• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
چهار شنبه 8 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129380
+
-

اینجا صدای شما شنیده می‌شود

اینجا صدای شما شنیده می‌شود

ما اینجا هستیم که صدایتان را بشنویم و گامی هر چند کوچک برای حل مشکل شما برداریم. برای ما بنویسید از هر آنچه دغدغه‌تان شده، فکر می‌کنید اگر انعکاس پیدا کند شاید راه‌حلی برایش پیدا شود، نگاهتان به این است که مسئولی بشنود و اقدامی بکند یا نه به‌عنوان یک شهروند وظیفه شناس، می‌خواهید برای شهرتان کاری کرده باشید یا جدای همه اینها به روزنامه همشهری انتقادی دارید یا جایی فکر می‌کنید پیشنهاد سازنده‌ای برای تحریریه نزد شماست یا مطلبی ذهنتان را درگیر کرده و برایتان سؤال ایجاد کرده است. پس از هر چه قابل تحسین و انتقاد است برایمان بنویسید. اگر می‌دانید گره کارتان به‌دست چه‌کسی یا سازمانی باز می‌شود نامش را برایمان بنویسید تا مشخصا از همان سازمان مشکل شما را پیگیری کنیم در این صورت در ذیل ستون با مردم یا انتهای صفحه سخنگاه در بخش «سؤال از شما پیگیری از ما» می‌توانید پاسخ سؤالتان را بخوانید. اگر هم پاسخ مشکل را خودمان بدانیم برایتان شرح خواهیم داد. چه بسا هم مسئول و سازمانی متعهدانه به دغدغه شما پاسخ داد و چه بسیار طرح موضوع شما، پایه و اساس یک طرح جدید بشود. ما تلاش می‌کنیم صدای رسای شما باشیم در روزگاری که صدا به صدا نمی‌رسد. پیام‌هایتان را حتی‌الامکان کوتاه و موجز و کامل بنویسید. نام خودتان و شهرتان را هم بنویسید و فقط و فقط از طریق مسیرهای اعلام شده پیامتان را به ما برسانید. لطفا از ارسال پیام‌های خیلی شخصی، فحاشی، پیام‌های طولانی، نامفهوم، به زبان‌های محلی، تایپ شده به فونت انگلیسی و امثال اینها برای ما خودداری کنید تا فرصت سوزی نشود و حق همگان محفوظ بماند. بی‌صبرانه و در تمام ساعات شبانه روز منتظر پیام‌هایتان هستیم و تلاش می‌کنیم هر آنچه مقدور بود موضوعات شما را پیگیری کنیم.
سرویس سخنگاه

کرونا، درمان و پروتکل‌ها
   اطلاع‌رسانی درخصوص تزریق واکسن ناقص است

چند روز قبل با منزل پدرم تماس گرفتند و برای تزریق واکسن 80سال به بالا از ایشان دعوت شد که در پایگاه سلامت محله در تاریخ معین شده حاضر شود. این در حالی است که هیچ تماسی با منزل پدر همسرم یا عمویم که آنها نیز بالای 80سال هستند نگرفته‌اند و این موضوع برای افرادی در این سن ایجاد استرس و نگرانی می‌کند. وقتی هم پیگیری کردند می‌گویند تنها کسانی که با آنها تماس گرفته شده برای تزریق مراجعه کنند. لطفا اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف درخصوص واکسن صورت گیرد.
زارع از تهران

    در تزریق واکسن سالمندان پارتی‌بازی نکنند
پدر و مادر همکارم که البته مستحق دریافت واکسن هستند چون پدرش بالای 80سال و مادرش سرطانی است، با واسطه و خارج از نوبت واکسن تزریق کردند. این روال نادرست را همین ابتدای کار اصلاح کنند تا نگرانی‌ها کمتر شود.
ایمان از همدان

   واکسن ایرانی زودتر به تولید انبوه برسد
در شرایطی که هر روز اخبار گمراه‌کننده‌ای از انواع واکسن به گوش می‌رسد به‌نظر می‌رسد واکسن تولید داخل، بهترین گزینه‌ای باشد که همه شهروندان بتوانند بدون نگرانی آن را تزریق کنند. امید داریم به‌رغم همه مشکلات، تولید و توزیع واکسن ایرانی هرچه سریع‌تر انجام بگیرد تا به امید پروردگار هر چه سریع‌تر این بیماری مهلک کنترل شود.
وفایی از تهران

    برای تهیه آمپول پدرم 8میلیون پرداختیم
برای آمپولی که باید بیمارستان‌ها داشته باشند و به بیماران بدحال کرونایی تزریق کنند به هر دری زدیم و در نهایت به قیمت 8میلیون تومان با شماره تماسی که پزشک به ما داد، آمپول تهیه شد. هر چند آمپول یادشده آن‌قدر دیر رسید که پدر جوانم از دست رفت.  اگر حداقل از کانال بیمارستان یا اداره بهداشت و درمان از ما پول می‌خواستند و به‌موقع می‌رسید اینقدر جای گلایه نداشت.
آبایی از نهاوند

    ابزار حفظ قرنطینه کافی نیست
در خبرها آمده بود که 51هزار نفر قرنطینه را شکسته و جابه‌جا شده‌اند. همان کسانی که آمار 51هزار نفر را استخراج کردند تمهیدی کنند و قوانین سختگیرانه‌ای بگذارند که هیچ مبتلایی نتواند قرنطینه را بشکند.این درست نیست که فردی مانند من یک و نیم‌سال در منزل حبس باشد و حسرت دیدار تنها نوه‌اش بر دلش بماند و عده‌ای بی‌محابا هر روز بر مشکلات بیفزایند.
محمد از تهران

   پوکه‌های واکسن قبل از دفن کامل امحا شوند
برای جلوگیری از سوء‌استفاده‌های احتمالی و استفاده مجدد از پوکه‌های واکسن پس از بازیافت و جلوگیری از تقلب، باید پوکه و جعبه‌های خالی و بروشورها و متعلقات مربوطه، بلافاصله پس از تزریق و ثبت مشخصات لازم گیرنده واکسن و همچنین تهیه صورت‌مجلس و کارهای لازم دیگر در حضور نماینده بهداشت، امحا و به‌طور کاملاً بهداشتی و با رعایت استاندارد‌های لازم و ضروری به‌کلی تخریب و نابود شوند.
محمود از اصفهان

   ویروس‌پراکن‌ها به اشد مجازات محکوم شوند
اگر افرادی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به اشد مجازات محکوم شوند، جان‌های کمتری از دست می‌رود. مادر من در اثر تماس غیرمستقیم با یک همسایه بی‌مبالات که نذری بسته‌بندی‌شده به در خانه‌مان آورده بود، ابتلا پیدا کرد و پس از 3ماه درگیری و درمان متأسفانه درگذشت. باید افراد مبتلا را به هر نحو ممکن در خانه قرنطینه کرد.
سماواتی از تهران

  نانوایان در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند
با توجه به آغاز روند واکسیناسیون در کشور متاسفانه خبری از اولویت‌دادن به نانوایان محترم در سطح کشور نیست. نانوایان تامین‌کننده قوت غالب مردم یعنی نان هستند و بی‌وقفه و بدون تعطیلی با همه اقشار جامعه ارتباط دارند. این قشر زحمتکش که همیشه هم تحت نظارت هستند و هیچ وقت تشویقی شامل حال آنان نمی‌شود مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و حتی عدم‌رعایت فاصله اجتماعی در بیرون واحد صنفی هم به پای ایشان نوشته می‌شود. از مسئولان تقاضا داریم صدای نانوایان را بشنوند و تصمیمی درخصوص اولویت‌بندی این قشر برای تزریق واکسن بگیرند.
 حامد ساروی، مسئول نمایندگی غله نور

بازنشستگان
    افزایش حقوق‌ها در فروردین چه شد

با این همه اطلاع‌رسانی و خبر که در بوق و کرنا کردند هیچ خبری از افزایش حقوق بازنشستگان در فیش فروردین‌ماه نبود و به روال سال 99حقوق گرفتیم، درحالی‌که در عصر قیمت‌های فضایی سال 1400زندگی می‌کنیم.
سودمند از رشت

   ضمانت بازنشستگان را نمی‌پذیرند
با اینکه بازنشستگان، حقوق و مزایای جاری دارند، ضمانت بانکی آنها حتی برای فرزندانشان را نمی‌پذیرند. آیا درست است به یک پیرمرد 70ساله بگویند ضمانت شما را نمی‌پذیریم چون امکان دارد بمیرید! این روش برخورد با افرادی است که جوانی خود را خرج رشد و پویایی جوان‌های امروزی کرده‌اند؟
هدایتی از تهران

    بیمه بازنشستگان را عوض کنند
حالا که احکام جدید بازنشستگان هنوز نیامده و حقوق‌ها نیز به سیاق سال قبل است و قرار است از ماه‌های آینده این کارها روی روال بیفتد لطفا عنایتی هم به بیمه بازنشستگان داشته باشند و آن را عوض کنند. واقعا بیمه بی‌خاصیتی است که فقط در لحظات پایان عمر و بستری در بیمارستان ممکن است به‌کار بیاید.
رضوی از مشهد

   حق کفن و دفن پدرم را ندادند
دختری هستم که اکنون مستمری‌بگیر پدرم شده‌ام که در دی‌ماه فوت شدند. تا این زمان رقمی که عنوان می‌کنند معادل یک‌ماه حقوق است و به‌عنوان حق کفن و دفن به بازماندگان پرداخت می‌شود، به‌حساب من واریز نشده است.
ملیکا از تهران

    باز هم خبری از همسان‌سازی‌ حقوق‌ها نشد
امسال افزایش حقوق‌های بازنشستگان تامین اجتماعی به‌نحوی دیگر انجام شد به‌طور مثال حکم افزایش حقوق سنواتی من با حقوق سال 98محاسبه شده و البته این امر برای خیلی از همکاران بازنشسته صورت گرفته. بنابراین نه‌تنها از همسان‌سازی‌ خبری نبود بلکه همان افزایش هرساله را چه سهوی یا عمدی با اشتباه فاحشی انجام دادند. امثال من که حداکثر پرداختی بیمه را در زمان اشتغال‌شان داشته‌اند، اکنون با فاصله قابل توجهی حقوق‌مان کمتر از بازنشستگان جدید است.
عسگری

محیط‌زیست
   آلودگی هوای کلانشهرها  از سوخت ناقص است
به‌رغم اینکه بارها اعلام شده که 80درصد آلودگی هوا ناشی از سوخت ناسالم است اما هنوز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است. از وزارت نفت درخواست داریم که بر کار تولید سوخت شرکت‌های زیرمجموعه خود، نظارت دقیق‌تری داشته باشد.
 اکرمی از کرج

    درختان پارک شریعت اردبیل قلع و قمع شدند
درحالی‌که چندی پیش شورای شهر اردبیل ‌تصویب کرد که باغ شریعت این استان به پارک عمومی تبدیل خواهد شد‌، عده‌ای درختان این پارک را قلع و قمع کرده‌اند. این باغ از نقاط تنفسی شهر بود و امکان ندارد عده‌ای بدون اطلاع مسئولان توانسته باشند اینگونه آن را قلع و قمع کنند.
میرزاخانی از اردبیل

مسکن
    قیمت اجاره مسکن بیش از 40درصد افزایش یافته است
درحالی‌که مسئولان عنوان می‌کنند افزایش اجاره مسکن در تهران و کلانشهرها تنها تا سقف 25درصد مجاز است، صاحبخانه‌ها و بنگاه‌ها تا 40درصد افزایش قیمت اعمال کرده و بسیاری از مستأجران درمانده شده‌اند.
لواسانی از نارمک

   توان مستأجران به حاشیه شهر هم نمی‌رسد
ساکن نواب بودم و اکنون که صاحبخانه تقاضای تخلیه ملک به بهانه اقامت پسرش را کرده است دربه‌در خانه شده‌ام. اما با پول پیشی که دارم شاید بتوانم در ورامین و پاکدشت خانه بگیرم درحالی‌که محل کارمان غرب تهران است و مدرسه فرزندانم در محدوده نواب.
فهیمی از تهران

   اجاره چند میلیونی در عمل، بسیار سخت است
برای اجاره ملک در کمالشهر به این بنگاه و آن بنگاه تلفن کرده‌ام. عنوان می‌کنند اجاره چندمیلیون و پول رهن مثلا 130میلیون تومان. این ارقام  به زبان عادی شده است ولی برای کارگری که دریافتی‌اش تنها 3.5میلیون در‌ماه است واقعا نشدنی است. به داد جوانان برسید.
اصغرزاده از کمالشهر کرج

   قانونی برای الزام صاحبخانه‌ها به تمدید قرارداد وجود ندارد
الزام صاحبخانه‌ها به تمدید قرارداد قانونی نشده است و تنها ستاد مقابله با کرونا مصوبه‌ای دارد که در دادگاه به‌عنوان قانون قابل استناد نیست. صاحبخانه پسرم ظرف 15روز حکم تخلیه گرفت و در دادگاه نیز به‌رغم عدم‌تمایل قاضی به چنین حکمی و دعوت به مدارا با مستأجر، حکم تخلیه صادر شد و هم‌اکنون پسرم با دوقلوهای 7‌ماهه‌اش دربه‌در پیدا کردن خانه شده است.
موسی‌پور از تهران

شهری
   متروی ستاری عملا بی‌استفاده است
متروی ستاری اسفندماه سال گذشته با سلام و صلوات و تبلیغات فراوان راه‌اندازی شد. چند روز قبل برای نخستین بار خواستم از آن استفاده کنم که گفتند این خط فقط تا ایستگاه تربیت معلم فعال است و هر نیم‌ساعت یک بار قطار می‌آید؛ یعنی عملا همچنان بلااستفاده است.
مقدسی از تهران

    سرو صدا، امان ساکنان کوی ارمکان را بریده است
به تازگی ساخت مجتمعی بزرگ در کوی ارمکان واقع در جلال آل‌احمد آغاز شده که متأسفانه هیچ‌گونه ملاحظه‌ای ندارند و سر و صدای ساختمان‌سازی‌ امان ساکنان را بریده است. از آنجا که عده زیادی به‌دلیل کرونا دور کار هستند و همه مجبور به تحمل چهاردیواری خانه‌اند، این سر و صدا آزاردهنده‌تر است. از شهرداری منطقه 2ناحیه 5توقع مدیریت مشکل را داریم.
امانی از تهران

کشاورزی
    مزارع پیاز جولانگاه گوسفندان
چند هزار هکتار مزارع دزفول که به کشت پیاز و سیب‌زمینی اختصاص پیدا کرده به‌دلیل اینکه بیشتر از کیلویی ۷۰۰ تومان مشتری ندارد، جولانگاه گله‌های گوسفند شده است. انصاف است که با حاصل دسترنج ما اینگونه برخورد شود؟ اگر قرار بود این قیمت بخرند اجازه کشت نمی‌دادند یا کشت جایگزین پیشنهاد می‌کردند.
عینی از دزفول

    اگر آب نرسد زحماتمان بر باد است
بعد از چندماه خانه‌نشینی به امید بهار، مشغول کشت و کار شده‌ایم  وتا این لحظه نه خبری از آب هست و نه امیدی به اینکه آب به ما برسد. آیا من که نسل اندر نسل کشاورز بوده‌ام باید به کارگری روی آورم. شما را به خدا بنویسید که به اصفهان آب  برسانند.
قدمی از اصفهان

    سم آفات به ما نرسید
درحالی‌که ملخ‌ها همچنان جولان می‌دهند سم کافی به ما نرسیده است و می‌گویند خودتان سم بخرید. آیا کشت گندم و آفت سن که تامین‌کننده نان مملکت است نباید آن‌قدر مهم باشد که حداقل سم را به قیمت مناسب به‌دست کشاورز برسانند؟
سلطانی از بیرجند

اشتغال
    کاربرای اتباع بیگانه هست برای ما نیست
در تعطیلی کرونا به چندین شرکت برای نگهبانی مراجعه کردم و دیدم که همه آنها به‌عنوان نگهبان از اتباع خارجی استفاده می‌کنند. آیا اولویت نباید با شهروندان ایرانی باشد. در ثانی چرا اتباع بیگانه بدون مجوز همچنان مشغول به کارند اما برای ما کاری نیست.
بهبودی از شهرری

   برای سرایداری از ایرانی‌ها استفاده کنند
تعداد زیادی شغل تحت عنوان سرایداری وجود دارد که 99درصد در اختیار اتباع خارجی است و اصلا مالکان حاضر نیستند از نیروهای ایرانی استفاده کنند.
حسینی از تهران

   دریافت وام خوداشتغالی بلاتکلیف است
از اسفندماه 98که از کارم تعدیل شده‌ام در تلاشم تا از وام خود‌اشتغالی بانک‌ها استفاده کنم تا بتوانم دفتر فنی خدمات کامپیوتری راه بیندازم و از تخصص و تحصیلاتم برای کسب درآمد استفاده کنم ولی متأسفانه با هزار مانع مواجه شده‌ام و تاکنون نتوانسته‌ام این وام را بگیرم درحالی‌که محل کسب نیز از خودم دارم اما پولی برای سرمایه‌گذاری و آغاز به‌کار ندارم.
نریمانی از کرج
 
گرانی
    گرانی برق غیرقابل‌قبول است
اینکه گفتند برق تنها 7درصد گران شده است صادقانه نیست. چطور می‌شود پول برق منزل یک نفر مثل من که در نوبت قبلی 33هزار تومان بوده یکباره 69هزار تومان بشود و فکر کنم که تنها 7درصد گران شده است، درحالی‌که تمام فروردین هم در خانه نبوده‌ام؟
زند از تهران

   قیمت شیر بدون لاکتوز به یکباره 25درصد گران شد
شیر بدون لاکتوز که تا چند روز قبل 9500تومان بود یکباره به 12هزار تومان رسید. واقعا فردی مثل من که مجبور به خرید شیر بدون لاکتوز برای نوزادش است چه باید بکند؟
الهام از کرج

   گرانی‌ها قبل از حقوق‌های جدید آمد
 شرکت‌ها، تولیدکنندگان و مسئولان امان بدهند ما به رقم اعلام شده سال جدید حقوق بگیریم بعد اقدام به گران‌کردن کنند. چطور می‌شود درحالی‌که هنوز حتی حکم و قرارداد سال جدید را نگرفته‌ایم با قیمت‌های چند برابر پارسال خرید و زندگی کنیم.
رضایی از تهران

   گرانی کرایه تاکسی‌ها مصوبه دارد؟
هنوز هیچ مصوبه‌ای نیامده تاکسی‌ها به کرایه‌هایشان اضافه کرده‌اند و معلوم نیست، چه زمانی مصوبه رسمی شورای شهر می‌آید تا جلوی نابسامانی در قیمت‌ها و دلبخواهی عمل‌کردن‌ها گرفته شود.
شیری از اهواز
 
آموزش و پرورش
    امتحانات کلاس دوازدهم غیرحضوری شود
من دانش‌آموز دوازدهم هستم و با شرایط کرونایی موجود واقعا نمی‌توانم امتحان حضوری بدهم. مادر و پدرم هر دو تنگی نفس دارند و پدرم مشکل قلبی هم دارد. اگر من از خانه خارج شوم و مشکلی برای والدینم پیش آید چه‌کسی پاسخگوست. بدون تاکسی نمی‌توانم به مدرسه برسم و اگر در تاکسی ناقل شوم و خدای نکرده والدینم را مبتلا کنم تمام عمرم هم برای حسرت‌خوردن و پشیمانی‌ام کفایت نمی‌کند. کل استان کردستان در وضع قرمز است، ما چرا باید حضوری امتحان بدهیم.
روژین بهرامی از سنندج

    امتحانات کلاس نهم را به تعویق بیندازند
اکنون همه مشکلات حل شده و فقط مانده است که امتحانات کلاس نهم سر موقع برگزار شود؟ به هیچ عنوان نمی‌توانم اجازه دهم فرزندم حضوری سرجلسه امتحان حاضر شود. لطفا مسئولان با تعویق امتحانات نهایی موافقت کنند.
یوسفی از تهران

   فرزندم قادر به نوشتن نامش نیست
سال تحصیلی فرزند کلاس اولی‌ام روبه پایان است و او حتی قادر به نوشتن نامش نیست. من و پدرش شاغل هستیم با این حال از هر فرصتی برای آموزش به او استفاده کرده‌ایم ولی قطعا جای آموزش‌های مدرسه را نمی‌گیرد و متأسفانه فرزندم بسیار از هم‌گسیخته آموزش دیده است.
شهبازی از ملایر

   مدارس غیرانتفاعی متناسب با آموزش آنلاین شهریه بگیرند
برخی مدارس غیرانتفاعی از هم‌اکنون اقدام به تبلیغ برای ثبت‌نام کرده‌اند ولی موضوعی که وجود دارد این است که شهریه‌شان همان شهریه زمان برگزاری کلاس‌های حضوری است که به هیچ عنوان منصفانه نیست. سال گذشته هم همین‌گونه عمل کردند و عملا والدین را فریب دادند.
طباطبایی از تهران

 

این خبر را به اشتراک بگذارید