• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129091
+
-

53 سرنشین زیردریایی اندونزی کشته شدند

آسیا
53 سرنشین زیردریایی اندونزی کشته شدند

  نیروی دریایی اندونزی بعد از کشف بقایای زیردریایی گمشده این کشور نزدیک محلی که آخرین بار در آنجا ردیابی شده بود، رسماً زیردریایی «کِی‌آرآی نانگالا ۴۰۲» را غرق شده اعلام کرد.
به گزارش رویترز، رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش اندونزی همچنین اعلام کرد که53 سرنشین این زیردریایی جان خود را از دست داده اند. گفته می شود بقایای زیردریایی اندونزی در آب‌های نزدیک جزیره «بالی» در عمق ۸۵۰ متری کشف شده است.
یگان هایی از 6 کشور در آب های نزدیک اندونزی مشغول تجسس برای یافتن این زیردریایی بودند. ارتش اندونزی چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که این زیردریایی در جریان یک مانور در حوالی بالی ناپدید شده است.
طبق گزارش خبرگزاری رویترز، زیردریایی کی.آر.ای نانگالا-۴۲۰ یکی از ۵ زیردریایی ارتش اندونزی بود که در دهه 1970 میلادی در آلمان ساخته شده بود. ارتش اندونزی این زیردریایی را اخیرا برای تعمیرات اساسی به کره جنوبی فرستاده بود. کی.آر.ای نانگالا-۴۲۰ حدود  ۶۰ متر طول داشت. خبرگزاری فرانسه نوشته که این زیردریایی برای عمق ۵۰۰ متری طراحی شده و امکان ترک‌برداری و آسیب آن در عمق بیش‌تر وجود دارد.
ارتش اندونزی تمام شدن اکسیژن داخل زیردریایی را دلیل مرگ همه 53 خدمه آن اعلام کرده دارد. ۴ سال قبل نیز یک زیردریایی متعلق به آرژانتین در جنوب اقیانوس اطلس با ۴۴ سرنشین ناپدید شد. بقایای این زیردریایی یک سال بعد از آب گرفته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید