• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 13 اسفند 1399
کد مطلب : 125823
+
-

گاف عجیب کشتی‌آزاد در اوکراین

محسن محمود  صفری - روزنامه‌نگار

تیم کشتی آزاد ایران که با 5کشتی‌گیر در مسابقات کی‌یف اوکراین شرکت کرده بود، روز گذشته به ایران بازگشت ولی نتایج ضعیف و بی‌برنامگی باعث شد مسئولین فدراسیون کشتی اعلام کنند اتفاقات مسابقات اوکراین بررسی خواهد شد.آزادکاران در کی‌یف تنها یک مدال طلا کسب کردند و 4 نماینده ایران حذف شدند.
محمدعلی تبار در وزن 92کیلوگرم بعد از شکست در مقابل حریف گرجستانی باید منتظر می‌ماند تا ببیند حریفش راهی فینال می‌شود یا خیر. با راهیابی حریفش در فینال، او فرصت حضور مبارزه برای مدال برنز را پیدا کرد. ولی این فرصت به راحتی برایش از دست رفت. علی تبار درحالی‌که باید برای مبارزه با عمرحاجی محمداف از بلاروس در گروه شانس مجدد روی تشک حاضر می‌شد در هتل حضور داشت و دست حریفش بالا رفت!
سایت فدراسیون کشتی ابتدا خبر از عدم‌حضور علی تبار به روی تشک (3 بار نامش خوانده شده و حاضر نشده) زد ولی بلافاصله خبر را تغییر داد و عنوان شد به‌دلیل مصدومیت فرصت حضور در شانس مجدد را از دست داده است، این در حالی است که خبر می‌رسد پدر علی تبار از طریق لایو اینستاگرام داشته مسابقات را دنبال می‌کرده و بعد از اینکه 3 بار اسم پسرش را می‌خوانند و روی تشک حاضر نمی‌شود با پسرش تماس می‌گیرد و موضوع را اطلاع می‌دهد. بعد از این تماس، تیم ایران تازه متوجه می‌شود که مسابقات دارد در سالن برگزار می‌شود! آزادکاران سریعا راهی سالن می‌شوند ولی دیگر دیر شده بود و دست حریف بلاروسی بالا رفته بود و علی تبار حذف می‌شود.
گفته می‌شود تغییر برنامه مسابقات باعث شده علی تبار شانس مدال برنز را از دست بدهد ولی واقعیت این است که هیچ‌یک از اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد به زبان انگلیسی مسلط نیستند و در شرایطی مشابه، عملا کاری از دستشان بر نمی‌آید.
محسن کاوه به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی در کنار این تیم بوده ولی تا الان هیچ واکنشی به این اتفاق نداشته است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید