• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 29 فروردین 1397
کد مطلب : 12591
+
-

رویکرد پیاده‌محوری و بهبود منظر شهری در پل کوی نصر

در نشستی که با حضور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران برگزار شد، جزئیات طرح احداث زیرگذر کوی نصر با توجه به ایده حفظ پل فلزی موجود به‌عنوان پل عابر پیاده، مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش مهر در این نشست که بهنام اتابکی مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، جمعی از مدیران و کارشناسان گروه پل و بزرگراه‌های این سازمان و همچنین مشاوران طراح پروژه نیز حضور داشتند، راهکارهای مربوط به ادامه عملیات اجرای دال بتنی زیرگذر کوی نصر با لحاظ حفظ پل فلزی موجود تشریح و موارد مختلفی از قبیل دسترسی‌های عابر پیاده، جانمایی ایستگاه‌های خطوط اتوبوس تندرو (بی‌آر‌تی)، نحوه مواجهه با معارضات تاسیساتی و سایر محدودیت‌های اجرایی ناشی از نگهداشت پل فلزی گیشا، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. پیروز حناچی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخشی از این نشست، جمع‌بندی راهکارهای اجرایی در زمینه نگهداشت پل فلزی گیشا در زمان ساخت زیرگذر را به‌معنای حصول اطمینان از عدم‌تداخل اقدامات عمرانی با ایده حفظ پل گیشا دانست و یادآور شد: امکان فنی حفظ پل در زمان ساخت زیرگذر، نقطه آغاز طراحی‌های آتی است؛ مطالعاتی که باید ضمن همه‌جانبه‌نگری، به تقویت رویکرد پیاده محوری و بهبود منظر شهری بینجامد. در وضع موجود ۳ خط عبوری در هر باند بزرگراه جلال آل‌احمد در محل تقاطع با بزرگراه شهید چمران به ۲ خط کاهش پیدا می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید