• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 28 فروردین 1400
کد مطلب : 128334
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/1wPQZ
+
-

بهترین استارت یک دهه

استقلال مثل فصل قبل الاهلی را با اختلاف 3گل برد اما در دفاع آشفته و متزلزل نشان داد

بهترین استارت یک دهه

آخرین تیم ایرانی که نخستین بازی‌اش را در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد، استقلال بود که یک روز دیرتر از سایر ایرانی‌ها به میدان رفت و بامداد روز جمعه توانست الاهلی عربستان را با نتیجه پرگل 5-2 شکست بدهد. با این نتیجه استقلال بعد از 10سال توانست لیگ قهرمانان را با پیروزی آغاز کند. آبی‌ها آخرین‌بار در سال2012 توانسته بودند با پیروزی وارد آسیا شوند. جالب اینکه استقلال فصل گذشته هم با الاهلی هم‌گروه بود و در بازی برگشت این تیم را 3 بر صفر برد. آن نتیجه، تنها پیروزی آبی‌پوشان در لیگ قهرمانان فصل گذشته بود؛ در گروهی که با انصراف الوحده امارات مسابقاتش را با 3تیم ادامه می‌داد. حالا آبی‌ها یک‌بار دیگر الاهلی را با اختلاف 3گل برده‌اند و این‌بار امیدوارند که پیروزی‌هایشان در گروه 4تیمی C تداوم داشته باشد و آنها را به دور بعدی برساند.
آمارهای بازی استقلال- الاهلی نشان می‌دهد تیم مجیدی در مالکیت توپ، تعداد پاس، دقت پاس و تعداد شوت از حریف برتر بوده اما به شکل عجیبی امید گل 2تیم به هم نزدیک بوده است. یعنی اگر کیفیت موقعیت‌های گلزنی 2تیم را ملاک قرار دهیم، تفاوت 2تیم نه‌تنها در حد 3گل نبوده بلکه به یک گل هم نمی‌رسیده است. امید گل استقلال در این بازی 2.84 و امید گل الاهلی 2.07 بوده که نشان می‌دهد استقلال هر‌چند در بخش هجومی، موفق و مؤثر عمل کرده اما در بخش دفاعی متزلزل ظاهر شده است. می‌توان گفت استقلال در این بازی دقیقا به اندازه حقش گل خورده اما خیلی بیشتر از حقش به حریف گل زده است.
تیم مجیدی در مقابل الاهلی 533پاس با دقت 88درصدی ردوبدل کرد و حریف به آمار 405پاس با دقت 85درصد رسید. در مالکیت توپ هم استقلال برتری 55 به 45 داشت. استقلال 20شوت زد و الاهلی 17بار موفق به شوتزنی شد اما در تعداد شوت‌های داخل چارچوب 2 تیم به تساوی 8-8 رسیدند. در خط حمله استقلال که بدون دیاباته بسته شده بود، مطهری و قائدی همکاری خوبی داشتند و اوج این همکاری در گل سوم آبی‌ها دیده شد. اما در خط دفاعی با حضور عارف غلامی که بعد از مدت‌ها به ترکیب برگشته بود، استقلال اصلا نمایش امیدوارکننده‌ای نداشت. از زمان آمدن فرهاد مجیدی و طی 4مسابقه‌ای که استقلال با این سرمربی به میدان رفته، عارف غلامی هرگز در ترکیب اصلی قرار نگرفته و به‌عنوان بازیکن تعویضی هم فقط 4دقیقه بازی کرده‌است. اما در نخستین بازی آسیایی ناگهان عارف غلامی در ترکیب اصلی قرار گرفت و مرادمند از ترکیب بیرون رفت. غلامی در این بازی از متریکا نمره6.50 گرفت و ضعیف‌ترین بازیکن استقلال بود. جالب اینکه سعید مهری و میلیچ، 2‌بازیکن دیگری که در این بازی وارد ترکیب شده بودند هم به‌ترتیب ضعیف‌ترین مهره‌های استقلال بعد از عارف غلامی بودند. مهری نمره6.80 گرفت و میلیچ هم به نمره6.74 رسید. اما بهترین بازیکنان استقلال در این بازی به‌ترتیب مهدی قائدی (8.50)، فرشید اسماعیلی (8.33) و محمد نادری (8.02) بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید