله 3 امتیازی پاریس با لیل با این‌حال بعید است که در 2‌بازی باقیمانده تا انتهای فصل پر شود. در پاریس همه آماده می‌شوند برای فصل هیجان‌انگیز. مسی در پایتخت فرانسه دنبال خانه می‌گردد و راموس هم درصورت جدایی مقصدش پی‌اس‌جی خواهد بود. شاید واران هم در معامله امباپه با رئال مادرید جذب این تیم شود. ناصرالخلیفی، مالک باشگاه به کادرفنی پاریس گفته اگر امباپه می‌خواهد به رئال مادرید برود ایرادی ندارد، خب ما رئال مادرید را به اینجا می‌آوریم! 

بوندس‌لیگا

دورتموند ظرف یک هفته برای دومین‌بار لایپزیش را شکست داد؛ این‌بار در فینال جام حذفی و با دبل هالند و سانچو. ناگلزمان به‌این‌ترتیب بدون کسب هیچ جامی در عمر مربیگری‌اش، در پایان فصل به بایرن‌مونیخ می‌رود. ارلینگ هالند در این فصل برای دورتموند طی 39بازی، 39گل به ثمر رسانده است. لایپزیش تا پیش از بازی فینال در جام حذفی تنها یک گل دریافت کرده بود. جیدون سانچو با 6‌گل زده آقای گل جام حذفی آلمان شد. جدا از این ستاره انگلیسی با 21سال و 49روز به جوان‌ترین بازیکن تاریخ دی‌اف بی‌پوکال تبدیل شد که در فینال دبل می‌کند. این پنجمین قهرمانی زنبورها در جام حذفی آلمان بود. دورتموند برای باقی‌ماندن در جمع 4تیم بالای جدول و کسب سهمیه لیگ قهرمانان فردا به مصاف ماینس می‌رود. زردها یک‌امتیاز از فرانکفورت رده پنجمی بیشتر دارند و 2‌امتیاز کمتر از ولفسبورگ. لواندوفسکی هم که مصدومیتی جزئی داشت، به بازی امروز بایرن با فرایبورگ می‌رسد. او با 39گل از 27تیم حاضر در لیگ‌های اروپایی بیشتر گل زده است.

لیگ برتر

منچستریونایتد که ظرف یک هفته مجبور شد 4بازی انجام دهد، دومین باخت پی‌درپی خود را در لیگ تجربه کرد؛ به لستر و لیورپول. لیورپول با این برد، به کسب سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار شد. این بازی با دخالت هواداران یونایتد باز‌هم نزدیک بود لغو شود اما اتوبوسی که هواداران جلوی ورود آن به ورزشگاه اولدترافورد را گرفته بودند، فیک و تقلبی بود و برای ردگم‌کنی به سمت هواداران معترض هدایت شده بود. محمد صلاح در چهارمین فصل حضور خود در لیورپول به رکورد 200بازی برای این تیم رسید و گل چهارم تیمش را هم زد. سادیو مانه هم بعد از بازی با کلوپ بی‌محلی کرد و این رفتارش صدای هواداران را درآورد. سرمربی لیورپول گفت که تقصیر او بوده که دلیل نیمکت‌نشینی مانه را به او توضیح نداده است. مصدومیت بدموقع مگوایر هم کار دست اوله‌گونار سولسشائر داد. پیش از مصدومیت کاپیتان این تیم در 11دیدار 6گل خورده بود؛ به همان اندازه 6گلی که در 2‌بازی آخر بدون او دریافت کرده است. فقط نیوکاسل (29) و وست برومویچ (34) در این فصل لیگ برتر بیشتر از منچستریونایتد (27) در بازی خانگی گل دریافت کرده‌اند. چلسی پس از برد سزاوارانه مقابل رئال مادرید و منچسترسیتی مقابل آرسنال کم آورد و درحالی‌که می‌توانست بردی پرگل به دست آورد، مقابل سبک تدافعی آرتتا تسلیم شد. حالا امشب بازیکنان توماس توخل فینال جام حذفی را ساعت20:30 روبه‌روی لستر برگزار می‌کنند. شاید توخل ظرف 3هفته بتواند 2جام را در مدت کوتاه حضورش روی نیمکت این تیم به‌دست آورد. چلسی هشتم خرداد با سیتی فینال لیگ قهرمانان را برگزار می‌کند. میزبانی فینال به‌خاطر کرونا از استانبول پس گرفته و به پورتو داده شد. به هر یک از تیم‌های چلسی و من‌سیتی در ورزشگاه دراگائو 4500 تا 6000 بلیت اختصاص داده می‌شود. متئو لاهوس، داور جنجالی اسپانیایی برای قضاوت این دیدار انتخاب شده و داوری فینال لیگ اروپا میان منچستریونایتد و ویارئال به کلمنت تورپین فرانسوی سپرده شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید