• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 9 اسفند 1399
کد مطلب : 125399
+
-

نکته بازی / فراتر از آسیا یعنی کجا؟



یکی از نعمت‌هایی که پرسپولیس در این سال‌ها از آن برخوردار شده، همدلی و حمایت یا نهایتا سکوت پیشکسوتانش بوده است. یعنی نتایج این تیم طوری بوده که برخی دوستان پیشکسوت فرصتی برای مخالف‌خوانی‌های همیشگی پیدا نکرده‌اند. تا اینجا خیلی هم خوب است، مشکل فقط از جایی پیدا می‌شود که دوستان بعضا از آن طرف بام می‌افتند و در تعریف و تمجید دچار زیاده‌روی می‌شوند. مثلا مجتبی شیری، پیشکسوت سرخپوشان اخیرا گفته: «شخصیت قهرمانی پرسپولیس فراتر از آسیا است.» خب این دقیقا یعنی چه؟ فراتر از آسیا کجا می‌شود؟ پرسپولیس هر سال قهرمان می‌شود که خیلی هم خوب است و نوش جان هوادارانش‌، اما تیمی که به هر دلیل هنوز قهرمان خود آسیا هم نشده، چطور شخصیت قهرمانی فراتر از آسیا دارد دوست عزیز؟

6‌ماه محرومیت، 6ماه پیگیری

یعنی هر روز که سایت‌ها و خبرگزاری‌ها را باز کنید، محال است حداقل یک خبر در مورد اعتراض جدید باشگاه پرسپولیس به محرومیت عیسی آل‌کثیر در این نهاد و آن نهاد پیدا نشود. اول کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود و بعد هم نوبت به دادگاه عالی ورزش رسید. اول می‌گفتند محرومیتش را تعلیق کنید، بعد گفتند لااقل بگذارید سر تمرینات حاضر شود. دست‌کم تا لحظه تنظیم این مطلب هم تمام این تلاش‌ها بی‌ثمر مانده است. هم‌اکنون اما موج جدید کوشش‌ها با تغییر مسئولان حقوقی باشگاه آغاز شده است. همه اینها در حالی است که فقط یک‌ماه به پایان محرومیت عیسی باقی مانده است. می‌ترسیم محرومیت آل‌کثیر تمام شود و او به میادین برگردد، اما هنوز پیگیری باشگاه ادامه داشته باشد.

فرمایش دیگری ندارید؟

لیست خریدی که محمود فکری به باشگاه استقلال داده واقعا بامزه است. آنطور که رسانه‌ها نوشته‌اند، فکری از مدیران باشگاه خواسته نفراتی مثل احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه، امین قاسمی‌نژاد و... را جذب کنند. به‌نظر می‌رسد فکری شرایط باشگاه را درنظر گرفته و مثلا از درج نام رضا قوچان‌نژاد پرهیز کرده است. خب البته علیرضا جهانبخش هم در برایتون وضعیت جالبی ندارد و می‌توان به جذب او فکر کرد. پرسش اینجاست که وقتی باشگاه استقلال بودجه کافی برای تامین غذای استقلالی‌ها را هم ندارد یا به‌خاطر ناتوانی در برآوردن درخواست مهدی قائدی باعث می‌شود این بازیکن چندین روز در تمرینات غایب باشد، چطور ممکن است بتواند دژاگه و حاج‌صفی را بگیرد؟ بعد هم لابد محمودخان بهانه خواهد گرفت که باشگاه خریدهای لازم را انجام نداد.

این خبر را به اشتراک بگذارید