• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 18 فروردین 1400
کد مطلب : 127511
+
-

نمایش ترسناک ارتش روباتیک چین

انتشار یک ویدئو از نمایش عجیب روبات‌های چهارپای یک شرکت چینی باعث ایجاد ترس و دلهره در بین کاربران در شبکه‌های اجتماعی شده است. این کاربران توییتر معتقدند این نمایش روباتیک می‌تواند نشان‌دهنده آغاز سلطه روبات‌ها بر دنیای انسان‌ها باشد. به گزارش دیلی‌میل، «غلبه روبات بر انسان» خمیرمایه اصلی بسیاری از فیلم‌های تخیلی بوده و هست اما ویدئوی منتشرشده در توییتر این ایده را مطرح کرد که این اتفاق خیلی هم دور از ذهن نیست.
اخیرا یک کاربر توییتر کلیپی از شرکت چینی یونیتری(Unitree) به اشتراک گذاشت که در آن دسته‌ای از روبات‌های چهارپا به‌صورت یکپارچه در حال حرکت هستند. این روبات‌ها مجهز به هوش مصنوعی به شکل سگ و با نام الینگو با درک عمیق، عملکرد ورزشی انفجاری بالا و سطح محافظت پیشرفته، طراحی شده‌اند.
در این ویدئو ده‌ها روبات به‌صورت همزمان به شکل چهاردست و پا روی زمین حرکت می‌کردند؛ بعد به حالت نیم‌خیز درآمده به سمت جلو خم می‌شدند و سپس به حالت اولیه خود بازمی‌گشتند. این تصویر ترسناک واکنش‌های طنز و دلهره‌آوری از سوی کاربران توییتر به همراه داشت، تا جایی که برخی آن را با صحنه‌هایی از فیلم ترمیناتور و سریال بلک‌میرر(BlackMirror) مقایسه کردند.
شرکت یونیتری این نوآوری را در نمایشگاه الکترونیک مصرفی 2020(CES) رونمایی کرد. این روبات با وزن 12کیلوگرم از یک باتری بهره می‌برد که تا 2ساعت انرژی آن را تامین می‌کند. الینگو با این حال به‌ خاطر سرعتی که دارد مورد توجه قرار گرفته است، چراکه می‌تواند 10متر در ثانیه یا 11کیلومتر در ساعت حرکت کند. اگرچه ظاهری شبیه به Spot معروف BostonDynamics دارد، اما دیدن ده‌ها حرکتی که انگار فرمان‌یافته از یک فرماندار است، باعث ایجاد ترس در میان کاربران توییتر شده است.
یکی از کاربرانی که از تماشای این ویدئو ترسیده بود با ابراز نگرانی نوشت: احتمالا چین تصمیم دارد با ارتشی از این تکنولوژی به جنگ آمریکا برود. درحالی‌که دیگری این صحنه‌ها را شبیه به اپیزود متال‌هد سریال بلک‌میرر که در سال2017 منتشر شد، می‌دانست. در آن سریال تصاویری از فرار انسان‌ها از دست آدم‌کش‌هایی شبیه به سگ‌های روباتیک نمایش داده شده بود.
با این حال، یونیتری سرنگونی نژاد بشر توسط الینگو را پیش‌بینی نمی‌کند، بلکه آن را راهی برای کمک به وظایف دنیای واقعی می‌داند. این روبات قادر است وزنی بالغ بر 5کیلوگرم را حمل کند که می‌توان آن را برای همکاری در کارخانه‌ها و به جای کارگران حمل بار جایگزین کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید