• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 28 فروردین 1400
کد مطلب : 128345
+
-

در انتظار توفان کشتی آزاد

پس از قهرمانی کشتی فرنگی ایران در مسابقه‌های قهرمانی آسیا، امروز 5کشتی‌گیر آزادکار روی تشک می‌روند

منهای فوتبال
در انتظار توفان کشتی آزاد

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا از امروز در آلماتی قزاقستان آغاز می‌شود. در رشته فرنگی شاگردان محمد بنا توانستند بر بام کشتی آسیا بایستند و این‌بار نوبت آزادکاران است که قهرمانی در آسیا را تکرار کنند. در روز نخست این مسابقات، کشتی‌گیران ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷کیلو روی تشک می‌روند. در ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک نماینده ایران خواهد بود؛ کشتی‌گیر جوانی که در نبود رضا اطری فرصت دارد شایستگی‌اش را به کادر فنی نشان دهد. با اینکه رقابت در اوزان سبک آسیا کار سختی است ولی سرلک جزو کشتی‌گیرانی محسوب می‌شود که شانس دارد روی سکوی آسیا برود.
در ۶۵کیلوگرم مرتضی قیاسی نماینده کشتی ایران خواهد بود. قیاسی در سال‌های اخیر همیشه جزو نفرات شاخص این وزن بوده است؛ وزنی که سهمیه المپیک آن در همین قزاقستان برای کشتی ایران توسط امیرمحمد یزدانی به‌دست آمد و کسب مدال توسط قیاسی در قهرمانی آسیا می‌تواند نام او را در کنار سایر مدعیان برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک قرار دهد‌. امیرحسین حسینی در ۷۰کیلوگرم مبارزه می‌کند. با توجه به حضور در یک وزن غیرالمپیکی و اینکه بسیاری از مدعیان این وزن برای حضور در المپیک تغییر وزن داده‌اند، حسینی فرصت خوبی دارد که مدال طلای وزن ۷۰کیلوگرم را کسب کند.
علی سوادکوهی هم در وزن غیرالمپیکی ۷۹کیلوگرم شرایطی مشابه حسینی دارد. او در فینال رقابت‌های لیگ با کیلوهای زیادی که کم کرد به وزن ۷۴کیلوگرم آمد ولی با توصیه کادر فنی مجددا به وزن ۷۹کیلوگرم بازگشت. علی شعبانی نفر اول مسابقات انتخابی تیم ملی، نماینده ایران در وزن ۹۷کیلوگرم خواهد بود. شعبانی در یک سال اخیر عملکرد خوبی داشته و تمام مدعیان داخلی این وزن را به‌راحتی شکست داده است. او سال۲۰۱۹ ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی بود اما نتیجه نگرفت. با توجه به کسب سهمیه این وزن توسط محمدحسین محمدیان در قزاقستان، این‌بار نوبت شعبانی است تا فاصله‌اش با رقبای آسیایی را به رخ بکشد. رقابت‌های 5 وزن دوم فردا در اوزان ۶۱، ۷۴، ۸۶، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم پیگیری خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید