• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 30 فروردین 1397
کد مطلب : 12856
+
-

انتخابی زیر سایه غایبان

انتخابی زیر سایه غایبان

محسن محمودصفری| مرحله نخست مسابقات انتخابی تیم‌ملی کشتی آزاد و فرنگی امروز و فردا  در سالن شهدای هفتم‌تیر تهران برگزار می‌شود که مدعیان برای کسب جواز حضور در مرحله نهایی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
   مجوز غیبت بر اساس فرآیند انتخابی
مسابقات انتخابی تیم‌ملی برای شناخت نفرات برتر برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا و مسابقات جهانی مجارستان قرار است از دوم اردیبهشت اردوهای تیم‌ملی از سر گرفته شود. براساس فرآیند انتخابی کشتی‌گیران عنوان‌دار المپیک و جهان که طی دوسال گذشته موفق به کسب مدال شده‌اند از شرکت در مسابقات انتخابی مرحله معاف هستند. حسن رحیمی در وزن ۵۷کیلوگرم با کسب مدال برنز المپیک ریو، حسن یزدانی در وزن ۸۶کیلوگرم با کسب مدال‌های طلای جهان و المپیک و کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵کیلوگرم به‌دلیل کسب مدال نقره در رقابت‌های المپیک ریو، مجتبی گلیج در وزن ۹۷کیلوگرم به‌دلیل کسب مدال طلای امیدهای جهان و علیرضا کریمی و عزت‌الله اکبری در وزن ۸۶کیلوگرم نیز بنابر تشخیص کادر فنی تیم‌ملی از حضور در مرحله نخست انتخابی معاف شدند و ۴نفر برتر مرحله نخست انتخابی به اتفاق کشتی‌گیران فوق باید در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی کشتی‌آزاد که اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود به روی تشک بروند تا نفرات برتر اوزان مختلف شناسایی شوند.
   یزدانی و اسماعیل‌پور غایبان بزرگ انتخابی
مسعود اسماعیل‌پور دارنده مدال برنز و نقره جهان جز کشتی‌گیران سرشناسی است که به‌دلیل مصدومیت از ناحیه مچ‌دست حضور در مسابقات انتخابی را از دست داده است. رضا یزدانی دارنده دو مدال طلا و دو مدال برنز جهان دیگر غایب بزرگ انتخابی تیم‌ملی است. یزدانی پس از المپیک ریو پایش را به تیغ جراحان سپرد و به تازگی تمریناتش را از سرگرفته است. مصطفی میر عمادیان، مربی مازندران در رابطه با غیبت اسماعیل‌پور و رضا یزدانی، گفت‌: «مسعود اسماعیل‌پور، یکی از 3سهمیه استان مازندران بود، اما یک هفته‌ مانده به مسابقات انتخابی تیم‌‌‌ملی از ناحیه مچ دست دچار ضرب خوردگی شدید شد و باید عمل جراحی انجام دهد. به ‌این‌ ترتیب او رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی را از دست داد. رضا یزدانی هم هنوز شرایط لازم برای مسابقه دادن را ندارد، اما احتمالا می‌تواند تا رقابت‌های مرحله نهایی تیم‌ملی آماده شود. او به‌دلیل عمل جراحی کمتر روی تشک بوده و باید تمریناتش را ادامه‌ دهد تا وضعیتش برای کشتی گرفتن در مرحله آخر مشخص شود.» میرعمادیان در پاسخ به این سوال که یزدانی مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی را ندارد و این امکان وجود دارد که جواز حضور برای مسابقه مرحله نهایی برای او صادر نشود گفت‌: «به‌ هرحال او اگر به شرایط مناسب برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی برسد، مدارکش را به کمیته‌ پزشکی ارائه می‌دهد و دیگر تصمیم فدراسیون است که در این‌باره نظر دهد.»
   جنگ مدعیان در اوزان مختلف
در وزن اول با توجه به اسامی کشتی‌گیران رضا اطری، نادر حاج آقانیا و مهران رضا‌زاده بیش از سایرین برای برتری در این مسابقات شانس دارند. در وزن 65کیلوگرم رقابت اصلی را باید بین احسان‌پور، یونس امامی و پیمان بیابانی  دانست که هر 3در این مدت روند امیدوار کننده‎ای نداشته‌اند و در مسابقاتی که حاضر شده‌اند دست خالی به کشور بازگشته‌اند. یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها را باید در وزن 70کیلوگرم دید جایی که مصطفی حسین‌خانی و سیداحمد محمدی نامشان به چشم می‌خورد هردو کشتی‌گیر مدال جهانی دارند و رقابت‌ها در روز جمعه یکی از دیدنی‌ترین مسابقات خواهد بود. در دسته فوق‌سنگین هم نام مدعیانی همچون امین طاهری، یداله محبی، جابر صادق‌زاده و جعفر شمس‌ناتری به چشم می‌خورد که باید دید کدام یک موفق به کسب جواز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم‌ملی خواهند شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید