• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 25 فروردین 1400
کد مطلب : 128151
+
-

دومین خرید بزرگ در تاریخ مایکروسافت

مایکروسافت قصد دارد در یک رکوردشکنی پس از خرید لینکدین، دومین خرید بزرگ خود در دنیای فناوری را با خرید یک شرکت حوزه هوش مصنوعی با رقم حدود ۲۰میلیارددلار رقم بزند

فناوری
دومین خرید بزرگ در تاریخ مایکروسافت

شرکت مایکروسافت قصد دارد برای توسعه بخش هوش مصنوعی خود یک شرکت فناوری با ارزش 7/19میلیارد دلار خریداری کند. خرید این شرکت به نامNuance Communications پس از خریداری سایت شبکه لینکدین در سال 2016، دومین خرید بزرگ تاریخ مایکروسافت به‌حساب می‌آید. این شرکت بیشتر از هر چیز به‌خاطر کمک به اپل در توسعه دستیار صوتی سیری شهرت دارد.
 شرکت Nuance بیشتر به‌خاطر نرم‌افزار Dragon خود شناخته می‌شود که از یادگیری عمیق برای رونویسی گفتار استفاده می‌کند و با سازگاری با صدای کاربر با گذشت زمان دقت آن را بهبود می‌بخشد.
به گزارش بی‌بی‌سی، به‌گفته مایکروسافت قرار است این نرم‌افزار تخصص هوش مصنوعی خود را برای شرکت‌های بهداشتی تقویت ‌کند. نرم‌افزارهای به‌اصطلاح telehealth و ویزیت دکتر از راه دور طی دوران قرنطینه رونق بسیار زیادی گرفتند و پیش‌بینی می‌شود این رونق در دوران پساپاندمی هم همچنان ادامه داشته باشد. استایا نادلا، مدیراجرایی مایکروسافت در بیانیه‌ای عنوان کرد: هوش مصنوعی مهم‌ترین اولویت تکنولوژی است و مراقبت‌های بهداشتی فوری‌ترین کاربرد آن. شرکت Nuance می‌تواند یک لایه هوش مصنوعی برای ارائه بهداشت و درمان در محل به خدمت بگیرد. این آخرین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد مایکروسافت در حال تحقیق برای پیشرفت بیشتر از طریق خریدهای اینچنینی است. انتظار می‌رود این معامله که شامل بدهی Nuance نیز می‌شود، در سال‌جاری تکمیل شود.

 تشخیص صدا؛آینده دنیای فناوری
این شرکت مستقر در ماساچوست در سال 1992بنیانگذاری شد و با بیش از هزارو600کارمند در 28کشور فعال است. شرکت Nuance که به‌عنوان یکی از پیشگامان تشخیص صدا شناخته می‌شود، اخیرا تمرکز خود را بیشتر روی تامین نرم‌افزار صنعت مراقبت‌های بهداشتی گذاشته است. مانند نرم‌افزاری که به‌خودکار کردن گزارش‌های رادیولوژی کمک می‌کند و کار نسخه نوشتن پزشکان برای بیمار را آسان‌تر می‌کند.
به‌گفته نادلا بیش از 80درصد بیمارستان‌ها تاکنون مشتری Nuance بوده‌اند. خرید این شرکت می‌تواند به توسعه چشمگیر بازارهای بالقوه مایکروسافت در صنعت درمان کمک کند. مدیران Nuance معتقدند پیوستن نیروهای آنها به مایکروسافت کمک می‌کند که مشتریان جهانی مایکروسافت نیز به خدمات آنها دسترسی داشته باشند. این خرید براساس مشارکتی است که این دو شرکت در سال 2019برای اتوماسیون کارهای اداری بالینی مانند اسناد و مدارک آغاز کردند.

جزئیات مالی 
مایکروسافت قرار است 56دلار برای هر سهم Nuance Communications بپردازد تا شرکت را زیر پروبال خود بگیرد. این قیمت حدود 23درصد بیشتر از معاملات سهام این شرکت است. سهام در مایکروسافت پس از اعلام این خبر ثابت ماند، درحالی‌که Nuance بیش از 16درصد سود کسب کرد. هیأت مدیره هر دو شرکت این معامله را تأیید کرده‌اند.
خریداری Nuance از سوی مایکروسافت بزرگ‌ترین خرید مایکروسافت از زمان خریداری لینکدین با بیش از 26میلیارد دلار در سال 2016است.‌ماه گذشته، مایکروسافت خرید 6/7میلیارد دلاری شرکت بازی‌سازی Zenimax را به پایان رساند. قرار است Nuance با بخشی از تجارت مایکروسافت که در خدمت مشاغل و دولت‌ها قرار می‌گیرد، همسو شود. تا پیش از این محل درآمد
Nuance از طریق فروش ابزار شناخت و رونویسی گفتار در مراجعه به مطب پزشک، تماس‌های خدمات مشتری و پست صوتی بوده است. مایکروسافت در اطلاعیه خود آورده است از فناوری Nuance برای تقویت محصولات ابری مایکروسافت برای مراقبت‌های بهداشتی که سال گذشته راه‌اندازی شده‌اند، استفاده خواهد شد.
گفته می‌شود که مایکروسافت به‌عنوان غول فناوری دنیا، همچنین در حال مذاکره برای خرید برنامه چت‌محور Discord با قیمت حدودی 10میلیارد دلار است. پیش از این، مایکروسافت سال گذشته در تلاش بود برنامه تجاری TikTok در ایالات متحده را به قیمت حدود 30میلیارد دلار خریداری کند که همه‌‌چیز قبل از معامله لغو شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید