• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 9 اسفند 1399
کد مطلب : 125410
+
-

پارسال گاز می‌گرفت

شیرین‌کاری تکراری سوارس؛ این‌بار با نیشگون کارش راه افتاد!

غیبت تماشاگران در دوران کرونا باعث شده که دیگر میهمان و میزبان معنایی نداشته باشد و تیم‌ها نتوانند از اهرم هواداران خود برای فشار بر تیم میهمان بهره ببرند. برای نخستین بار در تاریخ مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، 7بازی از 8بازی دور رفت با برتری تیم‌های میهمان به پایان رسید. فقط پورتو در زمین خود مقابل یوونتوس برنده شد که آن هم اگر پنالتی واضح ثانیه پایانی روی کریستیانو رونالدو گرفته می‌شد همین تک پیروزی میزبان‌ها هم به‌دست نمی‌آمد. هانسی فلیک در شب ۵۶سالگی‌اش موفق شد بایرن مونیخ را به دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان نزدیک‌تر کند. نکته عجیب بازی‌های هفته گذشته وحشی‌گری تکراری لوییس سوارس بود. سوارس که در دوران حضور در آژاکس و لیورپول و تیم ملی اروگوئه 3 بازیکن به نام‌های عثمان پاکال، کیه‌لینی و ایوانوویچ را گاز گرفته بود و دفعه دوم به محرومیتی طولانی محکوم شده بود، درحالی‌که اتلتیکو از چلسی عقب بود سر یک کورس با رودیگر او را نیشگون گرفت. مهاجم اروگوئه‌ای در پاسخ به واکنش متعجب و عصبانی مدافع آلمانی که از او دلیل کارش را می‌پرسید فقط خنده تحویل داد و دندان‌های تیزش را به نمایش گذاشت. 

  چلسی
توخل علاقه و اصراری به بازی دادن ستاره‌های گران‌قیمتی مثل چیلول، هاورتز، حکیم زیاش، پولیسیک، کانته و دیگران ندارد. نیمکت ذخیره‌های این تیم در بازی با اتلتیکو به‌قدری گران و لوکس بود که خرید آنها ۴۲۵میلیون دلار برای باشگاه هزینه برداشته بود. توماس توخل در 8‌بازی نخست خود به‌عنوان سرمربی چلسی هنوز شکست نخورده و موفق به ثبت 6کلین شیت شده است. 

  بایرن
بایرن مونیخ به نخستین تیم لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که در ۱۷بازی متوالی خارج از خانه شکستی را تجربه نکرده است.  موسیالا، بازیکن ۱۷ساله بایرن که به لاتزیو گل زد، پس از گلزنی در این دیدار از میان تیم‌های ملی آلمان و انگلیس، آلمان را برای بازی‌های ملی‌اش برگزید. جمال با 17سال و 363روز سن نام خود را به‌عنوان جوان‌ترین گلزن بایرن و جوان‌ترین گلزن انگلیسی در تاریخ لیگ قهرمانان ثبت کرد. البته جوان‌ترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها بویان کرکیچ از بارسا بود که در سال۲۰۰۷ و با ۱۷سال و ۲۱۷روز سن به شالکه گل زد.

  اتلتیکو
بدون احتساب نتیجه بازی رئال‌مادرید در زمین آتالانتا، هر 3تیم اسپانیایی حاضر در مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان نتایج بدی مقابل حریفان گرفتند که این نشانه افت لالیگا نسبت به سایر لیگ‌های بزرگ اروپایی است. 3تیم اسپانیایی مقابل 3تیم از 3لیگ مختلف شکست خوردند؛ باخت خانگی 4بر یک بارسلونا مقابل پی‌اس‌جی، باخت خانگی 3 بر 2سویا مقابل دورتموند، باخت یک بر صفر اتلتیکومادرید مقابل چلسی. تنها 3بازیکن موفق به گلزنی در خانه اتلتیکومادرید تحت هدایت سیمئونه در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند؛ کاکا (میلان۲۰۱۴)، ایسکو (رئال‌مادرید۲۰۱۷) و ژیرو (چلسی۲۰۲۱).

  لاتزیو
تیم سیمونه اینتزاگی مقابل مدافع عنوان قهرمانی حرفی برای گفتن نداشت. نکته‌ای از این تیم نمی‌ماند غیر از اتفاق خوبی که برای اسطوره این تیم افتاد و جوزپه سینسوری پس از 10سال از اتهام تبانی تبرئه شد. او به تأثیرگذاری در تعیین نتیجه مسابقه بین پیاچنتزا و پادووا در دسته دوم فوتبال ایتالیا در تاریخ 10اکتبر سال2010 متهم شده بود و حالا در ۵۳سالگی بی‌گناهی‌اش اثبات شد.

  سیتی
منچسترسیتی با پیروزی 2 برصفر مقابل مونشن‌گلادباخ به رکورد عجیب ۱۹برد پیاپی در همه رقابت‌ها دست یافت که این نیز مرهون غیبت تماشاگران در ورزشگاه‌هاست. البته آنها هنوز با رکورد ۲۳برد پشت‌سرهم که توسط فلیک برای بایرن‌مونیخ به‌دست آمده فاصله دارند. من‌سیتی در این فصل ۲۴کلین‌شیت داشته که یکی از رکورد آنها در همه بازی‌های فصل پیش بیشتر است. منچسترسیتی به نخستین تیم تاریخ در سطح اول فوتبال انگلیس تبدیل شد که در 12‌دیدار خارج از خانه پیاپی طی تمامی رقابت‌ها به پیروزی رسیده است. گل گابریل ژسوس در بازی هفته گذشته نهصدوپنجاهمین گل یک بازیکن برزیلی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود، کشور فرانسه با ٧۵٠‌گل و اسپانیا با ٧٣٠‌گل در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
  آتالانتا
سومین تیم ایتالیایی هم در دور رفت یک‌هشتم لیگ قهرمانان شکست خورد. در جریان باخت یک بر صفر آتالانتا مقابل رئال‌مادرید، شاگردان گاسپرینی حتی یک شوت در چارچوب نداشتند؛ چنین موردی برای آنها طی 2سال اخیر بی‌سابقه است. البته شاگردان گاسپرینی با سختگیری داور در همان اوایل مسابقه 10‌نفره شدند و دیگر نتوانستند از زمین خودی خارج شوند. 

  رئال
برای نخستین‌بار از سال۲۰۱۴ تا‌کنون، کریم بنزما در بازی رفت مرحله یک‌هشتم غایب بود. بازیکنانی که روی نیمکت رئال‌مادرید نشستند فقط 18/3میلیون یورو ارزش داشتند. بازیکنان آکادمی 4.3میلیون، ماریانو 10میلیون و لونین 4میلیون. رئال‌مادرید در ۵تا از ۶ بازی اخیرش در لیگ قهرمانان، حداقل ۲گل زده بود. رئال تنها تیم اسپانیایی حاضر در این مرحله بود که موفق به پیروزی شد. سویا، بارسلونا و اتلتیکو بازی‌های خود را در خانه واگذار کردند. زیدان که متخصص پیروزی در خاک ایتالیاست، همه بازی‌های خود را در این کشور ازجمله فینال لیگ قهرمانان برده است. بارسا تاکنون با ۳۲بار بیشترین سود را از اخراج بازیکنان حریف در رقابت‌های اروپایی به‌دست آورده و رئال با ۲۷بار در رده دوم است؛ یکی بیشتر از بایرن. کاسمیرو در تولدش باز هم کارت زرد گرفت و بازی برگشت را از دست داد. مثلث کاسمیرو، کروس و مودریچ در ۱۳بازی از ۱۹بازی قبلی ثابت کنار هم بازی کرده بودند و تیم ۳۶۰دقیقه گل نخورده بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید