• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 28 فروردین 1400
کد مطلب : 128365
+
-

نکته بازی/ بگو بیایند ایران نگاه کنند


از قرار معلوم امسال کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حق پخش تلویزیونی لیگ قهرمانان، مبلغ هنگفتی خواسته و به همین دلیل برخی کشورها نتوانسته‌اند مجوز قانونی پوشش بازی‌ها را دریافت کنند. فرض کنید قطر با این همه ثروت نتوانسته بازی‌ها را پخش کند. همین مسئله هم موجب اعتراض ژاوی هرناندس شده است. سرمربی السد بعد از توقف برابر فولاد در بازی اول گفت: «چرا خانواده من در قطر نباید بتوانند بازی تیم ما را ببینند؟ ما برای هواداران در سراسر آسیا بازی می‌کنیم و پخش نشدن مسابقات توجیهی ندارد.» خب اینکه کاری ندارد؛ به خانواده‌ات بگو بیایند ایران، اینجا بازی‌ها را نگاه کنند. تلویزیون ما همه مسابقات را پخش می‌کند و پول هم نمی‌دهد، در عوض آنها هم به ایران میزبانی نمی‌دهند. نانش را تلویزیون می‌خورد، چوبش را فوتبال!

خبر یا آرزو؟

درحالی‌که هفته‌هاست مهاجمان پرسپولیس بهترین موقعیت‌های گلزنی را به در و دیوار می‌کوبند، رسانه رسمی این باشگاه در شرح جلسه تمرینی بعد از بازی با الوحده امارات نوشته: «در این تمرین مهاجمان آمادگی بالای خود را به رخ کشیدند.» شکل این گزارش طوری است که به‌نظر می‌رسد نویسنده به جای خبر، آرزوهایش را تایپ کرده است! مهاجمان پرسپولیس اگر اهل به رخ کشیدن آمادگی بودند، در مسابقات رسمی تک‌به‌تک‌ها را گل می‌کردند تا ملت 90دقیقه حرص و جوش نخورند و برای کسب 3امتیاز هر بازی جان به لب نشوند. اینها اگر این کاره بودند، جلال حسینی با آن سن و سالش مجبور نمی‌شد در هر مسابقه از عقب زمین خودش را  به دروازه تیم حریف برساند و گل 3امتیازی بزند. گرفتید ما را؟

می‌دانید «خیریت» یعنی چه؟

الان که فوتبال مهدی طارمی در اروپا گل کرده، یک عده دوره افتاده‌اند که بله؛ حق با او بود و در داستان معروف محرومیت خودش و پرسپولیس واقعا «خیریتی» وجود داشته! خداوکیلی از کجا به چنین نتیجه‌های فیلسوفانه‌ای می‌رسید؟ کجای دنیا رسم بر این است که آدم اشتباه کند و بعد منتظر خیر و سعادت باشد؟ خیریت واقعی شاید این بود که طارمی آن گریز شبانه به ریزه‌اسپور را نمی‌زد؛ اینطوری 4‌ماه از بهترین روزهای فوتبالش نمی‌سوخت، شاید با پرسپولیس به قهرمانی آسیا می‌رسید و زودتر راهی فرنگستان می‌شد. آنچه او امروز در 28سالگی به‌دست آورده می‌توانست در 26سالگی نصیبش شود، اما اشتباه مهدی برای او و باشگاه پرسپولیس هزینه درست کرد. حالا شما بگردید دنبال قضا و قدر و فلسفه ببافید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید