• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12593
+
-

حسینی مکارم: وظیفه اصلی مدیریت شهری رسیدگی به امور شهر و شهروندان است

  سرپرست شهرداری تهران با اشاره به اینکه براساس قانون تا زمانی که می‌توانیم از محصول تولید داخل استفاده کنیم دلیلی برای استفاده از کالای خارجی وجود ندارد، گفت: در این راستا ضروری است به اداره کل پشتیبانی و بخش‌های مختلف شهرداری تأکید شود تا این منویات محقق شده و در این راستا حرکت کنیم. سمیع‌الله حسینی مکارم با اشاره به جای خالی آقای نجفی در این جلسه، تصریح کرد: دکتر نجفی در مدت زمانی که مسئولیت شهرداری تهران را بر عهده داشتند، حق اقدامات اساسی و زیرساختی را برای مجموعه ماموریت‌های شهرداری انجام دادند و توانستند با دولت، مجلس شورای اسلامی و شورای شهر هماهنگی خوبی داشته باشند که با همگرایی ایجاد شده، 10تبصره را در بودجه سال97 داشتیم.

سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه «امیدوارم شهروندان در سال‌جاری ثمرات کارهای اساسی که بنا به تجارب و دانش دکتر نجفی انجام شد را مشاهده کنند» شهرنوشت،‌گفت: ما امید داشتیم که دکتر نجفی منصرف شوند و به‌کار خود ادامه دهند، حتی اگر کمتر حضور پیدا می‌کردند، اما تقدیر اینگونه رقم خورد. به گفته حسینی مکارم، «همه ما اعم از افرادی که از سوی دکتر نجفی منصوب و کسانی که با تدبیر ایشان ماندگار شدند، سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های دکتر نجفی را قبول داشته و داریم و تا زمانی که بنده به‌عنوان سرپرست شهرداری مشغول به‌کار هستم و شهردار تهران توسط شورای شهر تعیین می‌شود، منطبق بر سیاست‌های تدوین شده از سوی ایشان حرکت خواهیم کرد.» حسینی مکارم در ادامه به فروش 700میلیاردتومان اوراق مشارکت در روز 28 اسفند سال گذشته اشاره کرده و گفت: با وجود بدهی شهرداری به بانک‌ها، این امکان فراهم شد که مجوز انتشار اوراق مشارکت در روز 28 اسفند از بانک مرکزی دریافت و همان روز منابع مالی آن تأمین شود و همچنین مجوز انتشار 1300میلیارد تومان اوراق مشارکت، دریافت شده که این اوراق تا‌ماه آینده منتشر خواهد شد. وی در ادامه بر ضرورت تعامل جدی‌تر مدیران شهری با اعضای شورای اسلامی شهر تهران تأکید و ابراز کرد: به‌دلیل انطباق رویکردها و سیاست‌های شورای شهر و شهرداری، تعامل ما می‌تواند انرژی مضاعفی را ایجاد کند تا کارها را بهتر پیش ببریم. وی در ادامه سخنان خود در جلسه شورای شهرداران، خواستار افزایش نظارت بر ساخت‌وسازها به‌خصوص در مناطق شمالی و حاشیه‌ای شهر شد و تأکید کرد: ممکن است افراد سوءاستفاده گر، تصور کنند که دوران فترت است و می‌توانند از این دوران، سوءاستفاده کنند و بنا بر این، شهرداران مناطق باید توجه ویژه‌تری نسبت به موضوع نظارت بر ساخت‌وسازها داشته باشند.

سرپرست شهرداری تهران همچنین توجه بیش از پیش به حل و فصل امور مردم را مورد تأکید قرار داد و گفت: وظیفه اصلی و اولیه ما این است که به امور شهر و شهروندان رسیدگی کنیم و از این رو، در ملاقات‌های مردمی و در تمام ایام باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم. حسینی مکارم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر برنامه‌ریزی جدی برای ویژه برنامه‌های ماه‌های مبارک شعبان و رمضان، عنوان کرد: همانطور که در ایام عید برای شعف و شادابی مردم برنامه‌ریزی کردیم، لازم است اعیاد مذهبی نیز تکریم شود و از این رو، کمیته‌ای در شهرداری نسبت به سیاستگذاری برنامه‌های اعیاد پیش‌رو و به‌ویژه برنامه‌های‌ماه مبارک رمضان اقدام خواهد کرد تا بتوانیم شب‌های این‌ماه عزیز را زنده نگه داریم. حسینی مکارم افزود: یک امانت به‌دست ما سپرده شده و شورای شهر تهران که منتخب مردم است، تشخیص دادند که بنده به‌عنوان سرپرست شهرداری در خدمت شما باشم؛ همه به این بلوغ رسیده‌ایم که اولا وظیفه ما خدمت به مردم است و ثانیا وظیفه مضاعف ما، این است که تا زمانی که این امانت در دست ما قرار دارد، حداکثر بضاعت و توان خود را به‌کار ببریم. سرپرست شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: همه ما ثابت کردیم تا زمانی که شورای شهر به تصمیم خود برای انتخاب شهردار برسد، حتی بیش از پیش تلاش می‌کنیم تا شهردار جدید با آرامش و آسایش کار را دنبال کند.

دستور سرپرست شهرداری تهران برای انتصاب بانوان

براساس دستور سرپرست شهرداری تهران؛ معاونان شهردار، روسای سازمان‌ها و ادارات کل و همچنین شهرداران مناطق 22گانه تهران موظف هستند تا پایان اردیبهشت ماه، حداقل یک نفر از معاونان خود را از میان بانوان توانمند و دارای صلاحیت‌های حرفه‌ای انتخاب و منصوب کنند. سرپرست شهرداری تهران در جریان جلسه شورای شهرداران مناطق 22گانه با اشاره به بخشنامه حذف پست مشاور امور بانوان، تأکید کرد: ساختار قانونی شهرداری تهران اجازه نمی‌دهد که شهرداران مناطق مشاور امور بانوان داشته باشند اما همه شهرداران براساس زمانبندی تعیین شده مکلف هستند حداقل یک نفر از معاونان خود را از میان بانوان دارای صلاحیت‌های حرفه‌ای و توانمند انتخاب کنند.

وی تأکید کرد: علاوه بر این تمامی معاونان شهردار نیز وظیفه دارند حداقل یکی از مدیران کل خود را از میان بانوان انتخاب کنند؛ همچنین تمامی سازمان‌ها و ادارات کل مکلف هستند برای انتخاب حداقل یکی از معاونان خود، از بانوان استفاده کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید