• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 9 اسفند 1399
کد مطلب : 125383
+
-

تازه‌های نشر/ عاشقانه‌ای در منهتن


«عاشقانه‌ای در منهتن» مجموعه‌ای است از 7داستان کوتاه نوشته «جویس کرول اوتس» نویسنده معاصر آمریکا و با ترجمه خانم مهری شرفی. اوتس در این داستان‌ها نه‌تنها به کندوکاو و نمایاندن پلیدی‌های درون انسان‌ می‌پردازد بلکه احساسات زیبا و پاکی‌های نهاد وی را نیز جلوه‌گر می‌سازد. او خواننده را در پی زنی پیمان‌شکن تا پایان داستان می‌کشاند و در نهایت با پایانی غیرمنتظره او را رودررو می‌کند. از ناتوانی سالمندی و شور جوانی تصویری متفاوت ارائه می‌کند و پنجره‌ای برای نگاهی گذرا ولی ژرف به جامعه آمریکایی می‌گشاید. در این مجموعه، هر یک از داستان‌ها در اوج سادگی، با نگاهی نو روایت می‌شوند و همگی سرشار از عواطف انسانی‌اند. عاشقانه‌ای در منهتن، پیمان شکن، اوسِیبل، قتل شبه‌عمد، روسری و نگرانت بودیم عناوین 7 داستان این مجموعه 158صفحه‌ای‌اند.
 انتشارات ققنوس این مجموعه داستان را با شمارگان هزار و 100نسخه به بهای 25هزار تومان منتشر کرده است.

  صبحانه انگلیسی
«صبحانه انگلیسی» نوشته محمد درودگی رمانی است در 4فصل و 190صفحه که نویسنده 39ساله آن با نثری روان و خواندنی این اثر را نوشته است و مطالعه کتاب از همان سطرهای اول برای مخاطب جذابیت دارد. در پشت جلد کتاب بخشی از داستان آمده است: «گوشه چشمم می‌سوخت. دندان عقلم تیر می‌کشید، دوربین‌ها فلاش می‌زدند، دیافراگم‌ها از پا نمی‌افتادند، ناله‌ها و نعره‌های نادر در خیابان ریتم نمایش را تندتر کرده بود. من بر صندلی الکتریکی دستبند خورده بودم و این کمدی صامت را تماشا می‌کردم...»
صبحانه انگلیسی با شمارگان 500نسخه به بهای 40هزار تومان از سوی انتشارات کتاب فانوس منتشر شده است.

  قبیله‌ی مورچه‌ها
«قبیله‌ی مورچه‌ها» اثر امین علی اکبری مجموعه داستانی است 132صفحه‌ای، دربرگیرنده 11داستان کوتاه از نویسنده‌ای 33ساله. والذاریات، زایمان، تخمه شاه قجر، شفیره، انعکاس بیابان، قبیله ی مورچه‌ها، به موازات خواب‌ها، تصویر محو او، لب کارون، دوزخ، برزخ، بهشت و گور دسته جمعی عنوان داستان‌های این مجموعه هستند.
انتشارات کتاب فانوس، قبیله‌ی مورچه‌ها را با شمارگان 500نسخه به‌بهای 30هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید