• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 اسفند 1399
کد مطلب : 126645
+
-

وام اسکان موقت برای مستأجران سی‌سخت

پیگیری
وام اسکان موقت برای مستأجران سی‌سخت

 زلزله‌ 6/5ریشتری سی‌سخت، یکی از توریستی‌ترین شهرهای جنوب ایران در تاریخ 29بهمن بیش از 5هزار واحد مسکونی را از صفر تا 100درصد تخریب کرد و حالا مسئولان کهگیلویه‌وبویراحمد خبر می‌دهند مستأجران هم 20میلیون تومان وام بلاعوض برای اسکان موقت دریافت می‌کنند. مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه‌وبویراحمد در این‌باره توضیح می‌دهد: «مستأجران زلزله‌زده اگر اثاثیه‌شان خسارت دیده باشد تا 30میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و تا 15میلیون تومان بلاعوض دریافت می‌کنند. برای اسکان موقت هم قرار شد بخشی از تسهیلات اسکان موقت به مستأجران پرداخت شود.»
«محمد محمدی» به همشهری می‌گوید: «اگر خانه‌ای 100درصد تخریب شده باشد، مالک 100میلیون تومان قرض‌الحسنه و 55میلیون تومان وام بلاعوض دریافت می‌کند. اگر به جای مالک، مستأجر ساکن خانه تخریب شده باشد، وام 20میلیون تومانی اسکان موقت در اختیار مستأجر قرار می‌گیرد. برای موارد دیگر هم قرار است در جلسه‌ای طی روزهای آینده تصمیم‌گیری شود.»
فرماندار شهرستان دنا هم با تأیید این موضوع تأکید می‌کند که وام بلاعوض اسکان موقت به همه زلزله‌زدگانی که خانه‌شان 100درصد تخریب شده و قابل سکونت نیست، پرداخت می‌شود و مستأجران هم مشمول این وام هستند.
«عبدالحمید پناهی» با اشاره به ثبت 5380واحد در سامانه بنیاد مسکن به همشهری می‌گوید: «از کل واحدهای ارزیابی شده تاکنون 1412احداثی شهری و 1236احداثی روستایی است و درمجموع از کل 5380واحد ثبت‌شده مدارک 3200واحد تکمیل شده است. همچنین 380مورد برای دریافت پروانه ساخت به شهرداری معرفی شده‌اند و از این تعداد، 38پروانه صادر شده است.» شهردار سی‌سخت هم در این‌باره گفته بود: به‌منظور تسریع در روند بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده از زلزله، پروانه ساختمانی برای زلزله‌زدگان به‌صورت رایگان در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.
«علی فرد» با بیان اینکه با همکاری بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری تلاش می‌شود با نظارت مداوم مهندسان ناظر واحدهای مقاوم با رعایت اصول فنی مهندسی در شهر سی‌سخت ساخته شود، تأکید کرده بود که با تلاش بنیاد مسکن ۵۰ درصد واحدهای تخریب شده در مناطق زلزله‌زده دنا آواربرداری شده است و تا یک‌ماه آینده آواربرداری به پایان می‌رسد.
به گزارش گروه ایرانشهر، به واحدهای شهری ۱۰۰میلیون تومان وام، ۳۰میلیون تومان تسهیلات خرید اثاثیه منزل و ۵۵میلیون تومان بلاعوض تحت عناوین مختلف پرداخت می‌شود که از این ۵۵میلیون تومان، ۲۰میلیون تومان برای اسکان موقت و مابقی کمک‌های معیشتی خواهد بود.
پیش‌بینی شده است دوره ساخت واحدها 2تا 3‌ماه طول بکشد و معاون اول رئیس‌جمهوری چند روز پیش در جلسه با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بر تسریع آواربرداری‌ و روند بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده تأکید کرده بود. «اسحاق جهانگیری» همچنین درخواست کرده بود که در روند بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی نکات فنی و مهندسی درنظر گرفته شود تا درصورت بروز حوادث مشابه مردم از واحدهای مسکونی اطمینان بخش برخوردار باشند.
معاون اول رئیس‌جمهوری از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تمامی ظرفیت‌ها و امکانات استان را برای کمک به زلزله‌زدگان و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده به‌کار گیرد تا هر چه زودتر شاهد آغاز روند بازسازی و مقاوم‌سازی در منطقه سی‌سخت باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید