• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 9 اسفند 1399
کد مطلب : 125452
+
-

کیوسک


هفته نامه اکونومیست [انگلیس]
دعوای بزرگ شرکت های تکنولوژی

اکونومیست نوشته که دعوای میان غول‌های تکنولوژی جهان بر سر کاربر و دیتا تغییراتی کرده است؛ وضعیت از مونوپولی برخی شرکت‌ها به انحصار چندجانبه در حال تغییر است. به این معنی که شرکت‌هایی که تا چندی قبل در هر حوزه‌ای در رده دوم و سوم بودند و حرفی برای گفتن نداشتند، اکنون به رقیب مهمی برای شرکت‌های رده اول یا همان‌هایی که غول‌های تکنولوژی خوانده می‌شوند، تبدیل شده‌اند.


روزنامه واشنگتن پست [آمریکا]
آسیایی-آمریکایی‌ها تحت فشار

واشنگتن‌پست در گزارشی نوشته که جامعه آسیایی-آمریکایی‌ها در نقاط مختلف آمریکا طی یک‌سال گذشته تحت فشار گروه‌های افراطی بوده‌اند. گروه‌های نژادپرست و افراطی آنهایی که اهل کشورهای شرق آسیا و به‌خصوص چین هستند را مسئول شیوع ویروس کرونا می‌دانند و به همین دلیل آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند. در نیویورک به‌عنوان مثال دست‌کم 28قتل در سال2020 به همین دلیل انجام شده است. واشنگتن‌پست نوشته که این وضعیت باعث افسردگی و انزوای آسیایی-آمریکایی‌ها شده است.


روزنامه یو‌اس‌ای تودی [آمریکا]
قدرت آسیب‌پذیر آمریکا

یو‌اس‌ای تودی نوشته که ارتش آمریکا قدرتمندترین ارتش جهان است و این کشور در نقاط مختلف جهان حضور نظامی دارد اما به‌گونه‌ای تربیت نشده که در مقابل نسل جدید تهدیدها بتواند عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد. این روزنامه نوشته که تاکنون چین، روسیه، ایران و کره‌شمالی توانسته‌اند نهادها و تاسیسات مهمی را در آمریکا هدف حمله سایبری قرار دهند و قدرت سایبری این کشور به نقطه آسیب‌پذیر آن تبدیل شده است. یو‌اس‌ای تودی نوشته که دیگر قدرت نظامی به‌معنای کلاسیک و قدیمی آن، برای کشورها کارایی ندارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :