• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 28 فروردین 1400
کد مطلب : 128338
+
-

فیلم هندی پرسپولیس و شجاع

امشب در هندوستان شجاع مقابل پرسپولیس می‌ایستد؛ یک ساعت بعد تراکتور و فولاد به مصاف شارجه و الوحدات می‌روند

فیلم هندی پرسپولیس و شجاع

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امشب پیگیری می‌شود و 3تیم ایرانی که در شب اول مسابقات به میدان رفته بودند امشب دومین بازی خود را برگزار می‌کنند. تیم‌های ایرانی موفق‌ترین تیم‌های دور اول در 5گروه غرب آسیا بودند. در 10بازی دور اول فقط 4تیم پیروز شدند که نیمی از این 4تیم ایرانی بودند. پرسپولیس و استقلال برنده‌های دور اول بودند و تراکتور و فولاد هم مقابل قوی‌ترین تیم گروه‌شان نباختند تا ایران با کسب 8امتیاز از 4بازی قوی‌ترین کشور شب اول باشد. قطر، امارات و عربستان که 3نماینده دارند به‌ترتیب به 5، 4و 2امتیاز رسیدند، ازبکستان با 2تیمش به 2امتیاز رسید و کشورهای دیگر هم بیشتر از یک امتیاز نگرفتند. حالا در شب اول از دور دوم، پرسپولیس، تراکتور و فولاد به مصاف تیم‌هایی از قطر، امارات و اردن خواهند رفت.
پرسپولیس بعد از بردن الوحده امارات در بازی دوم میهمان الریان قطر خواهد بود. این هم از بامزگی‌های AFC است که تیم‌ها همه در یک کشور بازی می‌کنند اما مسابقات به شکل رفت و برگشت برگزار می‌شود و میزبان و میهمان دارد! پرسپولیس در بازی اول میزبان حریف اماراتی بود و در بازی دوم میهمان قطری‌هاست. آن هم در جزیره گوای هند که بیش از هر چیز آب‌وهوای نامناسب و پشه‌های سرگردانش به چشم تیم‌های حاضر در گروهE آمده است. حریف امشب پرسپولیس، در نخستین بازی‌اش به تساوی بدون گل مقابل گوا رسید و حالا مقابل پرسپولیس 3امتیازی قرار می‌گیرد. نکته ویژه این بازی طبعا حضور شجاع خلیل‌زاده در ترکیب قطری‌هاست که باید دید در مقابل خط حمله خطرناک پرسپولیس چه عملکردی خواهد داشت. خط حمله قرمزها طی بازی‌های اخیر در موقعیت‌سازی عالی و در گلزنی ناکام بوده است. از آن طرف پرسپولیس تنها تیم ایرانی است که در نخستین بازی‌اش موفق به کلین‌شیت شده و با دروازه بسته به شب دوم رسیده است. بازی امشب پرسپولیس ساعت21:30آغاز می‌شود و قبل از این مسابقه گوا به مصاف الوحده خواهد رفت.

   مصاف با میزبان صدرنشین
اما از ساعت 22:30دو نماینده دیگر ایران به‌طور همزمان در امارات و عربستان به مصاف حریفان خود می‌روند. در گروهB تراکتور در امارات میزبان شارجه امارات است! شارجه تیم چهارم جدول لیگ امارات است اما طی 6بازی اخیرش در این لیگ فقط یک‌بار پیروز شده و 3بار شکست خورده است. این تیم بعد از 3بازی بدون برد در لیگ امارات پا به لیگ قهرمانان گذاشت و در نخستین بازی نیروی هوایی عراق را با یک گل برد. تراکتور هم در بازی اول به یک تساوی پرگل مقابل پاختاکور رسید که شاید بتوان گفت قوی‌ترین تیم گروه و اصلی‌ترین رقیب همه برای صعود خواهد بود. پاختاکور فصل گذشته تا جمع 8تیم برتر آسیا پیش رفت. اما شارجه در گروه پرسپولیس بود که بین 4تیم چهارم و حذف شد.

   اردن، حریف بهترین فرم فولاد
اما فولاد که در شب اول نمایش قهرمانانه‌ای مقابل السد و ژاوی داشت امشب مقابل الوحدات اردن قرار می‌گیرد. السد فصل فوتبال قطر را بدون شکست به پایان رسانده و نزدیک بود مقابل فولاد بالاخره افسانه شکست‌ناپذیری‌اش به پایان برسد اما در 2دقیقه پایانی از شکست گریخت. همان شب الوحدات هم با النصر عربستان به تساوی بدون گل رسید تا همه تیم‌های این گروه یک‌امتیازی شوند. الوحدات بعد از سال‌ها و با 40تیمی شدن مسابقات توانسته به لیگ قهرمانان بیاید و انگیزه بالایی برای درخشش دارد. اما از انگیزه شاگردان نکونام و فرم عالی آنها طی 2 بازی اخیر هم نمی‌توان غافل بود. اگر فولاد همان فولاد بازی با العین و السد باشد، الوحدات حریف این تیم نخواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید