• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 9 اسفند 1399
کد مطلب : 125377
+
-

گلزن / عدالت در داوری

الهام محمودی - روزنامه‌نگار فوتبال زنان

لباس داوری، معضل یکی از بازی‌های لیگ‌برتر فوتبال زنان در هفته گذشته بود. در بازی سپاهان و شهرداری سیرجان که در صفائیه اصفهان برگزار شد، نیمه اول داوران لباسشان را با سپاهانی‌ها ست کرده بودند. چند باری سپاهانی‌ها داور را با یار خودی اشتباه گرفتند و به او پاس دادند، سیرجانی‌ها هم در یارگیری، داور را مهار کردند. برای اینکه مشکل حل شود، داور نیمه دوم لباسش را عوض کرد، این‌بار هم تیپ سبزپوشان سیرجانی شدند. عدالت و برقراری مساوات در داوری یعنی همین! یک نیمه مشکی سپاهانی و یک نیمه هم سبز سیرجانی. داوران چرا از قبل نمی‌دانند پیراهن 2تیم چه رنگی است؟ 

گلزن اسم ندارد؟
بعد از بازی سپاهان و سیرجان مهناز امیرشقاقی، سرمربی سپاهان شکست 6 بر 2 تیمش را گردن لباس داوران انداخت اما نگفت زهرا علیزاده چطور 3بازیکن سپاهان را دریبل کرد، چهارمی را هم جاگذاشت و گلی زد که الان در دنیا فقط از عهده لیونل مسی برمی‌آید. اینها هم تقصیر داور و لباس‌اش است؟ این گل علیزاده هم خوب دیده شد البته این وسط، تیتر یکی از سایت‌های مشهور که کپی‌کار خوبی است، قابل توجه بود: «یک گل زیبا در لیگ بانوان»، حضرات اصلا حال و حوصله نداشتند سرچ کنند ببینند اسم گلزن کیست و در کدام تیم بازی می‌کند. پیش خودشان فکر می‌کنند کلیت ماجرا فوتبال زنان است دیگر، هویت بازیکن و تیمش چه اهمیتی دارد!

لیگ لغو
فوتسال زنان با واژه «لغو» عجین شده است. 4بازی در 7هفته از لیگ برتر فوتسال به‌دلیل انصراف مهمان‌ها برگزار نشده. آخرین تیمی که از بازی انصراف داد، تیم هیأت فوتبال رودان است که به اهواز نرفت و بازی 3 بر صفر به سود ملی حفاری ایران اعلام شد. تیم‌ها راه به‌صرفه و اقتصادی‌اش را یاد گرفته‌اند و به‌خودشان حق می‌دهند که سفر نروند. چون شکست ۳ بر هیچ و جریمه یک میلیون تومانی، بهتر از حضور در زمین برای باخت ۱۰ بر هیچ و هزینه ۵۰میلیونی مسافرت است. این ترفند مدیریتی است، خوشا‌به‌حال فوتبال و فوتسال زنان که چنین مدیران نکته‌سنجی دارند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید