• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 28 فروردین 1400
کد مطلب : 128421
+
-

رسیدگی به مشکلات گودال فخار مشهد


مرادنیا، شهردار منطقه5 مشهد به‌دنبال دریافت پیام های مردمی از اهالی منطقه گودال فخار مشهد با موضوع ناتمام ماندن حل مشکلات این محله در گفت‌وگو با همشهری گفت: گودال فخار که در حوالی میدان میرزا کوچک خان شهر مشهد واقع شده یادگار کوره‌های آجرپزی با قدمت 80 تا 100ساله است. این محله بر اثر برداشت خاک از این منطقه جهت درست کردن آجر و به مرور شکل گرفت. قبل از انقلاب کارگرانی که در این کوره خانه‌ها مشغول به‌کار بودند در این محل زندگی می‌کردند.
وی ادامه داد: در طول این سال‌ها طرح‌ها و پیشنهادات متنوع و فراوانی جهت رفع مشکلات و آبادانی این محل مسکونی صورت گرفت و ارائه شد. متأسفانه به‌دلیل عدم‌تعامل مالکین اصلی زمین‌های این منطقه که همان صاحبان کوره‌ها هستند با مسئولین شهرداری در ادوار مختلف، این پیشنهادات و راهکارها عملی نشد و روی کاغذ ماند. طی 6‌ماه گذشته در پی تلاش و پیگیری‌های مکرر جهت تعامل با مالکین زمین‌ها، شهرداری موفق شد تا بخشی از این مشکلات را مرتفع کند.
مرادنیا یادآور شد: جمع‌آوری نخاله، تسطیح زمین (که ناهموار و به شکل تپه ماهور بود)، لکه‌گیری معابر و آسفالت آن، تخریب چند ساختمان غیرمجاز، ایمن‌سازی‌ بخش‌هایی از ساختمان‌های ناامن و در حال ریزش و همچنین احداث پارکی به مساحت 1300متر همراه با لوازم بازی کودکان و لوازم ورزشی جهت استفاده بزرگسالان، ازجمله اقداماتی است که در این مدت کوتاه توسط شهرداری انجام شده که این اقدامات تنها بخشی از کارهایی است که ما در جهت رفع مشکلات و فراهم کردن رفاه حال ساکنان منطقه انجام داده‌ایم.
وی یادآور شد: هم‌اکنون مشغول مذاکره با مالکین اصلی زمین‌های این منطقه، جهت احداث پارکی هستیم که طراحی آن انجام و نهایی و اعتبار آن هم تعیین شده و در اختیارمان قرار گرفته است. از سویی دیگر، در پی رایزنی و توافق با معاونت فرهنگی، تصمیم داریم  تا با شعار «هر خانه یک رنگ» پس از سیمانی کردن دیوارهای آجری و فرسوده خانه‌ها، اقدام به رنگ آمیزی و نقاشی منازل‌کنیم. این کار علاوه بر زیبایی و تأثیر مثبت بر روحیه ساکنان، می‌تواند این گودال را به جاذبه گردشگری این منطقه تبدیل کند و از این رهگذر به اقتصاد اهالی کمک شود. وی در پایان با اشاره به اینکه مذاکرات و توافقات با شرکت آب و فاضلاب نهایی و مسئله و مشکل فاضلاب این منطقه مرتفع خواهد شد، بیان کرد: در واقع شهرداری تهدیدی را که به واسطه محیط ناامن و بدون امکانات رفاهی برای ساکنان ایجاد شده بود به فرصت تبدیل کرده است و امیدواریم با یاری مراجع و نهادهای ذیربط، محیطی امن و زیبا را برای ساکنان این منطقه فراهم آوریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید