• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
پنج شنبه 30 فروردین 1397
کد مطلب : 12736
+
-

با تکنیک‌های ساده گل‌آرایی در خانه آشنا شویم

شادی به جای دلزدگی

شادی به جای دلزدگی

کسالت و احساس خستگی یکی از معضلات دنیای شهرنشینی است. بسیاری از محققان براین باورهستند دوری انسان از طبیعت و خو گرفتن به آپارتمان نشینی یکی از علل احساس دلزدگی و خستگی است. شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که با قدم گذاشتن به یک گلفروشی یا مرکز فروش گل و گیاه در شهر شلوغ و پر از دود و دم، احساس سرزندگی گم شده از زندگی‌تان را دوباره پیدا می‌کنید.

به همین دلیل است که متخصصان حوزه آپارتمان درمانی پیشنهاد می‌کنند که افراد از فن‌های گل‌آرایی و چیدمان گلدان‌های آپارتمانی برای تزئین آپارتمان استفاده کنند. این در حالی است که ما از فن‌های گل‌آرایی بیشتر در میهمانی‌های رسمی نظیر نامزدی و عروسی استفاده کرده و نقش مهم گل و گلدان را در بازگرداندن طراوت به خانه فراموش می‌کنیم.




چیدمانی برای کف پوش‌ها 

گل‌آرایی یکی از روش‌های سر و سامان دادن به آشفتگی‌های درون و کاهش تنش و خستگی‌های حاصل از کارهای روزمره نیز هست. 

برای کسانی که خواستار آرامش و دوری از هیاهوی زندگی شهری هستند و با استفاده از یک شیوه مناسب برای چیدمان خانه می‌خواهند به فضایی آرام گریز بزنند، یک چیدمان متعادل در کنار گلدان‌های ساده و گیاهان آپارتمانی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. به عقیده کارشناسان طراحی داخلی، افرادی که مشاغل سخت دارند و در محیط‌های پر ازدحام مشغول به‌کار هستند، بهتر است در فضایی پوشیده شده از گلدان‌های آپارتمانی به رنگ‌های ارغوانی، سبز و زرد در کنار مجموعه‌ای از اکسسوری‌های ساده در رنگ‌های گرم و روشن آرامش را به خانه بیاورند.هماهنگ کردن کف پوش خانه با گلدان‌ها از آن فن‌هایی است که به وسیله آن می‌توان بهار و سرزندگی را برای میهمانان آخرهفته به ارمغان آورد. به کف پوش خانه‌تان توجه کنید. 

اگر در خانه از رنگ‌های سرد و خنثی استفاده کرده‌ا ید، بهتر است از گیاهانی به رنگ سبز تیره و گل یا گلدان‌هایی با رنگ‌های گرم برای آراستن خانه استفاده کنید. در غیراین صورت استفاده از گیاهانی با برگ‌های سبز کم رنگ که در آن زمینه‌های طلایی یا زرد رنگ به‌کار رفته فضای خانه را زیبا‌تر خواهد کرد.




برای خوش سلیقه‌ها 

رزهای همرنگ برای چیدمان میز ناهارخوری در میهمانی آخرهفته می‌تواند پایانی بر خستگی‌های یک هفته کاری هم برای میزبان و هم برای میهمانها باشد. می‌توانید با تهیه یک دسته رز زرد و نارنجی، گریزی هم به زیبایی‌های فصل خزان بزنید و جلوه‌ای از طبیعت را به تصویر بکشید. ترکیب گل‌های قرمز با گلدان‌های آبی فیروزه‌ای برای افرادی که در جست‌وجوی لذت آرامش هستند می‌تواند انتخابی منحصر به فرد برای چیدمان‌های میهمانی‌های آخر هفته باشد. می‌توانید از گلدان‌های حصیری شکل نیز برای تلطیف فضا استفاده کنید. گلدان‌های کنفی و حصیری به خانه‌های کوچک و کم پنجره، زیبایی بخشیده و فضا را رؤیایی و دلباز‌تر جلوه می‌دهد.

می‌توانید از میوه‌های تازه مانند انواع سیب در رنگ‌های مختلف یا نوبرانه‌های بهاری مانند چاغاله بادام و گوجه سبز در کنار گلدان‌ها برای تزئین میز پذیرایی در وعده ناهار و شام کمک بگیرید. به این صورت که پارچه ساتن در رنگ‌های سبز یا بنفش انتخاب کرده، گلدان گل را روی آن قرار دهید روی پارچه را با انواع میوه پر کنید این چیدمان بهتر است در مرکز میز قرار بگیرد و دیگران از زیبایی آن لذت ببرند. یکی از بهترین اکسسوری‌ها برای این نوع چیدمان استفاده از گلدان‌های سرامیکی فیروزه‌ای رنگ با گل‌های رز صورتی و بنفش است.




 مقابله با استرس 

از یکنواختی چیدمان خانه خسته شده‌اید و دوست دارید حال و هوای آن را تغییر دهید. سبدی از گل‌های قرمز، بنفش، گلبهی و آجری رنگ را روی میز نشیمن یا ناهار خوری قرار دهید و متوجه تغییر فضا شوید. این تغییر کوچک پویایی و سرزندگی را برای شما به ارمغان خواهد آورد و به این ترتیب، کسالت حاصل از کار زیاد یا فعالیت در محیط پر ازدحام شهری از خانه رخت بر خواهد بست. این شیوه چیدمان برای میهمانی‌های شام یا عصرانه آخر هفته که دوست دارید مجلل و با شکوه به‌نظر برسند، پیشنهاد می‌شود. می‌توانید گلدان سرامیکی با رنگ‌های تیره را با گل‌هایی مانند میخک، آلسترومریا، لیلیوم، رز، شقایق، گل ادریس و لاله بیارایید.

روش‌های مختلفی برای مقابله با استرس‌های یک هفته کاری وجود دارد. یک راهکار، آراستن اتاق نشیمن با گل‌هایی به رنگ سبز کمرنگ، آبی و بنفش ملایم است. تزئین سبدهای چوبی با برگ‌های زینتی درختان، یا گیاه اکالیپتوس و اسطوخودوس، گل ستاره‌ای، فریزیا، گل زبان در قفا، رز، میخک و بیدمشک احساس آرامش را به اعضای خانه و میهمانان هدیه می‌دهد. هنگام گل‌آرایی دقت کنید تا شاخه‌های اصلی یا غنچه‌های بزرگ گل در مرکز یا بالاترین قسمت گلدان و سبد چوبی قرار بگیرد.

سپس اطراف آن را با برگ‌های تزئینی و شکوفه‌های کوچک و رنگارنگ تزئین کنید.گدان‌های شیشه‌ای یا سرامیکی گرد برای گل‌آرایی گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.اگر به فکر برگزاری یک میهمانی نسبتا رسمی، هستید گل‌هایی مانند ارکیده، آفتابگردان، استرزیا، آنتریوم، زنبق، میخک مینیاتوری، گلایل و لیلیوم فضای خانه را برای پذیرایی رسمی آماده می‌کنند.



خوشامد به میهمان‌ها

اگر مراسمی در پیش دارید و می‌خواهید به‌عنوان میزبان متفاوت جلوه کنید پیشنهاد می‌شود، رنگ گل‌ها را با رنگ لباس‌تان متضاد انتخاب کنید. میخک تزئینی و لیلیوم و رز به‌طور کلی برای میهمانی‌های رسمی مناسب هستند و درصورتی که به رنگ‌های بنفش و آبی انتخاب شوند،

حالت رسمی میهمانی را دو چندان می‌کنند. برای مراسم‌های رمانتیک پیشنهاد می‌شود از رنگ‌های صورتی و بنفش برای زیبا‌سازی‌ فضا کمک بگیرید. یک روش ساده هم این است که به مراسم شب عید گریز بزنید و با ترکیب گل و برگ و دانه‌های رنگی، حلقه‌های تزئینی بسازید و با تزئین در میهمان‌های‌تان را غافلگیر کنید و به آنها خوشامد بگویید.




 آشپزخانه را دریابید

آشپزخانه فضایی برای گردهمایی اعضای خانه است. در دوره‌ای که ارتباطات درون خانوادگی کمتر شده، صرف غذا به‌صورت دورهمی می‌تواند کمبودهای ناشی از این ارتباطات کم را جبران کند برای همین پیشنهاد می‌شود اگر قرار است حتی یک وعده غذا در روز را در کنار افراد خانواده در آشپزخانه صرف کنید، از بهترین روش‌های چیدمانی برای سرسبز جلوه دادن خانه کمک بگیرید.

با استفاده از تکنیک‌های گل‌آرایی می‌توانید، فضای آشپزخانه را دلبازتر جلوه دهید. از کناره پنجره‌ها، فضای خالی پیشخوان در آشپزخانه‌های اپن و.. برای چیدمان بهتر فضا با استفاده از گلدان یا سبدهای گل کمک بگیرید.پیشنهاد ما به شما این است که از گل‌های مختلف با رنگ‌های متنوع برای چیدمان فضای آشپزخانه استفاده نکنید. از یک یا دوگل ساده برای تزئین فضاهای خالی کمک بگیرید. اگر اشتهایتان کم شده، گل‌های میخک زرد و نارنجی را روی میز ناهار خوری قرار دهید و از خواص انرژی بخشی آن کمک بگیرید. برای آرامش بیشتر و کم خوری نیز می‌توانید از گل‌هایی با رنگ ملایم مانند بنفش کمرنگ استفاده کنید.



 دسته گلی برای پذیرایی 

اگر این آخر هفته را می‌خواهید با میهمانان بهاری سر کنید و به‌دنبال یک روش ساده برای تنوع بخشی به فضای اتاق هستید پیشنهاد می‌شود از گل‌آرایی توپی برای تزئین میز یا سفره پذیرایی از میهمان‌ها کمک بگیرید. در حقیقت می‌توانید در مرکز سفره یا میز پذیرایی گل‌های طبیعی را به‌صورت توپی یا افقی تزئین کنید تا لطافت و آرامش بیشتری به سفره دهد و میهمانها نیز از این زیبایی بهره‌مند شوند.

برای درست کردن دسته گل به شکل توپی نیز ابتدا قسمت بالای گل‌هایی مانند میخک، مریم، رُز زرد و قرمز را با سیم ببندید تا گل‌ها پخش نشوند و منظم در کار قرار گیرند.. گل‌های مرکزی باید کمی بلندتر از گل‌های اطراف باشند. گل‌های رز بلندتر از گل‌های میخک قرار می‌گیرند و با سیم دور تا دور گل‌ها را ببندید. سپس گل‌های رز را دور تا دور این دسته گل توپی قرار دهید.




هماهنگی را فراموش نکنید 

همه افراد می‌توانند با کمک مجموعه‌ای از گیاهان آپارتمانی و با استفاده از تکنیک‌های گل‌آرایی به شیوه‌ای خلاقانه و متفاوت خانه خود را بیارایند. یکی از روش‌های زیبا‌سازی‌ داخلی آپارتمان‌ها، هماهنگ کردن رنگ گلدان‌ها و گیاهان و گل‌ها با اکسسوری‌ها و تجهیزات دکوراسیونی اصلی خانه است. وسایل و اکسسوری‌های ارزان قیمتی که به وسیله آنها بتوان خانه را هماهنگ با گیاهان آپارتمانی به سبکی متفاوت طراحی کرد، در بیشتر فروشگاه‌های یافت می‌شوند. کافی است نگاهی متفاوت به اطراف‌تان داشته باشید و از چشم و هم چشمی و تقلید دست بردارید. همه ایده‌ها به سادگی قابل اجرا هستند. نقشه‌های ذهن‌تان را ابتدا روی کاغذ ترسیم کنید و ابزارهای مختلفی هم در خانه داشته باشید تا بتوانید با آنها از عهده ساختنی‌ها و تعمیرات بربیایید.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید به‌وسیله آن تنوع را میهمان خانه‌های‌تان کنید استفاده از رنگ پیکو کالر برای رنگ آمیزی اتاق‌هاست. به این شیوه می‌توانید رنگ‌های متنوعی را در فضای خانه ایجاد کنید و درصورتی که رنگ مورد نظرتان درکار مطلوب از آب درنیامد، همه‌‌چیز را به سادگی به حالت اول خود باز گردانید.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :