• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 22 فروردین 1400
کد مطلب : 127810
+
-

چانه‌زنی با سوژه‌های نقل‌وانتقالاتی

بارسلونا همه گزینه‌های خرید و همچنین ستاره‌های خودش را می‌پراند

چانه‌زنی با سوژه‌های نقل‌وانتقالاتی

لاپورتا در دوره جدید ریاست در باشگاه بارسلونا مثل دوره اول دستش باز نیست. او بارسا را با 70 میلیون یورو بدهی ترک کرد اما حالا این رقم بدهی به 15برابر افزایش یافته است. او می‌خواهد هر طور شده از طریق وام بانکی کلان و فروش نام ورزشگاه نوکمپ، یک ستاره بزرگ برای تیم بخرد و همزمان مسی را هم راضی به تمدید قرارداد مادام‌العمر کند، ستاره‌ای که در آخرین قراردادش که تا تابستان اعتبار دارد در طول 4 سال 555میلیون یورو دستمزد گرفته است. نام‌های بزرگی مثل اریک هالند، هری کین و لائوتارو مارتینس پیرامون نقل‌وانتقالات بارسا به گوش می‌رسد اما خرید هر کدام از آنها بین 100تا 180میلیون یورو برای باشگاه هزینه دربردارد. این در حالی است که بازیکنان ارزان اما سرشناس مورد نظر رونالد کومان در حال فاصله گرفتن از سبد خرید باشگاه هستند.
ممفیس دیپای که بارتومئو می‌توانست با 5میلیون یورو او را بخرد، ممکن است از یوونتوس یا تیم دیگری سر درآورد. رابطان بارسلونا به او پیغام داده‌اند که باید دستمزد درخواستی‌اش را کاهش دهد. همین قضیه درباره جورجینیو واینالدوم هم صدق می‌کند. هافبک لیورپول هم مثل مهاجم هموطنش در لیون -ممفیس- در پایان فصل بازیکن آزاد می‌شود و انتقالش هزینه‌ای برای بارسا ندارد اما به او گفته شده که دستمزد پیشنهادی سالی 8 میلیون یورویی‌اش قابل‌پرداخت نیست. برای همین واینالدوم هم از ترکیب فصل آینده دور شده است. ضمن اینکه بارسایی‌ها با تماشای عملکرد این بازیکن در بازی رفت مقابل رئال مادرید به این نتیجه رسیده‌اند که اضافه شدن او کمکی به تقویت تیم نمی‌کند. در این پست یک پدیده جدید هم دارند به نام ماریبا که به‌تازگی به لیست تیم بزرگسالان اضافه شده و خرید واینالدوم پابه‌سن‌گذاشته می‌تواند جلوی ظهور و پیشرفت این پدیده را بگیرد. حتی به اریک گارسیا، مدافع اسپانیایی منچسترسیتی هم که محصول خود لاماسیا و باشگاه کاتالونیایی است و جذب او به‌نظر می‌رسید قطعی و ساده باشد، در حال خروج از لیست خرید است. این مدافع ملی‌پوش در پایان فصل آزاد می‌شود و می‌تواند رایگان به بارسا برگردد اما به او هم پیغام داده شده که باید حقوق درخواستی‌اش را به نصف کاهش دهد. همین باعث ایجاد تردیدهایی نزد این بازیکن شده است. درباره آگوئرو هم شرایط مشابه است؛ باشگاه از عهده حقوق او هم برنمی‌آید و شاید این مهاجم به‌طور رایگان به پاری‌سن‌ژرمن یا یوونتوس یا آرسنال یا حتی رئال مادرید بپیوندد.
لاپورتا می‌خواهد در انتهای فصل مثل تابستانی که گذشت و بارتومئو موفق شد از شر حقوق نجومی بازیکنانی مثل ویدال، سوارس و راکیتیچ خلاص شود، چند ستاره گران‌قیمت خود را بفروشد یا قراردادشان را فسخ کند. یکی از اینها کوتینیو است که بیشتر فصل را مصدوم بوده و 2 سال به بایرن مونیخ قرض داده شد تا حقوقش توسط باشگاهی دیگر پرداخت شود و اگر به تعداد بازی‌های او در ترکیب بارسا اضافه شود، باشگاه باید مدام به لیورپول در قبال آپشن‌های قراردادش پول پرداخت کند. اما بعید است برای بازیکنی که بالای 160میلیون یورو برایش هزینه شده، مشتری دست‌ودلبازی پیدا شود. شاید لاپورتا مجبور شود او را هم با قیمتی بسیار نازل به فروش برساند. بازیکن دیگر در آستانه خروج کسی نیست جز اومتیتی که بعد از قهرمانی جهان با تیم ملی فرانسه هرگز روی خوش ندید و مدت‌ها مصدوم بود. کومان علاقه‌ای به بازی دادن به او ندارد اما کمتر تیمی حاضر است دستمزد بالای او را بپردازد. شاید اومتیتی قرضی جدا یا خودش مجبور شود به تیم خواهانش در حقوق سالانه تخفیف 50 درصدی بدهد. شما اگر باشگاه بزرگ و متمولی باشید حاضرید پولی برای خرید بازیکنانی مثل بریتویت یا جونیور فیرپو یا پیانیچ بدهید؟ بعید است بارسا بتواند پول قابل‌توجهی از محل فروش این بازیکنان به دست‌آورد اما جدایی آنها می‌تواند به خزانه باشگاه کمک کند. تنها بازیکنانی که ممکن است از طریق فروش‌شان بودجه‌ای تامین شود سرخی روبرتو و عثمان دمبله هستند. روبرتو را زمانی گواردیولا برای منچسترسیتی می‌خواست اما بارسا مخالفت کرد و پپ در همان پست کانسلو را خرید. دمبله هم برای تمدید شرط گذاشته که حقوقش بالا برود که این امکان‌پذیر نیست. شاید از راه فروش او مبلغی بالای 50میلیون یورو نصیب بارسا شود که خیلی کمتر از نصف هزینه خریدش از دورتموند است. احتمالا لاپورتا باید یک‌بار دیگر تیم را براساس بازیکنان جوان لاماسیا و ترکیب تیم «ب» بازسازی کند؛ درست مثل کاری که در دوره اولش کرد و با راهنمایی یوهان کرویف کبیر توانست با پپ گواردیولا بهترین بارسای تاریخ را بسازد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید