تا پایان فصل گذشته مالکیت اسمی و رسمی ماشینسازی تبریز هم مثل تراکتور از آن محمدرضا زنوزی بود. اعتراضهای زیادی به این موضوع صورت گرفت و نهایتا کار به جایی رسید که امتیاز ماشین پیش از شروع فصل جاری به فرد دیگری واگذار شد. با این حال از ابتدا هم ابهامات زیادی در مورد واقعی یا صوری بودن این انتقال امتیاز وجود داشت؛ مخصوصا با توجه به اینکه تعامل و انعطاف ماشین در قبال تراکتور، همچنان به شکل حداکثری ادامه دارد. اوج این داستان هم انتقال بیدردسر پیمان بابایی، بهترین گلزن نیمفصل اول ماشین به تراکتور بود. در مجموع بیاعتنا به اینکه انتقال ابتدای فصل واقعی بوده یا نه، ماشینسازی اصلا وضع خوبی ندارد و این هفته هم در جام حذفی با دریافت 3 گل از فولاد شکست خورد. این در حالی است که 2 هفته بعد از شروع نیمفصل دوم، تیم تبریزی با یک شکست و یک تساوی همچنان با 9امتیاز در قعر جدول ردهبندی قرار دارد.بدون تعارف باید گفت کار ماشین برای بقا در لیگ بسیار دشوار است. در این تیم تغییراتی کلی صورت گرفته که شامل کادر مدیریتی، مربیگری و فهرست بازیکنان میشود، اما برخی از این تغییرات هم در نوع خود حسابی بحثبرانگیز است و خیلی «فنی» بهنظر نمیرسند. در هر صورت در شرایطی که تمام حواس تبریزیها و ازجمله زنوزی متوجه تراکتور است، ماشین فصل بدی را پشتسر میگذراند که شاید به قیمت پایان حضور این تیم در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی ایران تمام شود. وقتی در لیگ برتر کسی حواسش به ماشینسازی نیست، فکر میکنید بعد از سقوط احتمالی این تیم به لیگ یک قرار است معجزه شود؟
ماشینسازی فدای تراکتور؟
شاید این، فصل آخر تیم تبریزی در سطح اول فوتبال ایران باشد
در همینه زمینه :