• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
چهار شنبه 25 فروردین 1400
کد مطلب : 128120
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/J6rQv
+
-

«کارشناس محله» آماده پاسخگویی به سؤالات شماست

هرچه می‌خواهد دل تنگت بپرس!

هرچه می‌خواهد دل تنگت بپرس!

مریم قاسمی

  صفحه جدیدی راه‌اندازی کردیم و نامش را گذاشتیم «کارشناس محله» تا شهروندان سؤالات خود را در این صفحه مطرح کنندو ما آن را با کارشناس مربوطه در میان گذاشته و پاسخ‌های لازم را دریافت کنیم. کارشناس محله در حوزه‌های مختلف حقوقی، پزشکی، آموزشی، کارآفرینی، خدمات عمومی و... آماده پاسخگویی به سؤالات شماست. اگر سؤالی ذهن شما را مشغول کرده همین حالا گوشی را بردارید و با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ تماس بگیرید.

شهروند

چگونه خانه فرسوده‌ را نوسازی کنیم؟
۷۵ ساله و بازنشسته یکی از شرکت‌های خودروسازی هستم. خانه‌ای که با خانواده‌ام در آن زندگی می‌کنم حدود ۵۰‌متر است و بیش از ۴۰ سال قدمت دارد. خانواده‌های اطراف هم همین وضع را دارند و به‌ندرت خانه‌ای بزرگ‌تر از این متراژ پیدا می‌شود. مشکلی که با کارشناس محله می‌خواهم در میان بگذارم درباره چگونگی نوسازی خانه فرسوده‌ام است. از یک‌سو حقوق ماهانه ناچیزی دارم و به تنهایی از عهده ساخت‌وساز برنمی آیم و از سوی دیگر من و همسرم و فرزند معلولی که در خانه داریم از این وضع خسته شده‌ایم و می‌خواهم‌کاری انجام دهم. لطفاً در این زمینه راهنمایی‌مان کنید.
کارشناس محله


حسین بردبار، فعال حوزه معماری و شهرسازی

بهترین راه، مشارکت با همسایه‌هاست
مشکل بیشتر خانه‌های متراژ پایین این است که سرمایه‌گذاران به این املاک توجهی ندارند، چراکه سود و منفعتی برایشان ندارد. ضمن اینکه بیشتر این خانه‌ها در کوچه‌های ۴ متری قرار دارند و با طرح عقب‌نشینی املاک بخشی از زمین صرف تعریض معبر شده و خانه کوچک‌تر می‌شود. به نظر من بهترین راه‌حل برای چنین مشکلی، مشارکت گروهی مالکان چند پلاک فرسوده و ریزدانه است تا زمینه مشارکت سرمایه‌گذار برای تخریب و نوسازی این خانه‌ها فراهم شود.
 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :