• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 13 اسفند 1399
کد مطلب : 125832
+
-

اشتباه زیدان و سوتی داور

در آستانه داربی مادرید رئال نتوانست از هر زمان دیگری به اتلتیکوی صدرنشین نزدیک‌تر شود

اشتباه زیدان و سوتی داور

زیدان در روزهایی که همه فکر می‌کنند در بحران است، می‌برد و دهان همه را می‌بندد و در روزهایی که همه فکر می‌کنند در مسیر برد و قهرمانی است، خودش را به بحران می‌اندازد. بازی با رئال‌سوسیداد بعد از 5برد پیاپی به‌معنای یک باخت خفیف بود؛ آن هم درحالی‌که اتلتیکو امتیازاتی از دست داده و رسیدن به صدر جدول از همیشه ممکن‌تر بود. در آستان داربی مادرید که یکشنبه آینده برگزار می‌شود برد در این دیدار می‌توانست شانس قهرمانی این فصل لالیگا را برای رئال افزایش دهد اما هر چه زدند به در بسته خورد و تک‌موقعیت سوسیداد به گل تبدیل شد تا کورتوا پس از 456دقیقه دروازه‌اش باز شود. اگر 80دقیقه دیگر مقاومت می‌کرد و گل نمی‌خورد، از بهترین رکوردش در این تیم عبور می‌کرد.
اتفاق جالب و خنده‌دار این بود که گل دقیقه89 وینیسیوس را خسوس‌خیل مانسانو، داور مسابقه به نام لوکاس واسکس زد. وینی در صدمین بازی‌اش با پیراهن رئال توانست دوازدهمین گلش را به ثمر برساند که این برای یک مهاجم یا وینگر اصلا آمار خوبی نیست. وینی برخی گل‌هایش را مثل گل پریشب به در و دیوار کوبید و همه تلاش‌اش را کرد که توپ گل نشود اما ضربه منحرف و توپ تبدیل به گل شد؛ مثل همین گل یا گلش در ال‌کلاسیکو. او در فصل اول 3گل، در فصل قبل 5گل و این فصل تابه‌حال 4گل برای مادرید زده. کروس هم در این بازی نامش را به‌عنوان باسابقه‌ترین آلمانی تاریخ باشگاه بالاتر از اشتیلیکه ثبت کرد و توانست بازی شماره309خود را با این پیراهن انجام دهد. این نخستین تساوی خانگی رئال در این فصل بود؛ بقیه را یا باخته یا برده بود. کلا در ورزشگاه دی‌استفانو در این فصل 11امتیاز برای رئال از دست رفته است. ایسکو هم نخستین بار در لالیگا از 8نوامبر به این‌سو به ترکیب ثابت راه یافت و در نیمه اول 4پاس کلیدی داد. بدشانسی رئال این بود که توپ‌های کاسمیرو راهی چارچوب نمی‌شد و دفاع و دروازه‌بان حریف و تیر دروازه مانع گل می‌شدند. در میان تیم‌های حاضر در 5لیگ بزرگ اروپایی رئال‌مادرید سومین تیمی است که بیشترین ضربه را به تیر دروازه حریفان کوبیده است. ماریانو شانزدهمین تیر دروازه رئال را ثبت کرد که سه تا از پاری‌سن‌ژرمن و لیون که بیشترین ضربات را به دیرک دروازه رقبا زده‌اند کمتر است. آث‌میلان و وستهم هم به‌اندازه رئال تیر دروازه زده‌اند. اتلتیکو 12و بارسا 10ضربه به دیرک کوبیده‌اند.
این هشتمین مسابقه‌ای بود که زوج واران و ناچو در قلب خط دفاعی مورد استفاده قرار گرفتند و زیدان در این فصل شکست نخورد. این دیدار یک نکته فنی هم داشت و یک اشتباه که زیدان هم به آن اعتراف کرد؛ در نیمه دوم کاسمیرو به دفاع عقب‌نشینی کرد تا واسکس و مندی جلوتر بروند و تیم با 3مدافع بازی کند. گل خورده هم از جای خالی و دیر رسیدن مندی وارد دروازه تیم شد. کاسمیرو در نیمه اول بارها دروازه حریف را تهدید کرده بود اما عقب‌نشینی او سوسیداد را خوشحال کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید