• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 22 فروردین 1400
کد مطلب : 127809
+
-

جنتلمن روی نیمکت

جنتلمن روی نیمکت

قصد از اشاره به این نکته این نیست که مثل جواد خیابانی و بقیه گزارشگرهای فوتبال تلویزیونی هنگام پخش مسابقات فوتبال خارجی بگوییم مربیان و بازیکنان ایرانی باید از اینها یاد بگیرند و این بازی‌ها مثل یک کلاس آموزشی است. این حرف‌های تصنعی و کلیشه‌ای بماند برای گزارشگرها ولی شما چند جمله از زین‌الدین زیدان را در کنفرانس مطبوعاتی پیش از ال‌کلاسیکوی دیشب بخوانید و ببینید مگر می‌شود یک نفر این‌قدر باشخصیت باشد! مگر کار سرمربی این نیست که 90 دقیقه کنار خط بر سر بازیکنان خودش داد بکشد و به داوری اعتراض کند و دستیاران و نیمکت‌نشینان تیمش هم وظیفه ایجاد جنگ روانی را بر دوش بکشند و به نیمکت حریف فحاشی کنند؟ مگر وظیفه سرمربی در کنفرانس مطبوعاتی این نیست که علیه داوری حرف بزند و بگوید فدراسیون سر ما را برید یا عده‌ای نمی‌خواهند ما قهرمان شویم؟ شما فقط چند نمونه از اظهارات و پاسخ‌های سرمربی رئال مادرید را که هرگز در عمرش درباره داوری یا علیه همتایش در تیم مقابل حرفی نزده است ببینید و مقایسه کنید با نمونه‌های وطنی یا حتی خارجی مثل کونته، مورینیو، کومان، گتوزو، یورگن کلوپ، کی‌روش و... این همان زیدانی است که به‌عنوان بازیکن در فینال جام‌جهانی با سر به سینه ماتراتزی معلوم‌الحال کوبید و در جام‌جهانی1998بازیکن عربستانی را که روی زمین افتاده بود لگدمال کرد!

  پاسخ به این سؤال که آیا وینی در آینده جزو بهترین‌ها خواهد بود: «باید بازیکن را به حال خودش رها کنیم و از الان نگوییم قرار است بهترین شود یا خیر تا سروصدا تمرکزش را به‌هم نریزد.»
  پاسخ به سؤالی درباره احتمال آمدن امباپه: «من و امباپه همدیگر را می‌شناسیم ولی الان او بازیکن ما نیست و من نمی‌توانم در موردش صحبت کنم همین.»
  پاسخ به این سؤال که آیا دوست دارد این آخرین ال‌کلاسیکوی مسی باشد: «هرگز! امیدوارم در بارسا بماند چون آنجا خوشحال است.»
  جواب سؤال «مسی از ۲۰۱۸ در ال‌کلاسیکو گل یا پاس گل نداشته: «ما می‌دانیم مسی چه بازیکنی است. بارسا در کل تیم خیلی خوبی است و ما می‌رویم تا بهترین خودمان را به نمایش بگذاریم.»

علیه ابر و باد و زمین و خورشید

آلمانی‌ها را مردمی غرغرو می‌دانند. مربیان آلمانی معمولا کنار خط به غرولند مشغولند. نمونه‌اش یورگن کلوپ که درباره ورزشگاه محل بازی لیورپول- رئال مادرید با بی‌احترامی حرف زد و آن را به زمین تمرین تشبیه کرد. این اولین‌باری نیست که این سرمربی موفق به بهانه‌جویی و غرولند دست می‌زند. او بیشتر علیه ورزشگاه، چمن و باد حرف می‌زند.
 کلوپ، سرمربی لیورپول، بارش برف را مقصر ناتوانی در شکست لستر دانست.
 یورگن کلوپ وزش باد را مقصر شکست برابر ساوتهمپتون دانست.
 یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، سرمربیان لیگ برتر را مقصر موفقیت منچسترسیتی دانست.
 یورگن کلوپ هوای گرم و چمن خشک را دلیل شکست برابر بری می‌داند.
 یورگن کلوپ چمن خشک استادیوم هاوثورن و داوران را مقصر تساوی برابر وست‌بروم می‌داند.
 یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، ادعا می‌کند که وزش باد مانع از ارائه فلسفه فوتبال سیال او شد.
 یورگن کلوپ وزش باد را دلیل شکست برابر ولورهمپتون در FA Cup می‌داند.
 یورگن کلوپ ادعا کرد BT اسپرت دستور داده بازی این تیم برابر لیورپول کوتاه‌تر شود!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید