• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 9 اسفند 1399
کد مطلب : 125413
+
-

ملاقات غول‌ها پس از 11 سال

منچستر و میلان که پس از سال‌ها دوباره به اوج برگشته‌اند در یک هشتم نهایی لیگ اروپا رودرروی هم می‌ایستند

16 تیم صعود کرده به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا، در 120 حالت ممکن بود با هم روبه رو شوند. فقط یکی از این حالت‌ها، ممکن بود دو غول بزرگ اروپا را مقابل هم قرار دهد. دیروز قرعه‌کشی انجام شد و در کمال ناباوری همان یک حالت اتفاق افتاد: منچستریونایتد - میلان!
بازی رفت 22 اسفند در اولدترافورد شهر منچستر خواهد بود و بازی برگشت 28 اسفند در سن‌سیرو میلان.هم منچستر و هم میلان، این فصل در یکی از بهترین فرم‌های سال‌های اخیرشان هستند. هر دو تیم در جدول لیگ کشورشان، روی پله دوم ایستاده‌اند و می‌توانند دست کم به صعود آسان به فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا فکر کنند.در تاریخ آن‌ها 10 بار با هم بازی کرده‌اند. از 1958 که یونایتد توانسته میلان را
 2 به یک شکست دهد تا 2010 که شاگردان الکس فرگوسن، حریف را با 4 گل بدرقه کرده‌اند. سهم میلان از این 10 بازی، 5 پیروزی و 
5 شکست بوده. آخرین نتیجه درخشان آن‌ها را سال 2007 تیم رویایی آنچلوتی گرفته است. آن بازی را میلان با گل‌های کاکا، جیلاردینیو و سیدورف 3 به صفر برده است.
 دیگر بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا: آژاکس - یانگ بویز، دینامو کیف - ویارئال، رم - شاختار دونتسک، المپیاکوس - آرسنال، دینامو زاگرب - تاتنهام، اسلاویا پراگ - رنجرز و گرانادا - مولده.

در ادامه نتایج بد ایتالیایی‌ها در لیگ قهرمانان و اروپا که هر 3 نماینده آنها شامل آتالانتا، یوونتوس و لاتزیو در بازی‌های رفت یک‌هشتم شکست خوردند، در لیگ اروپا هم اوضاع به همین منوال پیش رفت و ناپولی در مجموع با نتیجه 3 بر 2 به گرانادا باخت و حذف شد. میلان با خوش‌شانسی و با یک بازی پرانتقاد موفق شد با ستاره سرخ بلگراد یک-یک مساوی کند که با توجه به تساوی ۲-۲ در دیدار رفت، به‌سختی صعود کرد. آاس‌رم تنها نماینده ایتالیا بود که صعودی آسان داشت و توانست براگاری پرتغال را از دور رقابت‌ها کنار بزند. ادین ژکو که اخیرا با سرمربی رم به مشکل خورده بود در این بازی هم گل زد و رکوردی جدید از خودش بر جای گذاشت. حالا او با ۲۹بار گلزنی در ۴۹دیدار اروپایی بهترین گلزن تاریخ باشگاه در رقابت‌های اروپایی محسوب می‌شود. میکل اویارسابال برای نخستین بار با پیراهن رئال سوسیداد، پنالتی از دست داد؛ او هر 16‌پنالتی قبلی خود را به گل تبدیل کرده بود. منچستر با تساوی بدون گل در این بازی با توجه به برد 4 بر صفر در دیدار رفت صعود کرد. شولا شورتایر هم با 17‌سال و 23‌روز، جوان‌ترین بازیکن تاریخ منچستریونایتد در رقابت‌های اروپایی لقب گرفت. بیرانوند هم شانس آورد که در بازی برگشت با گلاسکو رنجرز روی نیمکت بود و در باخت سنگین 5 بر 2 آنتورپ مقابل شاگردان استیون جرارد سهمی نداشت. دینامو زاگرب هم بدون صادق محرمی موفق به صعود شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید