• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 30 فروردین 1397
کد مطلب : 12824
+
-

کافه مجلس

 بازبینی فیلم جلسه سه‌شنبه مجلس به‌خاطر یک جمله

حاشیه ساز شدن صدای یکی از حضار صحن علنی سه‌شنبه گذشته بهارستان به اتاق فرمان بهارستان و هیأت‌رئیسه مجلس رسید. در صوت رادیویی که از جلسه علنی سه‌شنبه مجلس در فضای مجازی دست به‌دست شد، از تریبون بهارستان شنیده می‌شود: «به ما این دختر خوشگل‌ها رو نشون بده.» در پیگیری‌های همشهری مشخص شد که بازتاب گسترده این فایل در شبکه‌های اجتماعی وتقبیح آن از سوی اذهان عمومی سبب شد تا دیروز فیلم مشروح مذاکرات جلسه 28‌ام فروردین‌ماه ازسوی حراست بهارستان و برخی نمایندگان به نمایندگی از هیأت رئیسه در اتاق فرمان صحن مجلس بازبینی شود. هنوز نتیجه این بازبینی برای شناسایی فرد مذکور که مشخص نیست نماینده است یا یکی از معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها خبری نشده است. گفته می‌شود بررسی این موضوع در جلسه بعد از ظهر سه‌شنبه هیأت رئیسه هم مطرح شده است و در آن نشست تصمیم به بازبینی فیلم جلسه علنی گرفته شد. همچنین حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین شهر از تنظیم نامه‌ای توسط تعدادی از نمایندگان برای رسیدگی هیأت‌رئیسه به‌عبارت پخش‌شده در روز گذشته از شبکه رادیویی فرهنگ هنگام پخش زنده نطق یکی از نمایندگان خبر داد.  

   پیگیری نگرانی‌های ارتش را وظیفه خود می‌دانیم

مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس مجلس در نطق پیش از دستور خود در جلسه دیروز بهارستان گفت: ارتش زینت دین و آبرو و راهی امن برای جامعه است. یک جامعه بدون ارتش و نظام، ثبات و پایداری ندارد. او تأکید کرد: ما به ارتش خود افتخار می‌کنیم و آرزوی توفیق داریم. ما وظیفه خود می‌دانیم که در مجلس شورای اسلامی مشکلات و نگرانی‌های ارتش را پیگیری کنیم. (خانه ملت)

   حمله به‌خودروی نماینده سبزوار مقابل مجلس

یک جوان معترض ظهر دیروز با میلگرد به‌خودروی نماینده سبزوار مقابل مجلس حمله کرد و شیشه‌های خودروی وی را شکست. رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید حمله جوانی معترض به‌خودروی خود گفت: پس از پایان جلسه علنی مجلس جوان معترضی به‌خودروی من که مقابل مجلس پارک بود حمله کرد و به آن آسیب رساند که بر اثر این حمله شیشه‌های جلوی خودرو شکست. وی با بیان اینکه در زمان وقوع این اتفاق در داخل خودرو نبوده، گفت: من به همراه ارباب رجوع کنار ایستاده بودم و راننده هم داخل ماشین نبود. سبحانی‌فر با بیان اینکه این فرد مهاجم در حالت عادی نبوده، گفت: وی پس از این اقدام به سمت محوطه اطراف مجلس رفته و توسط نیروی انتظامی بازداشت و تحویل کلانتری بهارستان شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید