• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 25 فروردین 1400
کد مطلب : 128118
+
-

«کارشناس محله» آماده پاسخگویی به سؤالات شماست

هرچه می‌خواهد دل تنگت بپرس!

هرچه می‌خواهد دل تنگت بپرس!

مریم قاسمی

  صفحه جدیدی راه‌اندازی کردیم و نامش را گذاشتیم «کارشناس محله» تا شهروندان سؤالات خود را در این صفحه مطرح کنندو ما آن را با کارشناس مربوطه در میان گذاشته و پاسخ‌های لازم را دریافت کنیم. کارشناس محله در حوزه‌های مختلف حقوقی، پزشکی، آموزشی، کارآفرینی، خدمات عمومی و... آماده پاسخگویی به سؤالات شماست. اگر سؤالی ذهن شما را مشغول کرده همین حالا گوشی را بردارید و با شماره ۲۳۰۲۳۴۸۳ تماس بگیرید.

شهروند

آیا پارک خودرو در پیاده‌رو جرم است؟
یکی از ساکنان کوچه شهید رضوانی هستم. یکی از مشکلاتی که ساکنان این کوچه با آن مواجه‌اند پارک خودرو در پیاده‌رو است، به‌طوری که خانواده‌ها ناچارند برای عبور و مرور از مسیر تردد خودروها استفاده کنند که گاهی مشکل‌آفرین و خطرناک است. متأسفانه در این کوچه ۸ متری دوطرف پیاده‌رو با خودرو اشغال می‌شود که حتی گاهی رفت‌وآمد به داخل ساختمان‌ها با دردسر همراه است. سؤال من از کارشناس شما این است که آیا پارک خودرو در پیاده‌رو جرم است یا خیر و اینکه چه سازمانی می‌تواند با این افراد برخورد کند؟

کارشناس محله


سرهنگ علی جعفری، رئیس اداره راهنمایی رانندگی منطقه ۱۸

جرم است و جریمه دارد
متأسفانه کمبود جای پارک خودرو یکی از مشکلات شایع در شهر تهران است. در پاسخ به سؤال این شهروند باید گفت که طبق قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی هر نوع پارک خودرو و وسایل نقلیه در پیاده‌رو، چه در کوچه چه در خیابان تخلف و قابل پیگیری است. اگر شهروندان از طریق پلیس ۱۱۰ شکایت خود را مطرح کنند با حضور کارشناس راهور ضمن جریمه راننده، خودرو به پارکینگ انتقال پیدا می‌کند. در هر صورت اگر با تعامل به نتیجه نرسیدید بهترین راه‌حل شکایت و طی مراحل قانونی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :