• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 9 اسفند 1399
کد مطلب : 125384
+
-

طرح فصلی فروش، عاملی برای حفظ مخاطب

نگاه
طرح فصلی فروش، عاملی برای حفظ مخاطب

ابراهیم فرازمند- مدیر کتابفروشی فرازمند

1-اجرای طرح‌هایی چون زمستانه کتاب، حمایتی است از کتابفروش و کتابخوان. این در حالی است که مراجعه مردم بسیار بیشتر از میزان اعتباری است که به کتابفروشی ما تعلق می‌گیرد، از طرفی وقتی زمان برگزاری طرح فصلی فروش کتاب را به مردم اعلام می‌کنیم، استقبال چنان است که اعتبار ما در همان روزهای نخست به پایان می‌رسد. البته علت مراجعه زیاد مردم به کتابفروشی ما از این روست که دیگر کتابفروشان استان ما (گیلان) تمرکز چندانی بر کتاب‌های عمومی و غیردرسی ندارند. ولی به هر حال برگزاری این طرح برای افراد کتابخوان بسیار مفید و مؤثر است.
2- هدف خانه کتاب و ادبیات ایران از ابتدا برای برگزاری طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) این بود که کتابفروشی‌ها در شهرها، محله‌های کوچک و مراکز استان‌ها که حلقه اتصال بین کتاب و کتابخوان بودند حفظ شوند و از آنجا که بسیاری از کتابفروشی‌ها رو به تعطیلی بودند این طرح‌ها دیده شد.
3- به واقع تا زمانی که کتابخوان‌ها نباشند، بودن کتابفروش، پخش‌کننده و ناشر معنا پیدا نمی‌کند، از این‌رو خطر بزرگ از دست رفتن مخاطبان مطرح است و به همین جهت باید هرکاری که لازم است برای حفظ مخاطبان کتاب انجام داد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید