• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 30 فروردین 1397
کد مطلب : 12846
+
-

فوق العاده

جواد نصرتی|روزنامه‌نگار:




وقتی آقای جهانگیری، توییتر را شگفت‌زده کرد


اعلام خبر بسته‌شدن کانال‌های خبررسانی اسحاق جهانگیری معاون رئیس‌جمهور در تلگرام، دیروز با موجی از واکنش‌ها در توییتر مواجه شد. بسیاری از کاربران، نتوانستند موضع خود را از این اقدام معاون رئیس‌جمهور پنهان کنند و سؤالات بسیار زیادی را - به شوخی و جدی- مطرح کردند. از نظر کاربران زیادی، دلیل کناره‌گیری آقای جهانگیری از تلگرام، فراتر از چیزی است که کانال اطلاع‌رسانی او در تلگرام مطرح کرده است. براساس اعلام کانال تلگرامی آقای جهانگیری، ‌معاون اول رئیس‌جمهور «در چارچوب قوانین و مقررات کشور» از تلگرام خارج شده است اما کاربران توییتر، همین موضوع را دست گرفتند و اینطور عنوان کردند که پس چرا حساب کاربری او در توییتر، که مدت‌هاست در کشور فیلتر است، همچنان فعال است. این اتفاق، همچنین باعث شد تا کاربران زیادی، بر اصرار بیش از اندازه مقامات دولتی و همچنین صدا و سیما به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی اشاره کنند. در اعلامیه کانال آقای جهانگیری درباره خروج از تلگرام، به ادامه کار در پیام‌رسان‌های داخلی اشاره شده بود. کاربران در حالی به این اتفاق اینگونه واکنش نشان داد‌ند که دیروز پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، از صدور بخشنامه‌ای با امضای اسحاق جهانگیری خبر داد که دستگاه های دولتی، قوای سه گانه و نهادهای عمومی غیر دولتی را موظف می‌کند ظرف یک هفته از تاریخ ابلاغ بخشنامه، هرگونه فعالیت و ارائه خدمات را از طریق پیام‌رسان‌های اجتماعی داخلی انجام دهند.

در آینه تاریخ



ناصرالدین شاه، در چنین روزی در سال 1252، نخستین سفر خارجی خود را شروع کرد. سفر فرنگ، آنطور که آن وقت‌ها معروف بود، قرار بود فرصتی برای بازدید شاه ایران از پیشرفت‌های کشورهای غربی و انتقال آنها به کشور باشد اما در نهایت، چیزی به جز افزوده شدن بر سیه‌روزی‌های ملت فقیر و ستمدیده ایران نشد. نخستین سفر فرنگ ناصرالدین شاه، از تهران شروع شد و کاروان ناصرالدین شاه، از گیلان به مسکو و از آنجا به دیگر کشورهای اروپایی رفت. این سفر چند ماهه، برای پیشرفت مملکت عوایدی نداشت، اما چنان پرزرق و برق بود که شاه را دو بار دیگر هم به اروپا کشاند؛ البته با هزینه‌های زیادی که از طریق دست دراز کردن پیش بیگانگان و استقراض از آنها تأمین شد. این سفرها چنان برای شاه و درباریان اهمیت داشت، که برای تأمین هزینه‌های آنها، برخی از منابع ملی به‌عنوان امتیاز به بیگانگان واگذار شد. البته این سفرها تماما بد نبود و باعث ورود پدید‌ه‌هایی مانند دوربین عکاسی  به کشور هم شد.


75 هزار کولبردر سال 96 بیکار شده‌اند

رسول خضری نماینده سردشت و پیرانشهر در صحن علنی مجلس گفت که مدتی است معابر کولبری بسته شده و به همین‌خاطر 75هزار کولبر بیکار شده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید