• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 20 اسفند 1399
کد مطلب : 126471
+
-

سؤال از شما، پیگیری از ما


سؤال: وقتی قبضی به دستمان نرسیده یا پیامکی برایمان نیامده از کجا بفهمیم بابت عوارض ملک و خودرو و... باید چه رقمی و به کجا بپردازیم؟
جودی از تهران

پیگیری همشهری:  برای اطلاع از میزان عوارض ملک، کسب و پیشه یا خودرو و... می‌توانید با ارسال کد شناسایی ملک خود به سرشماره اعلام شده از بدهی و وضعیت ملک خود مطلع شوید یا به ادارات درآمد شهرداری های مناطق 22گانه تهران مراجعه کنید.
براساس اطلاعاتی که اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران ارائه کرده است چنانچه به هر نحو قبض عوارض به‌دست شهروندان نرسیده است می‌توانند ضمن ارسال کد شناسایی ملک به سرشماره 1370000070از بدهی و وضعیت ملک خود مطلع شوند. به‌منظور به‌دست آوردن کد شناسایی ملک هم علاوه بر قبوض ارسالی می‌توانند به سامانه تهران من به آدرس (my.tehran.ir/melk)مراجعه کنند و با استفاده از نقشه جانمایی کد شناسایی ملک خود را به‌دست آورند. در نهایت اگر باز هم سؤال و نقطه ابهامی وجود داشت می‌توانند به ستادهای ویژه پاسخگویی به سؤالات احتمالی شهروندان در ادارات درآمد مناطق 22گانه شهرداری تهران که به‌منظور رفاه حال شهروندان و تکریم ارباب‌رجوع، دایر شده است، مراجعه کنند.
نکته اینکه چنانچه شهروندی تاکنون از وضعیت بدهی عوارض پایدار خود شامل نوسازی، ملک، کسب و پیشه و خدمات مدیریت پسماند مطلع نشده است باید سریع‌تر نسبت به دریافت قبض خود به روش‌های گفته شده اقدام کند زیرا مهلت پرداخت قبوض عوارض پایدار تا 30اسفند‌ماه است و شهروندانی که عوارض متعلقه ملک خود را تا تاریخ یادشده بپردازند شامل تسهیلات 10درصدی خوش حسابی شهرداری تهران خواهند شد و چنانچه قبوض عوارض نوسازی تا پایان مهلت فوق پرداخت نشود، مشمول 9درصد جریمه دیرکرد به‌صورت روزشمار از ابتدای سال آتی خواهند شد. شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق روش‌های غیرحضوری زیر نسبت به پرداخت عوارض و بهای خدمات مدیریت پسماند ملک خود اقدام کنند:
سامانه و اپلیکیشن تهرانِ من my.tehran.ir، کد دستوری #137*، سامانه تلفنی 137شهرداری تهران، ارسال کد شناسایی 15یا 12رقمی به سامانه پیامکی 1370000070، پرتال شهرداری تهران  سامانه Tehran.irtax

این خبر را به اشتراک بگذارید