• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 30 فروردین 1397
کد مطلب : 12853
+
-

تراکتور در پسا آجورلو

تراکتور در پسا آجورلو

 به‌نظر می‌رسد تی‌تی‌ها از برکناری مدیرعامل خوشحال‌اند اما می‌خواهند قرارداد سرمربی تمدید شود.

نتایج فاجعه تراکتور‌سازی قربانی جدیدی گرفت. بعد از باخت‌ها و حذف تیم در آسیا و سقوط در جدول لیگ‌برتر شعارها این‌بار مدیرعامل تراکتور را هدف گرفت. صداوسیمای تبریز هم همراه هواداران سوار بر موج اعتراض حرکت کرد و بالاخره فروردین به‌پایان نرسیده سردار از تراکتورسازی رفتنی شد. اتفاقات عجیب در تبریز کم نیست و رفتن آجورلو هم اتفاقی غیرمنتظره نبود چراکه از هفته گذشته بحث استعفای مدیرعامل در صفحات مجازی مطرح شد و به‌پایان هفته نرسیده با تشکیل جلسه هیات مدیره آجورلو برکنار شد. به هر حال در تبریز هواداران حرف اول را می زنند و نباید نشست‌ها، شعارها و صفحات مجازی تی‌تی‌ها را دست کم گرفت.
   برکناری همزمان با آخرین بازی آسیایی
در نشست هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز بعد از ظهر روز سه‌شنبه و با حضور اعضا هیات مدیره در دفتر گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و رئیس مجمع باشگاه تراکتورسازی تبریز برگزار شد، اعضا رأی به برکناری مصطفی آجورلو دادند تا کار این مدیر در تراکتور به‌پایان برسد. در این نشست، حاضران درخصوص شرایط تیم، وضعیت باشگاه و مسائل مربوطه به بحث و گفت‌وگو پرداختند و درنهایت اعضا هیات مدیره ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های آجورلو در طی مدت تصدی مدیریت باشگاه عباس الیاسی را به‌عنوان سرپرست باشگاه تبریز انتخاب کردند.
   جایگزین بومی مدیرعامل
جالب است که تا حالا اسمی از سرپرست جدید نبود و حتی او نظامی نیست. بعد از سال‌ها یک فرد غیرنظامی و البته ترک زبان جایگزین مدیرعامل شد. هواداران از این لحاظ راضی هستند چراکه یک فرد بومی در این شرایط بالای سر باشگاه‌است. از دیگر اتفاقات عجیب‌و‌غریب در تبریز برگزاری جلسه هیات مدیره همزمان با آخرین بازی این تیم در آسیا مقابل الغرافه بود و انگار به غیر از باخت سنگین در تراکتور زلزله آمد! البته در بازی با الغرافه هواداران تراکتورسازی از دقیقه یک تا 90 اقدام به سر دادن شعار علیه مدیریت باشگاه و در برخی مواقع نیز بازیکنان تیم کردند که این موضوع با واکنش تند سرمربی تراکتورسازی همراه بود.
   داستان دو خارجی مشکوک پایان کار آجورلو
در این مدت آجورلو موفق شد بدهی‌های بازیکنان و مربیان خارجی را بدهد و 9پرونده شکایت در فیفا مختومه شد اما از سوی دیگر اعضای هیات مدیره و هواداران و مجموعه تراکتور از فاصله‌ای که بین او و پرشورها وجود داشت ناراحت بودند و اتفاقی که در برنامه موج فوتبال با اجرای وطن‌پرست گزارشگر معروف تبریز افتاد به این مساله دامن زد. درواقع در باشگاه تراکتور هیچ موضوعی از هواداران پنهان نمی‌ماند و ماجرای خرید دو بازیکن خارجی و پرداخت پول آنها و دستیاران ساغلام و بعد هم کنارگذاشتن این بازیکنان و اعتصاب بازیکنان باعث شد بعضی از مسائل برای هیات مدیره و بازیکنان روشن شود و بدین ترتیب ضمن تشکر از آجورلو او را برکنار کردند. اوضاع در تبریز به حدی متشنج بود که شفق از آب گل آلود ماهی گرفت و در این شرایط باز هم ادعای مالکیت کرد و حتی در نشستی خبری طوری صحبت کرد گویی جانشنین آجورلو شده و در این راه خبرنگاران بومی تبریز هم همراه بودند و درنهایت سردار آجورلو بازنده شد.
   هواداران دومین پروژه را استارت زدند
هواداران دیروز از این اتفاق خوشحال بودند چراکه اولین خواسته‌شان عملی شده بود اما آنها خواستار تمدید قرارداد با ساغلام هستند. در حال‌حاضر دور شدن خطر سقوط از تراکتور و راحتی خیال هواداران اولویت اصلی برنامه‌های مدیریت جدید باشگاه است. یکی از مسائل مهمی که درباره آینده تراکتورسازی وجود دارد، ماندن یا نماندن ساغلام است؛ سرمربی ترک‌تبار که نتایج ضعیفی کسب کرده و قیمتش نیز بسیار بالا است. به‌همین خاطر الیاسی بدون توجه به قیمت دلار در اولین اقدام طی تماسی با ساغلام از او خواست با قدرت به کارش ادامه دهد. اما الیاسی کار سختی دارد چراکه هنوز کارمندان باشگاه عیدی نگرفته‌اند چه برسد به تامین هزینه‌های ساغلام! البته ساغلام سرمربی ترکیه‌ای تراکتورسازی تبریز از سرپرست جدید باشگاه به‌خاطر حمایت و قوت قلبش تشکر کرد و به او خوش‌آمد گفت.
   الیاسی: پای حرف‌های ساغلام می‌نشینم
الیاسی سرپرست مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در اولین مصاحبه خود بعد از این انتخاب گفت: «مدت‌هاست شرایط تراکتورسازی را رصد می‌کنم و این تیم حال و روز خوبی ندارد. تراکتورسازی از پرونده‌های قضایی، از لحاظ فنی،  مسائل مدیریتی و  به‌خاطر وجود سکوهای پرحاشیه لطمات زیادی خورده است. مگر یک تیم چقدر توان دارد که از گوشه و کنار این چنین دچار مشکل شود. کسی که درد تراکتورسازی را شناخته می‌داند مشکلات این تیم از راه دور قابل درمان نیست. من درتبریز خانه می‌گیرم که از نزدیک بتوانم مشکلات تیم را لمس کنم و در راه حل آنها قدم بردارم. اگر درد دل هوادار را نشنوم و مشکلات بازیکنان را ندانم چیست، نمی‌توانم راه درمانی پیدا کنم. تغییرات گسترده و ناگهانی نمی‌تواند کمک حال تراکتورسازی باشد باید منطقی پیش برویم. خیلی شفاف بگویم روزی که ساغلام به‌عنوان یکی از گزینه‌ها به هیات مدیره معرفی شد از دوستانم که سال‌ها در فوتبال حضور داشتند پرس و جو کردم آنها گفتند او مربی کاربلدی است. کار منطقی این است که بعد از اتمام فصل پای صحبت‌های ساغلام بنشینیم و ببینیم خواسته‌های او و داشته‌های ما در چه شرایطی قرار دارند. کارنامه ساغلام در ترکیه مشخص است و او نشان داده مربی صریحی است. حتی در مصاحبه‌های او به این مساله پی بردند که او مربی صریحی است به‌جای فرافکنی و فریب هواداران باید منطقی صحبت کنیم تا به نتیجه مطلوبی درمورد آینده برسیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :