• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 24 اسفند 1399
کد مطلب : 126665
+
-

تاتنهام به رکورد ونگر می‌رسد؟

سفیدپوشان شهر لندن می‌توانند با برد مقابل آرسنال به چند رکورد برسند

تاتنهام به رکورد ونگر می‌رسد؟


داربی امروز شمال لندن بین 2 دشمن قدیمی در حالی برگزار می‌شود که اوضاع توپچی‌ها نسبت به دشمن سپیدپوش خراب‌تر است. در حالت عادی این دیدار می‌توانست جنگ برسر قهرمانی یا سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده باشد اما نتایج سینوسی تاتنهام و ثبات‌قدم آرسنال در گرفتن نتیجه بد این بازی را به یک دیدار معمولی تبدیل کرده است. یک نکته خیلی جالب در بازی ساعت20امشب وجود دارد؛ اینکه اگر تاتنهام ببرد، تعداد کل بردهای این تیم در تاریخ لیگ برتر با بردهای آرسن ونگر در این لیگ برابر می‌شود. تاتنهام از مجموع 1103بازی لیگ برتری 475برد به‌دست آورده و تعداد بردهای آرسن ونگر در 22سال حضورش در آرسنال 476پیروزی در 828بازی در لیگ برتر بوده است؛ با 199تساوی و 153باخت. الکس فرگوسن هم در 810بازی در لیگ برتر روی نیمکت منچستریونایتد 528برد به‌دست آورده است. خود مورینیو هم 216پیروزی در 258بازی لیگ برتری دارد. مورینیو که استاد به‌راه انداختن جنگ‌های روانی است، درباره بازی امشب با تحقیر گفته: «من به بالای جدول نگاه می‌کنم، نه پایین. اگر آرسنال 7امتیاز از ما بیشتر داشت، به رتبه آنها در جدول نگاهی می‌انداختم، اما حالا که شرایط برعکس است، نگاه نمی‌کنم.» 
هری کین با 16گل زده و 13پاس‌گل بهترین عملکرد را در لیگ برتر این فصل دارد. او در بازی پنجشنبه لیگ اروپا که 2 گل به اسلاویا پراگ زد، دچار مصدومیت جزئی شد اما به این بازی می‌رسد. کین عضو تیم‌های پایه آرسنال بود اما به‌دلیل اینکه چاق بود او را مرخص کردند. مهاجم انگلیسی با 11گل زده به آرسنال بهترین گلزن تاریخ داربی شمال لندن است، یک گل بالاتر از آدبایور. از سال1909تاکنون 188بازی بین 2 تیم برگزار شده که 77بار آرسنال و 60بار تاتنهام به برتری رسیده‌اند و 51بازی هم با تساوی تمام شده. دشمنی 2 تیم به 93سال قبل برمی‌گردد که آرسنال بالاتر از تاتنهام به لیگ صعود کرد و تاتنهامی‌ها آن را مشکوک دانستند. در سال1913وقتی آرسنال به شمال رودخانه تیمز نقل‌مکان کرد، تاتنهامی‌ها حس کردند به قلمروشان دست‌درازی شده و این دشمنی همچنان بعد از 100سال از بین نرفته است.
2 بازیکن قرضی رئال در آرسنال و یکی هم در تاتنهام بازی می‌کنند. سبایوس و اودگارد برای قرمزها و گرت بیل برای سپیدها. اودگارد در لیگ اروپا موفق شد نخستین گلش را با پیراهن تیم جدیدش به ثمر برساند. بیل هم مدتی است پایش به گل باز شده و با وجود دقایق کمی که بازی کرده، بعد از کین و سون سومین گلزن برتر تیم تاتنهام در این فصل است. مورینیو می‌گوید او هنوز قادر به 90دقیقه بازی نیست و در هر بازی از کنار زمین کلی با او حرف می‌زند و می‌پرسد که آیا می‌تواند 10 دقیقه دیگر بازی کند یا باید تعویض شود. تاتنهام این فصل یک شکار دیگر هم از رئال داشت و رگیلون را از این تیم برای پست دفاع چپ خرید. او که در بازی با اسلاویا در ترکیب نبود، امشب جای بن دیویس را می‌گیرد. لوسلسو هم از مصدومیت بهبود یافته، مثل سرژ اوریه. در اردوی آرسنال فقط امیل اسمیت‌رو مصدوم بود که او هم در بازی با المپیاکوس دقایقی بازی کرد. بازی رفت 2 هیچ به سود مورینیو به پایان رسید. توپچی‌ها در 5دیدار‌آخر برنده نبوده و تنها 3 تساوی به‌دست آورده‌اند. برد امشب می‌تواند مورینیو را به رکورد 3 برد پیاپی لیگی در داربی شمال لندن برساند؛ چیزی که از سال1974سابقه نداشته. این شهرآورد پس از شهرآورد لیورپول بین اورتون و لیورپول (24بار) پر مساوی‌ترین شهرآورد انگلیس است با 23تساوی. مساوی بازی امشب می‌تواند این داربی را به رکورد داربی مرسی‌ساید برساند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید