• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 28 فروردین 1400
کد مطلب : 128420
+
-

مأموران قلابی سارقان همه‌فن‌حریف بودند


سارقان حرفه‌ای با بازی در نقش مأمور پلیس و به بهانه بازرسی، سوار خودروی شهروندان می‌شدند و در یک چشم برهم زدن آن را سرقت می‌کردند. هرچند آنها توانستند با این ترفند چندین خودرو سرقت کنند، اما سرانجام دستگیر شدند و علاوه بر سرقت خودرو به‌دست داشتن در 41فقره سرقت از منزل و سرقت دستگاه کامپیوتری اعتراف کردند.
به گزارش همشهری، چندی قبل به‌دنبال سرقت چند خودرو در شهر ری توسط مأموران قلابی، تحقیقات گسترده‌ای از سوی پلیس آگاهی برای شناسایی سارقان آغاز شد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مأموران قلابی که لباس فرم نظامی به تن داشتند با سد کردن راه طعمه‌هایشان خود را مأمور معرفی می‌کنند. یکی از شاکیان گفت: سوار ماشینم بودم که چند نفر درحالی‌که لباس نظامی به تن داشتند دستور ایست دادند و من هم خودرو را متوقف کردم. آنها گفتند به من مشکوک شده‌اند و باید خودرو را بازرسی کنند. من هم پیاده شدم و یکی از آنها سوار ماشین شد، اما در یک چشم به هم‌زدن خودرو را سرقت کرد و همدستانش نیز فرار کردند.
سایر شاکیان نیز حرف‌هایشان شبیه به این مالباخته بود و نشان می‌داد در پشت پرده سرقت‌ها اعضای یک باند حرفه‌ای قرار دارند. در این شرایط بود که مشخصات خودروهای مسروقه در سامانه پلیس ثبت و تلاش‌ها برای دستگیری سارقان آغاز شد.

اولین سرنخ
در شرایطی که با ثبت چندین شکایت علیه اعضای این باند تحقیقات ادامه داشت، مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد یکی از سارقان که با خودروی تیبای سرقتی در شهرستان قرچک رفت‌وآمد دارد و به بهانه اجاره کردن یک دستگاه بازی کامپیوتری ps4، بیمه‌نامه خودرو گرو گذاشته و توانسته با این ترفند دستگاه بازی را سرقت کند. زمانی که مأموران به بررسی این بیمه نامه پرداختند مشخص شد که بیمه نامه مدتی قبل از یک دفتر نمایندگی بیمه در رشت سرقت شده است. استعلام از پلیس شیراز نشان می‌داد سارقان چندی قبل با دستبرد به این نمایندگی 60فقره بیمه نامه و مدرک سرقت کرده‌اند. در این شرایط بود که تحقیقات پردامنه پلیس به شناسایی مخفیگاه یکی از اعضای این باند در ورامین و دستگیری او منجر شد. این متهم که از او یک دستگاه خودروی تیبای مسروقه نیز کشف شده بود در بازجویی‌های مقدماتی به عضویت در باند مأموران قلابی اعتراف کرد و گفت 3نفر دیگر نیز عضو این باند هستند و سرکرده آنها شاهرخ نام دارد.

دستگیری مأموران قلابی
با دستگیری نخستین عضو از این باند مأموران به اطلاعات زیادی درباره فعالیت مأموران قلابی دست پیدا کردند. شواهد نشان می‌داد شاهرخ که از سارقان سابقه‌دار است در خانه‌ای مجردی در منطقه دولت آباد زندگی می‌کند، اما از مدتی قبل دیگر به آنجا رفت‌وآمد نمی‌کند. با وجود این مأموران پی بردند او اخیرا در کارخانه‌ای متروکه در منطقه فشافویه زندگی می‌کند. به این ترتیب شاهرخ در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش 3خودروی سرقتی کشف شد. متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به 9فقره سرقت خودرو در پوشش مأمور اعتراف کرد و گفت: با استفاده از لباس نظامی وانمود می‌کردیم که مأمور هستیم و به بهانه بازرسی، خودرو‌ها را سرقت می‌کردیم. در ادامه با تغییر پلاک، خودرو‌های مسروقه را به شهرهای شمالی می‌بردیم و در آنجا هم به خانه‌های ویلایی دستبرد می‌زدیم که در این مدت توانستیم از 15خانه سرقت کنیم. او در ادامه اعترافاتش گفت: در جریان یکی از سرقت‌ها از دفتر نمایندگی یک بیمه تعداد زیادی بیمه‌نامه به‌دست آوردیم و با استفاده از آنها 20دستگاه بازی کامپیوتری اجاره و هر 20دستگاه را سرقت کردیم.
سرهنگ حیدر گودرزی، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این‌باره گفت: با اطلاع فرماندهی انتظامی شهرستان‌های آمل، رشت، رامسر، نور و... تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده‌اند و 2عضو دیگر این باند نیز به دام افتاده‌اند. به‌گفته وی ارزش اموال مسروقه این باند حدود 2میلیارد تومان برآورد می‌شود و هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و در این مدت سرقت‌های خودرو تحت پوشش مأمور در سطح شهرستان ری متوقف شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید