• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
پنج شنبه 9 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129466
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/L9wjD
+
-

پتی بدون شناسنامه ایرانی رفت

پتی بدون شناسنامه ایرانی رفت

پری پتی، بازیکن آمریکایی تیم گرگان دیشب از ایران رفت، اما هنوز این شایعه که گفته می‌شود او قرار است برای تیم ملی ایران بازی کند، به قوت خودش باقی است. فدراسیون بسکتبال شایعات را رد کرده است، اما هنوز بعضی‌ها با اطمینان می‌گویند این بازیکن در بازی‌های المپیک توکیو پیراهن تیم ملی ایران را می‌پوشد.
شایعات از پست اینستاگرامی پتی آغاز شد. او در صفحه اینستاگرامش عکسی از پرچم ایران را به اشتراک گذاشت و زیرش نوشت « تیم ملی». بعد از این بود که گفته شد شهرداری گرگان قصد دارد برای او شناسنامه ایرانی بگیرد. حضور مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم ملی در تیم شهرداری گرگان هم دلیلی شد تا عده‌ای با اطمینان بگویند، شاهین‌طبع پتی را برای تیم ملی می‌خواهد و فدراسیون هم برای تبلیغات از این ایده حمایت می‌کند. فدراسیون این خبر را تکذیب کرد، کارشناسان هم توضیح دادند که اگر همین امروز برای پتی شناسنامه صادر شود، او نمی‌تواند در المپیک برای تیم ملی ایران بازی کند؛ چراکه برای بازی در تیم ملی باید 18‌ماه از تاریخ شناسنامه ایرانی او بگذرد. این توضیحات باز هم عده‌ای را قانع نکرده است. آنها می‌گویند فدراسیون از همه‌‌چیز بی‌خبر است و گرگانی‌ها با مسئولیت شاهین‌طبع به‌دنبال شناسنامه ایرانی پتی هستند.
آرش فولادیان، سخنگوی باشگاه شهرداری گرگان به همشهری گفت: «پتی چهارشنبه‌شب به کشورش برگشت. او علاقه عجیبی به ایران و گرگان دارد. همیشه هم گفته که اگر قرار باشد کشور دومی برای خودم انتخاب کنم، ایران است. در این چند روز خیلی به او توجه شد و او هم در جواب، عکس پرچم ایران را گذاشت. این کارش بیشتر جنبه فان داشت. ما برای او درخواست شناسنامه نداده‌ایم.»
به‌گفته فولادیان، شاید پتی سال دیگر برای گرگان بازی نکند. هنوز وضعیت این تیم مشخص نیست و با توجه به اینکه لیگ‌های بعضی از کشورها زودتر از ایران آغاز می‌شود، احتمال دارد این فصل پتی تیمی غیرایرانی را انتخاب کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید