• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 28 فروردین 1400
کد مطلب : 128342
+
-

اولین جام در 2 فصل؟

مسی و بارسلونا امشب بخت کسب جام حذفی اسپانیا را دارند

اولین جام در 2 فصل؟

امشب مسی با بارسلونا پس از 2فصل می‌تواند نخستین جام خود را بالای سر ببرد البته اگر باز هم به روال این فصل در بازی‌های مهم و بزرگ بازنده نباشند. کومان غیراز بازی رفت در ورزشگاه آلیانس تورین که یوونتوس را بدون کریستیانو رونالدو برد، همه بازی‌های بزرگ این فصل را به حریفان واگذار کرده؛ ازجمله بازی برگشت همان دیدار که جنگ برسر صدرنشینی گروه بود و 3 بر صفر باخت، 2 باخت در ال‌کلاسیکوهای لالیگایی فصل، بازی رفت به اتلتیکو، فینال سوپرکاپ به همین بیلبائو که امشب فینال کوپا دل‌ری را مقابل آن برگزار می‌کند (3 بر 2که در ثانیه پایانی کام‌بک خورد) و بازی با پاری‌سن‌ژرمن که 4 بریک در نوکمپ شکست خورد و از لیگ قهرمانان حذف شد. این سی‌ویکمین فینال رونالد کومان چه به‌عنوان بازیکن و چه مربی است، به‌عنوان بازیکن ۱۱ تا از ۲۰فینال را پیروز شده و به‌عنوان مربی ۵ تا از ۱۰ فینال را برنده بوده.
بیلبائو همین 2هفته پیش فینال به تعویق افتاده جام حذفی فصل قبل را در داربی باسک به سوسیداد باخت و حالا ممکن است دومین جام حذفی‌اش را در طول بازه زمانی نیم‌ماه از دست بدهد. کومان در 45مسابقه‌ای که بارسلونا را هدایت کرده، در پایان 14‌بازی از داوری شکایت کرده اما به‌نظر می‌رسد بارسا از انتخاب داور امشب یعنی خوان مارتینس بونوئرا راضی است. لاپورتا برای بازی ساعت12امشب از رقبای خود در انتخابات ریاست باشگاه شامل فریشکا، توسکتس و فونت دعوت به‌عمل آورده است. او روسای سابق باشگاه ازجمله بارتومئو، راسل و گاسپارت را هم دعوت کرد که همه آنها به دعوت او پاسخ رد دادند. مسی تاکنون در 21فینال حاضر بوده که 16بار به جام رسیده، با ۱۶گل و ۹پاس گل. بارسلونا پادشاه کوپادل‌ری محسوب می‌شود چراکه تابه‌حال 41بار به فینال این رقابت‌ها راه یافته و 30بار موفق به فتح آن شده است. این در حالی است که رئال‌مادرید به 39‌فینال رسیده و 19‌بار قهرمان این رقابت‌ها شده است.
بارسلونا از سال۲۰۱۴ که مارک آندره ترشتگن را در اختیار گرفته، ۵بار به فینال کوپا دل ری راه‌یافته اما در اسپانیا معمولا رسم بر این است که تیم‌های بزرگ از دروازه‌بان دوم خود در جام حذفی استفاده می‌کنند و به همین دلیل تراشتگن 2 بار در فینال درون دروازه ایستاده و این‌بار سومین تجربه او خواهد بود. در 3‌فینال دیگر سیلسن دروازه‌بان بارسا بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید