• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 25 فروردین 1400
کد مطلب : 128213
+
-

با مردم/ مشکلات سامانه خوداظهاری املاک


سامانه خوداظهاری املاک که همه ملزم به ثبت املاک خود در آن هستند با مشکلات بسیاری روبه‌روست. به‌عنوان نمونه برخی مشاغل در آن تعریف نشده است و تا قسمت نوع شغل خود را پر نکنید به مرحله بعد نخواهید رفت. شغل بازنشسته یا حتی بیکار در این سامانه نیست. همچنین با وارد کردن کد ملی شما را به روز خاصی برای ثبت‌نام ارجاع می‌دهد که در آن روز هم باز سامانه شما را نخواهد پذیرفت. مسئولان که این همه تأکید روی ثبت املاک در این سامانه دارند چرا زیرساخت‌های آن را فراهم نکرده‌اند؟
محمدی از تهران 

  حقوق ناکافی استادان دانشگاه
به‌عنوان یک استاد تمام دانشگاه با 25سال سابقه کار تقاضا دارم روی زخم ما نمک نپاشند؛ وقتی حقوق‌مان با این میزان تحصیل و سابقه هنوز به هزار دلار نمی‌رسد.
محمود بهبودی از تهران 

   دلیجان نیازمند ترمینال مسافری است
شهرستان دلیجان با وجود جمعیت قابل توجه ترمینال مسافری ندارد. در شرایطی که شهرستان ترمینال ندارد فروش ساختمان قدیم پلیس‌راه دلیجان به بهانه مازاد بودن ظلم در حق مردم است. لطفا مسئولان به این موضوع توجه کنند.
بیاتی از دلیجان

  بانک رسالت تنها یک شعبه فعال دارد
به تازگی بانک رسالت تمام شعبه‌هایش را در سطح شهر جمع کرده و کارها را به‌صورت الکترونیک و بدون کارمند درآورده است. تنها یک شعبه در بلوار معلم باز است که غلغله است و در این شرایط کرونا هر کسی مجبور به مراجعه حضوری است فقط می‌تواند به همین یک شعبه مراجعه کند.
حاتمی از تهران 

  حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان کمتر از شاغلان است
بعد از اجرای جسته و گریخته و نابسامان طرح همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز، بار دیگر ظلم مضاعف به بازنشستگان شد که آن هم عدم‌افزایش یکسان حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان با شاغلین است که برخلاف نص صریح قانون و رویه سنوات قبل است. آیا اولاد و عائله بازنشستگان هزینه کمتری دارند؟
میرحسینی از تهران 

   دریافت پول‌های بی‌حساب برای تحویل مسکن مهر
بعد از مدت‌ها صبوری و رسیدن وام مسکن مهر از 25به 48میلیون و سال‌ها انتظار بهمن 98نامه تحویل واحدمان را به ما دادند. البته این تحویل فقط روی کاغذ و جهت آمار‌سازی‌ بود. بعد از این نامه سر پروژه رفتیم و مدیر پروژه گفت برای تحویل باید 5میلیون تومان به‌حساب شخصی وی بریزیم تا بتوانیم واحد را از نزدیک ببینیم و عنوان کردند که این مالیات است. هر چه عنوان کردیم که ما با شرکت عمران تسویه کرده‌ایم و اگر مالیات است چرا باید به‌حساب شخصی بریزیم؟ می‌گویند همین است که هست! برای شکایت به دادسرای رباط‌کریم مراجعه کردیم که اجازه شکایت ندادند و درنهایت به اینجا رسیدیم که خودتان می‌دانید و مدیر پروژه‌تان! واقعا این مدل تحویل دادن با بی‌احترامی و بدون نظارت شاهکار انتهایی مسکن مهر است.
سروش از تهران

  بیکاری چند ماهه رانندگان تاکسی خط فرودگاه امام
راننده تاکسی برون شهری پلاک شده برای فرودگاه امام خمینی‌(ره) هستیم. با کاهش مسافرت‌ها و تعطیلی‌های طولانی چند‌ماه است بیکار شده‌ایم و هیچ‌کدام از وعده‌های مسئولان برای کمک معیشت و بیمه بیکاری در مورد ما اجرا نشده است درحالی‌که بیمه و قسط لیزینگ و مخارج روزانه ماشین سرجاست. به ما شرمندگان همسر و خانواده کمک کنند.
علی گلی راننده درمانده تاکسی 

  پرونده قضایی چهلبازه فلات توس 18ساله شد
از سهامداران شرکت چهلبازه فلات توس (تعاونی مسکن کارمندان جهاد سازندگی خراسان بزرگ) هستم که پرونده مرتبط با ما بعد از 18سال هنوز بلاتکلیف است.طی این مدت چندین حکم قطعی مبنی‌بر محکومیت سازمان آب منطقه‌ای مشهد صادر شده که هیچ‌کدام اجرایی نشده و آخرین دفعه آن در اردیبهشت سال۹۸ بوده که حکمی قطعی و لازم‌الاجرا صادر شده است. اما باز هم اجرایی در کار نیست و آنها هر بار با بهانه‌های مختلف اطاله دادرسی می‌کنند. ما سهامداران چهلبازه فلات توس خواستار تمکین به قانون وزارت نیرو به‌وسیله دادگستری و دادستانی استان هستیم.
احسان اسماعیلی از مشهد

   در رزرو معاینه فنی خودرو اختیاری نداریم
به تازگی رزرو زمان معاینه فنی خودروهای 5سال به بالا فقط به‌صورت اینترنتی امکان‌پذیر است. اما در واقع کاربران حق رزرو و انتخاب ندارند و سیستم اجازه نمی‌دهد شما مکان مورد نظر خود را با توجه به محل زندگی یا کارتان انتخاب کنید. مثلا کسی که منزلش در بیهقی و نزدیک مرکز معاینه فنی است چرا باید به یک نقطه دور در ابتدای جاده ساوه هدایت شود. در این شرایط بحرانی کرونا این درست است؟ 
سید عباس میرمحسنی از تهران 

  گلایه از خیابان خاکی 
انتهای خیابان بنفشه 13شمالی در میدان اتریش واقع در منطقه 22خاکی است. بارها به شماره‌های 137و 1888زنگ زدم و شماره پیگیری دریافت کردم که در پیامک ارسالی برای من عنوان مشکل را مرمت مسیر خاکی تندرو عنوان می‌کنند. از پیگیری موضوع خسته شده‌ام و تقاضا دارم شهرداری منطقه 22هر چه سریع‌تر نسبت به آسفالت این کوچه اقدام کند تا زندگی ما از گرد و خاک نجات یابد.
هاشم‌زاده از تهران 

   برق کوچه گل‌های6 در قزلمیر بهارستان قطع است
برق تیر برق‌های روشنایی کوچه گل‌های 6خیابان تیری در شهرک قزلمیر در بهارستان از ابتدای سال نو قطع است. هر چه با اداره برق گلستان تماس می‌گیریم کسی پاسخگو نیست و تاکنون اقدامی نشده است.
اهالی کوچه

این خبر را به اشتراک بگذارید