• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 10 اسفند 1399
کد مطلب : 125501
+
-

اشتغال‌زایی 2 هزار نفری در روستای عطاآباد

معاون اول رئیس‌جمهوری در سفر به گلستان و روستای عطاآباد بر تامین تسهیلات مورد نیاز روستاییان و ایجاد ناحیه صنعتی تولید مبل در این منطقه تأکید کرد

روستا
اشتغال‌زایی 2 هزار نفری در روستای عطاآباد

ستاره حجتی_خبرنگار

 کمتر از 10سال قبل عطاآباد روستایی مانند دیگر روستاها بود. اصلی‌ترین مشکل عطاآباد هم بیکاری فزاینده بود و به‌گفته اهالی، اعتیاد شرایطی که مهاجرت از روستا، دوری از خانواده و خالی شدن منطقه از نیروی جوان را رقم زد. عطاآبادی‌ها اما چشم‌انتظار دولت نماندند. یکی از اهالی پیشگام شد و کارگاه مبل‌سازی در روستا افتتاح کرد و فعالیت جوانان روستا در کارگاه‌های مبل‌سازی یافت‌آباد تهران هم شد نقطه قوت ماجرا تا به خانه برگردند و با رونق دادن کارگاه و تبدیل آن به شهرک خصوصی تولید مبل، زندگی دوباره کنار خانواده‌هایشان را هم رقم بزنند. حالا این منطقه به‌عنوان تجربه موفق توسعه روستایی الگوی دیگر روستاها شده است و طرح هادی‌اش هم دیروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور افتتاح شد. آوازه این روستا و فعالیت‌هایش تا جایی رسیده که دیروز و امروز را میزبان «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری شد و حالا این منطقه را نه به تحقق آرزویش یعنی ساخت نخستین شهرک مبل‌سازی کاملا خصوصی بلکه فراتر از آن رسانده؛ تصویری از تبدیل شدن به ناحیه صنعتی مبل کشور که روز گذشته پیش چشم اهالی قرار گرفت.

تأمین تسهیلات مورد نیاز مردم عطاآباد 
روز گذشته (شنبه 9اسفند) اسحاق جهانگیری پس از ورود به گلستان از کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های مبلمان روستا بازدید و دستور تبدیل عطاآباد به ناحیه صنعتی تولید مبل را صادر کرد. جهانگیری در جمع اهالی عطاآباد این روستا را الگویی برای روستاهای کشور در امر اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: روستای عطاآباد با جمعیت ۵ هزار نفر حتی یک بیکار ندارد و به‌گونه‌ای تدبیر و طراحی شده که حتی از مناطق دیگر برای کار به این روستا می‌آیند. گزارش‌های ارائه شده گویای این حقیقت است که مردم این روستا از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که حتی یک نفر در این روستا بیکار نیست.
وی از استاندار گلستان و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم خواست تسهیلات مورد نیاز مردم روستای عطاآباد را فراهم و برای ایجاد ناحیه صنعتی تولید مبل اقدام کنند. جهانگیری معتقد است همه می‌توانند مانند مردم روستای عطاآباد همت کنند و از فرصت‌های موجود برای اشتغال‌زایی بهره ببرند تا هیچ‌کس بیکار نباشد و دولت نیز از این مسیر حمایت خواهد کرد. معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: در جلسات آسیب‌های اجتماعی از مقام معظم رهبری درخواست کردم اجازه دهند 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال‌زایی در روستاها برداشت شود که خوشبختانه ایشان موافقت کردند و این منابع با نرخ سود پایین در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد. با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری طرح هادی روستای عطاآباد با مساحت ۴۷۵۰۰ مترمربع زیرسازی و آسفالت، ۳۰۰۰ متر جدول‌گذاری، ۱۵۰۰ متر جابه‌جایی شبکه برق و ۲۷۰۰ متر پیاده‌روسازی به‌عنوان یکی از طرح‌های بزرگ عمرانی روستاها در کل کشور افتتاح شد.
بخشدار مرکزی آق‌قلا هم یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان را فعالیت کارگاه‌های مبل‌سازی روستای عطاآباد در بخش مرکزی دانست و به همشهری گفت: این موفقیت می‌تواند به بسیاری از روستاها تسری پیدا کند.
اسماعیل آرخی، با بیان اینکه روستای عطاآباد نمونه بارزی در اجرای طرح کارآفرینی و ایجاد اشتغال است، افزود: براساس آمارها 110کارگاه مبل‌سازی و در مجموع 230کارگاه،نمایشگاه و فروشگاه مبل با اشتغال‌زایی 2هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در روستای عطاآباد فعالیت می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید