• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 24 اسفند 1399
کد مطلب : 126630
+
-

نکته بازی / دقیقا برعکس شد



از جمله جذابیت‌‎های کلیدی فوتبال، غیرقابل پیش‌بینی بودن آن است. مثلا وقتی پرسپولیس در جام حذفی به مس نوین کرمان خورد، خیلی‌ها گفتند این بهترین فرصت است تا شهریار مغانلو نخستین گلش را برای پرسپولیس بزند و روی ریل بیفتد. مهاجمانی که با سروصدای زیاد بین تیم‌ها جابه‌جا می‌شوند، معمولا با فشار سنگینی برای زدن گل اول مواجه هستند. این فشار می‌توانست مقابل ضعیف‌ترین حریف فصل پرسپولیس از دوش مغانلو برداشته شود. او در 20 دقیقه پایانی به میدان آمد و از قضا بهترین موقعیت را هم برای گل زدن به‌دست آورد، اما توپ را از روی خط دروازه به آسمان فرستاد تا سوژه شبکه‌های اجتماعی شود. به هر حال فعلا که بازی با مس به فشارها روی مغانلو اضافه کرد؛ ببینیم بعدا چه پیش می‌آید.

این بازی جای اعتراض دارد؟

مس نوین کرمان به‌عنوان حریف دسته دومی پرسپولیس در جام حذفی تن به یک شکست قابل پیش‌بینی داد. طبیعی بود که زور این تیم به فینالیست آسیا نرسد. نهایتا هم مسی‌ها 3گل خوردند و با خوش‌شانسی چند گل دیگر دریافت نکردند. بعد از چنین مسابقه‌ای، فرزاد حسین‌خانی به‌عنوان چهره شناخته‌شده فوتبال کرمان و سرمربی مس نوین مصاحبه کرده و گفته: «تغییر داور بازی 48ساعت پیش از مسابقه ذهنیت به‌وجود می‌آورد. ما به چند صحنه اعتراض داریم.» برادر جان؛ خداوکیلی این بازی با این شکل و شمایل جای اعتراض دارد؟ یعنی الان شما فکر می‌کنی داور باعث شکست تیمت شد؟ پذیرفتن باخت، مگر چه ایرادی دارد که هیچ‌کس در هیچ سطح و رده‌ای در فوتبال ایران دلش نمی‌خواهد لااقل برای یک‌بار آن را امتحان کند؟

خیلی هم زحمت کشیدی

بعد از بازی استقلال و پیکان در جام حذفی، شیخ دیاباته با اجازه کادرفنی تعطیلات نوروزی‌اش را شروع کرد و راهی کشورش شد. به این ترتیب او دیدار با ماشین‌سازی را از دست خواهد داد. لابد کادرفنی با این نگاه که قعرنشین لیگ لقمه گلوگیری نیست به دیاباته مرخصی داده است. به هر حال هر بار که شیخ می‌رود، کلی ابهام در مورد زمان برگشت او وجود دارد و معمولا هم بعد از بازگشت، از فرم ایده‌آل فاصله می‌گیرد. غیراز این، انصافا دیاباته در نیم‌فصل اول خیلی زحمت کشید و این مرخصی زودرس حقش بود. استاد کلا 2 گل در یک بازی لیگی زده و در جام حذفی هم یک پنالتی گل کرد. با این راندمان، قبل از سفر باید پاداشی، چیزی هم به او می‌دادند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :