• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 26 فروردین 1400
کد مطلب : 128268
+
-

نکته بازی/ظاهرا ما یک میلیارد جمعیت داریم


یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با الوحده از جدیدترین آمار هواداران پرسپولیس رونمایی و عدد 50میلیون نفر را به این منظور اعلام کرد. خداوند برکت بدهد. آهنگ رشد هواداران پرسپولیس، در تاریخ جمعیت‌شناسی جهان بی‌سابقه است. البته در این زمینه نباید استقلالی‌ها را هم از یاد برد. فراموش نکنید علیرضا منصوریان زمان هدایت این تیم مدعی شده بود استقلال 70میلیون هوادار دارد. حالا هر دوی اینها را بگذارید کنار؛ از آن طرف هم باشگاه تراکتور را داریم که رسول خطیبی، سرمربی‌اش در نشست خبری پیش از بازی با پاختاکور مدعی شده پرهوادارترین تیم آسیاست. یعنی از آن 50میلیون و 70میلیون نفر هم بیشتر هوادار دارد. ظاهرا هند و چین باید بروند جلو؛ جمعیت ایران بالای یک میلیارد نفر است!

مدیریت کردن یعنی باج دادن؟
یک بار هم که یک کار درست و حسابی در استقلال صورت گرفته، بعضی پیشکسوتان دنبال وتو کردن آن هستند. شاید کمتر کسی باور می‌کرد در ماجرای محمد دانشگر، فرهاد مجیدی اینقدر همه‌‌چیز را سفت بگیرد و حتی تا پای بازی ندادن او در لیگ قهرمانان آسیا پیش برود. با این حال مجیدی این کار را کرد، اما هنوز بعضی از استقلالی‌ها نظر دیگری دارند؛ مثل سعید مراغه‌چیان که گفته: «مسئله دانشگر می‌توانست بهتر مدیریت شود.» احتمالا در این جمله منظور از مدیریت شدن، باج دادن است. اتفاقا در دوره محمود فکری موارد مشابه مدیریت شد که کار به آنجا کشید. مثلا مهدی قائدی 10 روز سر تمرین نمی‌آمد و فیکس می‌شد؛ آخر آن داستان خیلی قشنگ بود که حالا همان نسخه را برای فرهاد هم تجویز می‌کنید؟

مرسی که نگفتی اتوبوسی
در مورد اخلاق خوش محرم نویدکیا و فضای خوبی که او در لیگ بیستم درست کرده زیاد صحبت شده، اما این خوش‌خلقی مخصوصا زمانی تحسین‌برانگیزتر است که سرمربی نتیجه نگرفته باشد. در بازی با نفت مسجدسلیمان، سپاهان 75درصد از مالکیت توپ را در اختیار داشت و موقعیت‌های پرشمار گلزنی ساخت، اما در گشودن دروازه حریف ناکام ماند و 2 امتیاز حیاتی را در کورس قهرمانی از کف داد. با این حال نویدکیا به جای حرف زدن در مورد دفاع اتوبوسی حریف یا اتلاف وقت شاگردان محمود فکری، از هنر دفاع کردن سخن گفت و مدعی شد نمی‌تواند هیچ ایرادی از حریف بگیرد. زیبا حرف زدن در چنین مواقعی ارزشمند است، وگرنه بعد از پیروزی و هنگام کامروایی که همه برای خودشان شکسپیر هستند!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید