• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 25 فروردین 1400
کد مطلب : 128152
+
-

جنون دیجیتال؛رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

بیت‌کوین بار دیگر توانست رکورد خیره‌ کننده‌ای را برای خود به‌ثبت برساند و از مرز 62هزار دلار نیز عبور کند

رمزارز
جنون دیجیتال؛رکوردشکنی جدید بیت‌کوین

ساسان شادمان‌منفرد- خبر‌نگار

بیت‌کوین روز سه‌شنبه (دیروز) با رکورد 62هزار و 741دلار (تا زمان نوشتن این مطلب) و یک روز جلوتر از پیشنهاد اولیه صرافی دیجیتال «کوین‌بیس» (Coinbase)، پیشروی خود را در سال2021ادامه داد و به بالاترین قیمت خود در تاریخ رسید. به گزارش رویترز، این موضوع درخصوص بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال ایالات متحده در بورس نزدک یک پیروزی برجسته برای طرفداران رمزارزها درنظر گرفته می‌شود.

افزایش 5درصدی
بزرگ‌ترین رمزارز جهان که به‌عنوان سرمایه‌گذاری و یک روش پرداخت، روند اصلی پذیرش را پیدا کرده است، روز سه‌شنبه تا 5درصد افزایش یافت. در عین حال، رقیب کوچک‌ترش یعنی اتریوم نیز به بالاترین رکورد خود یعنی 2255دلار رسید. شرکت‌های بزرگی ازجمله BNY Mellon، مستر کارت و صنایع تسلا ازجمله شرکت‌هایی هستند که ارزهای دیجیتال را پذیرفته و یا در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اوایل‌ماه گذشته میلادی بیت‌کوین بالای 60هزار دلار قیمت داشت که با تلاش تسلا برای خرید یک میلیارد و 500میلیون دلار ارز دیجیتال برای ترازنامه خود، به‌شدت تقویت هم شد. طی 2 هفته گذشته اما این بازار در محدوده کمی نوسان کرد و معامله‌ها نیز رشد چندانی به‌خود ندید.

وقت سودآوری
جیمز باترفیل، مدیر دارایی‌های دیجیتال CoinShares در این خصوص می‌گوید: «وقتی بیت‌کوین به سمت بالا می‌رود و قیمت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند، ما دور سودآوری را شاهد خواهیم بود. در این دوره اخیر نیز شاهد دور مشابهی برای سودآوری بوده‌ایم که اکنون به‌نظر می‌رسد روند خود را طی کرده باشد.» افزایش چند برابری ارزهای دیجیتال توسط سرمایه‌گذارانی صورت می‌گیرد که در میان نرخ بهره پایین، به‌دنبال دارایی‌های با بازده بالا هستند.

استقبال در آمریکا، احتیاط در اروپا
با وجود اینکه در ایالات متحده رمزارزها در حال تاخت و تاز هستند، بانک‌ها و مؤسسات مالی در اروپا علاقه چندانی به روی آوردن به چنین سمتی ندارند. به نوشته روزنامه لوموند، در فرانسه بانک‌ها همچنان جانب احتیاط را نگه داشته و برنامه‌ای برای کاربرد رمزارزها ندارند. یکی از مهم‌ترین دلایل در این راه، خطرات ناشی از پولشویی و محافظت از داده‌ها عنوان شده است. بانک نیویورک ملون، قدیمی‌ترین بانک آمریکا، نخستین بانکی بود که در‌ماه فوریه گزارش داد، قصد دارد بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را از طرف مشتریان خود پذیرش و مدیریت کند. سپس بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی نیز اعلام کرد که ثروتمندترین مشتریان آن قادر به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بیت‌کوین برای تنوع بخشیدن به اوراق بهادار خود خواهند بود. در این روند، گلدمن ساکس، شرکت خدمات مالی آمریکایی نیز قول یک پیشنهاد مشابه را در اوایل 3 ماهه دوم سال2021ارائه داده است. فراتر از بانک‌های سنتی، کل بخش مالی ایالات متحده اکنون به ارزهای دیجیتال روی آورده است. «بلک‌راک» ابرشرکت خدمات مالی آمریکایی نیز بیت‌کوین را به‌عنوان سرمایه‌گذاری واجد شرایط برای 2 صندوق خود از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون درنظر گرفته است. غول‌های پرداخت مانند مستر کارت، ویزا و پی‌پال نیز امکان معاملات ارزهای دیجیتال را فراهم کرده‌اند. همین حمایت‌ها باعث شده تا ارزهای دیجیتال و در راس آنها بیت‌کوین به سرعت رشد صعودی قیمت را تجربه کند. 

رشد صعودی بازار
در کنار افزایش خیره‌کننده قیمت بیت‌کوین، بسیاری دیگر از رمزارزهای معتبر جهان نیز رشد صعودی خوبی را طی کردند. بایننس، استلار و دوج‌کوین در زمره ارزهای دیجیتال بودند که طی چند روز اخیر رشد فوق‌العاده‌ای داشتند. به‌عنوان مثال، دوج‌کوین که 2 هفته پیش بین 1400تا 1500تومان معامله می‌شد، اکنون در نزدیکی‌های 1950تومان حضور پیدا کرده است. استلار نیز از قیمت حدود 12500تومانی هفته پیش خود اکنون کانال 16هزار تومان را طی می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید