• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
پنج شنبه 30 فروردین 1397
کد مطلب : 12852
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ql07
+
-

دژاگه: ایسکو و رونالدو را ول کنید فکر تیم ملی باشیم

دژاگه: ایسکو و رونالدو را ول کنید فکر تیم ملی باشیم

دژاگه، در گفت‌وگو با همشهری ورزشی از آخرین شرایط خودش،  تیم ملی و پیش‌بینی‌اش از سرنوشت تیم ملی ایران در جام جهانی می‌گوید.
محمد زارعی | بسیاری از ما جام جهانی 2014 را با استارت ویران‌کننده اشکان دژاگه به یاد می‌آوریم در بازی با آرژانتین. اگر زابالتا خطا نمی‌کرد، اگر داور فکر نمی‌کرد نادیده گرفتن پنالتی تیم بی‌ادعای ایران مقابل ستاره‌های آرژانتین به جایی بر نمی‌خورد، اگر یک گل از مسی و یارانش جلو می‌افتادیم، چه بسا سرنوشت یک نسل از فوتبالیست‌های ایران تغییر می‌کرد. هیچ کدام از آن اتفاقات نیفتاد و دژاگه 4 سال بعد از آن روزها در آستانه یک جام جهانی دیگر و در حالی که به تازگی با تیم ناتینگهام فارست قرارداد بسته بود، گرفتار مصدومیتی نابه‌هنگام شد. با او در پایان یک تمرین تک نفره گفت‌وگو کردیم، جلوی در خروجی کمپ تیم‌های ملی فوتبال. کی‌روش از پزشکان تیم ملی خواسته او را هر طور شده آماده جام جهانی کنند. کسی چه می‌داند شاید او که یکی از استانداردترین فوتبالیست‌های یک دهه اخیر فوتبال ایران بوده، به موقع آماده شود و این بار سرنوشت ما در جام‌جهانی را تغییر داد.  
   طرفداران تیم ملی می‌خواهند بدانند آیا اشکان دژاگه به بازی‌های جام جهانی می‌رسد؟
ان شاءالله! فعلا اینجا(ساختمان پک)تمرین می‌کنم. به ایران آمدم تا با فیزیوتراپ‌های تیم ملی مراحل درمانی‌ام را پشت سر بگذرانم. امیدوارم با کمک خدا و دعای مردم بتوانم برسم.
  معمولا در آستانه جام‌های جهانی بعضی از تیم‌ها
 ستاره هایشان مصدوم می‌شوند. مثل نیمار در برزیل یا نویر در آلمان و البته خود تو.
بله؛ فوتبال همین است دیگر. خودت نمی‌توانی در مورد مسائلی مانند مصدومیت تصمیم‌گیری کنی چراکه اتفاق است و پیش می‌آید. من در فوتبال تا سن بیست و هفت، هشت سالگی هیچ مصدومیت بزرگی نداشتم، الان یک چند سالی است بدشانسی آورده‌ام و مصدوم شده‌ام. این هم قسمت است و البته هنوز وقت هست. من و آقای کی‌روش و فیزیوتراپ‌های تیم ملی همگی سعی‌مان را می‌کنیم که ان‌شاءالله به جام جهانی برسم.
  واکنش باشگاه ناتینگهام فارست به مصدومیتت چه بود؟ ظاهرا آیتور کارانکا،  سرمربی این تیم گفته بود بعد از مصدومیت برخواهی گشت.
هنوز معلوم نیست. این بدشانسی من بود. خیلی دوست داشتم خودم را در تیم ناتینگهام فارست نشان دهم. می‌توانستم این کار را بکنم. رابطه خیلی خوبی هم با مربی داشتم. بعد از یک هفته تمرین مقابل فولام این فرصت را بهم داد که 20 دقیقه بازی کنم ولی همانطور که گفتم قسمت این بود که اینجوری شود. الان مهم‌ترین مساله این است که خودم را به جام جهانی برسانم. بعدش معلوم نیست سال دیگر کجا بازی می کنم؛ یا انگلیس است یا جای دیگر.
  تیم ملی به جام جهانی می‌رود که 3 تا بازی خوب انجام دهد یا اینکه می‌تواند هدف‌های دیگری هم داشته باشد؟
همانطور که شما گفتید ما به جام جهانی می‌رویم که 3 تا بازی خوب انجام دهیم و ان‌شاءالله بتوانیم و تلاش می‌کنیم که  برای اولین بار از گروه صعود کنیم. با اینکه گروه خیلی سختی است. امیدواریم  بتوانیم ایران و تماشگران را خوشحال کنیم، البته می‌دانیم کار خیلی سخت است . تیم‌های خیلی قدرتمندی در گروه ما قرار دارند . خیلی‌ها می‌گویند بازی اول ما مقابل مراکش اوکی است و پیروز خواهیم شد اما برای من بازی اول مقابل مراکش از همه مهم‌تر است. حالا ان‌شاءالله اردوی تیم ملی شروع شود. بچه‌ها همه سالم و بدون مصدومیت به اردو بیایند و بتوانیم کار و تلاش کنیم.
  این روزها همه از آمادگی بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو و ایسکو صحبت می‌کنند که ما باید در جام جهانی مقابل آنها بازی کنیم. حتما تو هم بازی‌های اخیر آنها را دیده‌ای.
ما که نباید فکرمان به این چیزها باشد. ما به خوبی می‌دانیم آقای رونالدو و آقای ایسکو در چه سطحی قرار دارند و تیم‌هایی مانند اسپانیا و پرتغال چه بازیکنانی در ترکیب خود دارند. آنها صد درصد آمادگی خوبی برای جام جهانی دارند. ما باید سعی کنیم خودمان آماده باشیم. ان‌شاءالله بتوانیم بازی‌های دوستانه قوی با تیم‌های خوب انجام بدهیم. زیاد نباید به فکر تیم‌های رقیب‌مان باشیم، برای اینکه آنها آماده هستند. ما هنوز خیلی کار داریم .
  به نظر می‌رسد کی‌روش معتقد است که در فاصله باقی مانده تا جام‌جهانی باید برنامه‌های تیم ملی در اولویت باشد اما برخی از مربیان باشگاهی مخالف این ایده هستند. بازی با سوریه کنسل شد، ممکن است بازی با ازبکستان هم انجام نشود...
متاسفانه همیشه همین جوری بوده ما چیز دیگری نمی‌شناسیم. همیشه یک چیزهایی از برنامه‌ها عوض می‌شود. بازی‌ها کنسل می‌شوند. چیز دیگر جز این ندیده‌ایم. متاسفانه ما به این چیزها عادت کرده‌ایم. ولی یک بار دیگر می‌گویم با اینکه چند تا بازی کنسل شده است یا هنوز معلوم نیست که انجام بدهیم، ان‌شاءالله بتوانیم دو سه تا بازی خوب انجام دهیم. بچه‌ها آماده باشند و بتوانند تست‌های خوبی انجام دهند تا بدانیم در چه سطح آمادگی قرار داریم. این خیلی مهم است تا قبل از جام جهانی بدانیم در چه سطحی هستیم. بازی های مقابل تونس و الجزایر تست‌های خوبی بود.
  یک سوال بی‌ربط به تیم ملی هم بپرسم. لیگ‌قهرمانان اروپا به مرحله نیمه‌نهایی رسیده. فکر می‌کنی کدام تیم‌ها به فینال می‌رسند؟
من رئالی هستم و باید آرزو کنم این تیم هم به فینال برود. البته از طرفی هم این قرعه کشی که شده برای من خوب نیست چراکه رئال مقابل دوستم بواتنگ قرار می‌گیرد. الان هنوز نمی‌دانم طرفدار کدام باشم. هر دو تیم بایرن مونیخ و رئال‌مادرید از تیم‌های قوی هستند و بازی خیلی خوبی می‌شود ولی از آن طرف هم امیدوارم لیورپول به فینال برود.
  بــه عنوان سوال آخر آیا یک روزی ممکن در یک تیم ایرانی بازی کنی؟
آدم از فردای خودش خبر ندارد. من نمی‌دانستم چند روز بعد از پیوستن به تیم ناتینگهام مصدوم می‌شوم. الان نمی‌توانم راجع به این موضوع چیزی بگویم. هنوز وقت هست در این ارتباط صحبت کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید