• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 17 فروردین 1400
کد مطلب : 127385
+
-

رد دخالت دولت در توقف سریال گاندو

حاشیه‌سازی‌‌های فصل دوم سریال گاندو نیز چون فصل اول آن به بحث داغ میان دولت و منتقدانش بدل شده است و حالا که چند روزی می‌شود پخش آن از رسانه ملی متوقف شده، منتقدان دولت، دولتمردان را آماج حملاتشان قرار داده‌اند که مانع پخش سریال محبوبشان شده است.
 دولت اما داشتن هرگونه دخالت و نقش برای توقف این سریال را رد می‌کند اگرچه که روند سریال را در جهت تضعیف و تخریب عملکرد دولت و به‌صورت ویژه وزارت خارجه می‌داند. چنانچه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی اخیرش در یکی از شبکه‌های اجتماعی سراسر این سریال را روایتی دروغ و غرض‌ورزانه تعبیر و توصیف کرد.
در جدیدترین واکنش‌ها به این سریال حاشیه‌ساز، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری درباره توقف سریال گاندو توسط دولت گفت: دولت هیچ دخالتی در رابطه با توقف سریال گاندو نداشته و هیچ مقام دولتی با صدا و سیما درخصوص توقف سریال مذکور تماسی نداشته است.
حسینعلی امیری دیروز در واکنش به ادعای برخی نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه که دولت را عامل توقف سریال گاندو اعلام کرده‌اند به ایرنا گفت: دولت هیچ دخالتی در رابطه با توقف سریال گاندو نداشته و هیچ مقام دولتی با صدا و سیما درخصوص توقف سریال مذکور تماسی نداشته است، لذا دخالت دولت مطلقاً اساس و پایه‌ای ندارد.
وی ادامه داد: حسب صحبتی که یکشنبه گذشته علی عسگری، ریاست صدا و سیما در دولت اظهار کردند، سریال مذکور 14قسمت بوده و کل 14قسمت پخش شده و به اتمام رسیده و موضوع توقف منتفی است.

اگر سندی دارند به مراجع مربوط ارائه کنند
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در نشست خبری دیروزش به حواشی ایجاد شده در مورد سریال گاندو اشاره کرد. او با تأکید بر اینکه با نردبان دروغ نمی‌توان به حقیقت رسید، گفت: مادامی که این سریال، یک‌سریال پلیسی- تخیلی حساب می‌شد، اصحاب هنر و رسانه و هنرمندانی که به هنر فاخر و ارزشمند آگاهی کامل دارند، باید اظهارنظر می‌کردند اما از این بابت که سازندگان این سریال اصرار زیادی بر این داشته و دارند که اینها مبتنی بر سند است و دوست داشتند این سریال را به‌عنوان یک مستند معرفی کنند، من امروز به این سؤال شما پاسخ می‌دهم.
 وی افزود: اگر سندی دارند حتماً به مراجع مربوط ارائه کنند وگرنه دون‌شأن نظام جمهوری اسلامی ایران است که براساس سفارش و برای تخریب یکی از حرکات حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران پروژه‌ای ساخته شود. دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران از فرزندان صادق ، مظلوم و کوشای این ملت هستند و پروژه‌های سفارشی و محفلی نمی‌تواند ارزش آنها را کم کند.
 خطیب‌زاده تصریح کرد: مطمئن هستم دوستان عزیز من در صدا و سیما هم سریال را دون‌شأن خود می‌دانند. اینکه سریال ۱۴ روز پخش شود و بعد از تمام شدن تعطیلات عید یک مرتبه چنین موضوعی مطرح شود جای سؤال دارد.
سریال گاندو، یک مجموعه تلویزیونی حادثه‌ای از نوع جاسوسی است . در هر دو فصل این سریال، سازندگان آن تلاش کردند از وزارت امور خارجه تصویری ناتوان و ضعیف ارائه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید